Työkkäri asiaa...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijana

Vieras
Eli jos nyt ilmottaudun työttömäksi työnhakijaksi suoraan kodinh.tuelta ja alan saamaan työttömyyskorvausta. Jos tulee se tilanne, että keksisivät hetikohta mulle jonkun älyvapaan kurssin tms. niin jos kieltäytyisin ja tulisi mahd. karenssi, niin saisinko heti automaattisesti taas kodinh.tukea vai oisko siinäkin joku karenssi tästä syystä?

[QUOTE="vieras";24767290]No ei kai sulle sitäkään maksettais, haloo!!! Saisivat periä sakkoakin tuollaisesta kikkailusta.[/QUOTE]

Jaa kikkailusta?? Mä haluan TÖITÄ, enkä mitään kursseja , jotka on ihan tyhjänpäiväsiä ja niillä ei elätetä 3 lasta ja maksella hoitomaksuja siihen päälle!

[QUOTE="aloittaja";24767297]Jaa kikkailusta?? Mä haluan TÖITÄ, enkä mitään kursseja , jotka on ihan tyhjänpäiväsiä ja niillä ei elätetä 3 lasta ja maksella hoitomaksuja siihen päälle![/QUOTE]

No hae sitten töitä, ole aktiivinen!!!

[QUOTE="vieras";24767303]No hae sitten töitä, ole aktiivinen!!![/QUOTE]

Voi kuule olen hakenut koko ajan! Ja nuorimmainen nyt 2v. ja viime työt loppui elokuussa, jota tein 10kk!!!! Onko sulla joku ongelma...?:O

No ei todellakaan kiinnosta ne kurssit. Mulla on ammatti jota olenkin tehnyt viimeiset 15v. Nyt en sitä pysty tekemään vähään aikaan ainakaan. Pistän myös lapseni tässä etusijalle, eli kursseille en suostu ja sen takia pistä 2 lasta hoitoon. Ja siksi täällä kysyinkin , että miten tää menee???? EN mene todellakaan työkkärin asiakkaaksi jos mulle tulee karenssi siihen kodinhtukeenkin.

Käsittääkseni jos saat karenssin niin se on pysyvälaatuinen siinä suhteessa että vaikka aloittaisitkin kht heti siihen niin seuraavan kerran kun jäät taas työttömäksi niin karenssi pitää "lusia". Mutta kysele ihmeessä tarkemmin työkkäristä, mitä sinun kannattaisi tehdä ja kuinka he toimivat - eivät kaikki tyrkytä kursseille. Toisaalta nyt saat vapaammin hakea töitä ja sinua miellyttäviä töitä, kun menet työvoimatoimistoon niin homma muuttuu vähän sieltä ohjautuvammaksi - sitoudut sinulle tehtävään toimintasuunnitelmaan jne.

Yhteistyössä