Työkiemuroita....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysynpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysynpä vaan

Vieras
Elikkä, voiko työnantaja vähentää palkasta joulun välipäivät pois, kun hän on itse määrännyt meidät työntekijät olemaan poissa töistä (pulju suljettu)?
Onko tietoo? Niin , ja olen siis kuukausipalkkalainen.

Palkkahan on korvaus tehdystä työtä, joten kun et ole töissä niin ei palkkakaan juokse. Voithan toki kysyä josko siihen voisi käyttää lomapäiviä tms niin olisi normaalikokoinen palkka tulossa.

Kuukausipalkkaan ei pitäisi millään lailla vaikuttaa tuo jos pulju on kiinni. Ja kuukausipalkkalaisella on myös palkallisia vapaapäiviä johtuen pyhäpäivistä. Mun mielestäni työnantaja ei voi vähentää palkasta pois noita päiviä. Tosin tammikuussa voi tehdä noita tunteja takaisin jotka nyt tulevat tavallaan ilmaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
Kuukausipalkkaan ei pitäisi millään lailla vaikuttaa tuo jos pulju on kiinni. Ja kuukausipalkkalaisella on myös palkallisia vapaapäiviä johtuen pyhäpäivistä. Mun mielestäni työnantaja ei voi vähentää palkasta pois noita päiviä. Tosin tammikuussa voi tehdä noita tunteja takaisin jotka nyt tulevat tavallaan ilmaiseksi.

Hoitopuolella joulukuulle tulee ylimääräisiä vapaita, joita EI tarvitse korvata myöhemminkään. Ei kai niitä tarvitse korvata muillakaan aloilla? Kannattaa tosiaan tarkistaa

Yhteistyössä