Työkaveri oli mollannut meidän uutta taloa ja tuntuu jotenkin tosi kurjalta. *turhis ehkä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Herkkis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tökeröähän tuommoinen on. Kukaan työkaverisi tuskin haluaa tuota ihmistä kylään omaan kotiinsa :D Joten luulenpa että tuollainen huono käytös vielä kostautuu..

Jos sulla on rohkeutta yhtään niin menet avoimesti juttelemaan sen työkaverisi kanssa. Kerrot, että olet kuullut hänen ruotivan teidän taloa muille työkavereille ja oliko vielä jotain mitä haluaa sanoa ja samaan syssyyn voi todeta, että melko huonoa käytöstä tuommoinen. Näin meidän työpaikalla eräs henkilö kerran toimi, kun kuuli että hänestä oltiin selän takana puhuttu ja loppui muuten puheet tuohon :D Ehkä joku oikeasti luulee, että siellä kahvipöydässä voi puhua ihan mitä vaan ilman että ne jutut lähtee liikkelle, hyvähän se on vähän herätellä todellisuuteen..

No älä välitä. On minunkin yksi kaveri kovaan ääneen huudellut että älvärit on rumia ulkoakin ja ihan paskoja. Itte asuvat erittäin ahtaasti eikä ole varaa rakentaa vaikka asuvat maalla. Ja kun ei kelpaa mikään. Kovasti edessäpäin onnittelevat vaikka on niin kovasti julkisesti haukkunut. Valittaa vielä kuinka masenta se ahtaus.

Mut mitä väliä. Eipä hänellä oo taloo laisinkaan.

Mahdollisesti hän on oikeassa, paha sanoa näkemättä sitä teidän taloa ;) Mutta tosiasiahan on, että tietyt mittasuhteet mielyttävät silmää enemmän kuin toiset. Kultainen leikkaus kuvaa hyvin sitä, mikä suhteet on kohdallaan.

Toivottavasti se talo sisältä on kohdillaan. Tulee vaan mieleen yhdet tuttavat, jotka suunnittelivat itse oman talonsa ja siellä on monia tosi toimimattomia ratkaisuja, kuten vaatehuone, mihin ei mahdu kuin kapeat hyllyt yhdelle seinälle, iso keittiö, mihin ei kuitenkaan mahdu pöytää eli lattia on yhtä hukkatilaa, viereinen ruokailutila on sitten taas niin kapea, että ihmisten istuessa ei kukaan pääse kulkemaan heidän ohitseen, hieman keittiöpuolta kaventamalla olisi saanut tuosta ruokailutilasta leveämmän jne.

Pääasia kuitenkin on, että itse pidätte.

Mä luulen, et tää AP:n tuttava on samaa sarjaa, kuin vaikka ihmiiset, jotka kovaan ääneen toitottavat, ettei köyhällä ole varaa halpaa. Eli jotka eivät oikeesti köyhyydestä mitään tiedä.

Eli hän haluaa päteä sillä, että rakensivat tavalliselle tontille tavallisen talon, ikäänkuin hän olisi tehyt sen fiksuuttaan eikä siksi, että hänellä oli siihen mahdollisuus. Te taas rakensitte talon omista lähtökohdistanne niin hyvin kuin mahdollista. Nauttikaa siis työnne tuloksista! Fiksuutta on, että tekee parhaansa sillä mitä on ja omiin todellisiin tarpeisiin vastaavan. Turha tavoitella jotain muuta vain siksi, ettei kukaan pääsisi arvostelemaan.

[QUOTE="Laura";28289100]A. Kateus
B. Työkaverillasi on huono itseluottamus. Hän haluaa olla se tähti, joka on juuri rakentanut hienon uuden talon ja nyt pelkää, että teidän talo saa enemmän huomiota, kehuja tms.[/QUOTE]

Mä veikkaisin kohtaa B.

Suomalaiset ei saa kehua itseään tai omia saavutuksiaa. Omakehu haisee. Mutta, muita saa ihan vapaasti suomalaisessa kulttuurissa haukkua tai koittaa alentaa, pitäähän sitä nyt aina vähän "ihmetellä" muiden toimintaa.

