Työkaveri suree

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ja minullahan ei ole suru?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

ja minullahan ei ole suru?

Vieras
Työkaverini sure joutunut ottamaan töistä vapaatakin jotta saa surtua kun on niin paha olla :(
Juttelin viikko sitten kun hän kävi töissä yhden päivän,
että mitä surua heillä on,
tyttöystävän mummo on kuolemassa.
Siis oikeasti? Siis tyttöystävän mummon takia?
Juu kyseinen mummu on nyt kuulemma saattohoidossa ja kohta työkaverini palaa töihin,kiitti kun olen hoitanut hänen sijaisuuuden,ja onneksi minulla ei vastaavaa surua ole.
Kovin vielä pahoitteli.
No ei siinä, oma (toinen) vanhemmistani kuoli (yllättäen,ei sairaus)
ja nyt oma mummoni on saattohoidossa,kuolee huomenna,ylihuomenna viikon kuukauden tai vuoden päästä (syöpä) joten ei tiedä,
niin arvatkaa miltä tuntuu kuunnella tuota työkaverin tilitystä :/
Ja kyllä,työkaverini tietää tilanteeni,sehän tässä kiukun aihe onkin,oman mummon ja oman vanhemman sureminen ei ole niin kamalaa kuin tyttöystävän mummon.
Koitin ottaa vapata jo yhdessä välin sillä oli aika rankkaa töissä (srk)
mutta en saanut kun työkaverilla on niin vaikea aika :(
Sen vaan sanon että suututtaa kun työkaverini nyt törkeästi tietäen että minä teen hänenkin työn käyttää tilannetta hyväksi.
En halua vähätellä kenenkään surua mutta nyt minulla on suoraan sanottuna kynnysmatto tunne :(

Alkuperäinen kirjoittaja HuutoYössä;22591612:
Ei tuo voi olla todellista :O .Sanattomaksi vetää, voimia sinulle!

Niin :( samaa me muutkin ihmetellään mutta minkäs teet kun toisella on sairaslomalappua näyttää milloin mistäkin syystä ja totuuden meille kuitenkin kertoo näin :(

[QUOTE="vieras";22591621]Jospa siinä työkaverisi tilanteessa on muutakin taustalla, josta ei ole halunnut sinulle kertoa. :)

Voimia omaan tilanteeseesi.[/QUOTE]

Aika ilkeään aikaan sitten minullekin teki tempun :( olisihan voinut ennakoida tai jotakin.Omien sanojen mukaan stressaa kun tyttöystävän mummo kohta kuolee jne. Aikasemmin ei ole ollut mitään ongelmia. Tuntuu vaan niin pahalta kun toinen vähättelee suruani, kai minun suruni sitten on niin vähäpätöinen :(

Kuulostaa samalta sarjalta kuin "koira söi läksyt".

Ihan miltä vaan, tosin ei sukulaisenikaan meinaa uskoa todeksi tilannettani.
Paha olla itsellänikin mutta etenkin jos toinen vielä vähättelee niin tulee toosi paha olo :(
Olen koittanut ymmärtää tätä vasta valmistunutta ihmisttä,kannustaa jne mutta :(
Kai hänen vaan on annettava kasvaa rauhassa sekä viisastua tajuamaan elämän tosiasiat.

Ihan miltä vaan, tosin ei sukulaisenikaan meinaa uskoa todeksi tilannettani.
Paha olla itsellänikin mutta etenkin jos toinen vielä vähättelee niin tulee toosi paha olo :(
Olen koittanut ymmärtää tätä vasta valmistunutta ihmisttä,kannustaa jne mutta :(
Kai hänen vaan on annettava kasvaa rauhassa sekä viisastua tajuamaan elämän tosiasiat.

Siis tarkoitin että tuo tyttiksen mummo kuulostaa tekosyyltä poissaololle, samoin kuin kouluaikoina "koira söi läksyt" oli klassikkotekosyy.

Millä tavalla hän vähättelee sun pahaa oloa?

"mut tajuuksä kuinka mulla on paha olla kuitenkin mulla siis mulla on tyttöystävän mummo kuolemassa siis aatteles mulla, hellppoa se on sanoo sellasen joka ei ole nähnyt kuolemaa kokenut sen koskettavan helppo sun on mulle saarnata,tajuutkos sä että noi kliseet tuntuu aika pahalta ja kuluneilta tajuuksä että mulla on nyt paha olla, no et tajuu kun et itse käy läpi samaa"

Juu,anteeksi toi oli siistitty versio ja lyhennetty osin siitä mitä oli :/
Mutta siis vähätellyt, hmm mietitäänmpäs, miten on vähätellyt mun läheisen vanhempani kuolemaa ja mun oman mummon kuolemaa..

"mut tajuuksä kuinka mulla on paha olla kuitenkin mulla siis mulla on tyttöystävän mummo kuolemassa siis aatteles mulla, hellppoa se on sanoo sellasen joka ei ole nähnyt kuolemaa kokenut sen koskettavan helppo sun on mulle saarnata,tajuutkos sä että noi kliseet tuntuu aika pahalta ja kuluneilta tajuuksä että mulla on nyt paha olla, no et tajuu kun et itse käy läpi samaa"

Juu,anteeksi toi oli siistitty versio ja lyhennetty osin siitä mitä oli :/
Mutta siis vähätellyt, hmm mietitäänmpäs, miten on vähätellyt mun läheisen vanhempani kuolemaa ja mun oman mummon kuolemaa..

Plus sitten nuo työt, tietää että minä teen nyt kahden ihmisen työt kun hän on poissa. Mielessä joap isellä käynyt lopputili kun en vaan jaksa :(

Onko kyseessä hyvin nuori ihminen?
Ymmärräthän että kaikki ajattelevat ensisijaisesti itseään. Tämä yksilö vieläpä lähes yksinomaan. Älä anna sen masentaa, vaikka ymmärrän että on vaikeaa.

Plus sitten nuo työt, tietää että minä teen nyt kahden ihmisen työt kun hän on poissa. Mielessä joap isellä käynyt lopputili kun en vaan jaksa :(

Monella ei käy mielessä lopputilin ottaminen, vaan sen sijaan voi ottaa sairauslomaa.
Teepä näin heti seuraavana työpäivänäsi.
Silloin työnantajan on pakko reagoida antamalla lisäresurssia tms.

Vai luuletko, että olet sankarimarttyyriainesta, ja siksi kannat useamman ihmisen työtaakan ihan hiljaisesti kaiken hyväksymällä.
Palkkiota et tule koskaan saamaan, se on varmaa.

Lopputili on itsellesi taloudellisesti huono ratkaisu - sairauslomaa ne toisetkin ottavat välillä, että jaksavat taas - ja vakituinen työpaikka pysyy itsellä, plus palkkakin vielä sairausajalta.

Tässä nyt näköjään taas tehdään aloittajasta sitä itsekästä paskaa, vastausten perusteella. Niinhän se aina tällä palstalla menee: jos kerrot vaikka miehesi pettäneen sinua, oletkin palstan mukaan itse se hysteerinen, itsekäs paskiainen, joka yrittää häijysti rajoittaa miehensä menemisiä. Ap:lle :hug: ja hae sinäkin sairaslomaa, ei se sinun surusi ole yhtään sen väheksyttävämpi, sanoo se työkaverisi mitä tahansa. Älä kuuntele sitä, turhaan pahoitat vaan mielesi. Sano suoraan sille, että kuule, en jaksa nyt kuunnella tuota sun hölynpölyäs, on tässä omiakin murheita.

Yhteistyössä