Akat. Akat. AKAT!

Arvatkaa onko mulla montaa naista ystävänä? Ei ole, ja se syy on pitkälti tuo. Tuommoinen juoruaminen, jonninjoutava löpinä ja ulkoisiin seikkoihin takertuminen on aina ärsyttänyt. Ja jos siihen ei jaksa lähteä, niin sitten mun seura ei kiinnosta.

Miesseurueessa on usein rennompaa, ja jos siellä jotakin sanomista jonkun talohankkeesta tuleekin, niin sen voi sanoa suoraan päin naamakin.

Miksi ihmeessä kaikkien maun pitäisi olla samanlainen? Mikä ihmeen jutunaihe tuo nyt edes on?

Ja vaikka se työkaverillesi olisikin, niin miten helvetissä se on sinulta pois, että hän ei haluaisi asua sinun talossasi?

Kyllähän se fakta on, että jos haluaa "lyhentää" ja leventää" taloa, eikä ole ammatiltaan arkkitehti, lopputulos yleensä pistää ohikulkijankin silmään, eikä positiivisella tavalla. Vähän sama juttu kuin nämä tietyn aikakauden tasakattotalot, joista on myöhemmin tehty puolitoistakerroksisia, mutta jokin ikkunoissa ja mittasuhteissa kaihertaa.

Taloja ei kuitenkaan rakenneta ohi kulkeville asuntohaaveilijoille eikä työkavereillekaan. Jos oma talo tuntuu hyvältä, ei muulla pitäisi olla väliä.

Työkaverisi teki asiattomasti, kun haukkui taloanne työpaikan kahvipöydässä. Asiatonta on kyllä mielestäni myöskin juoruta asiasta haukkujen kohteelle - se jos jokin huonontaa työilmapiiriä muttei millään tavalla ratkaise alkuperäistä ongelmaa.

Mua ei varmaan hirveästi hetkauttaisi se, että joku ei tykkäisi kodistani. Mutta muistan kyllä, miten inhottavalta tuntui, kun kuuli, että työkavei oli puhunut ikävään sävyyn selän takana.

Voisin kuvitella, että meidän talo on juuri sellainen, josta moni ei varmaankaan pitäisi. Tai siis luulisin niin, kun en kauheasti ole pitänyt tuttavien valinnoista niin taitaa olla meillä ihan erilainen maku. Onneksi meillä tuttavat osaa käyttäytyä, eikä lauo mitä sylki suuhun tuo, enkä ole itsekään arvoinut tuttavien sisustus / talo valintoja.

Pitää vaan osata jättää huonokäytöksiset ihmiset omaan arvoonsa, ja kyllähän se kateus taitaa usein olla moottorina näillä hölösuilla.

[QUOTE="Vieras";28289485]Akat. Akat. AKAT!

Arvatkaa onko mulla montaa naista ystävänä? Ei ole, ja se syy on pitkälti tuo. Tuommoinen juoruaminen, jonninjoutava löpinä ja ulkoisiin seikkoihin takertuminen on aina ärsyttänyt. Ja jos siihen ei jaksa lähteä, niin sitten mun seura ei kiinnosta.

Miesseurueessa on usein rennompaa, ja jos siellä jotakin sanomista jonkun talohankkeesta tuleekin, niin sen voi sanoa suoraan päin naamakin.

Miksi ihmeessä kaikkien maun pitäisi olla samanlainen? Mikä ihmeen jutunaihe tuo nyt edes on?

Ja vaikka se työkaverillesi olisikin, niin miten helvetissä se on sinulta pois, että hän ei haluaisi asua sinun talossasi?[/QUOTE]

Etkai oikeasti ole noin tyhmä? VOI HELVETTI! Mistä teitä idiootteja sikiää?

KENELLÄKÄÄN ei ole oikeutta haukkua julkisesti kenenkään taloa ja tuo työkaverin käytös oli täysin ala-arvoista ja paheksuttavaa.

Tuollaiset kaltaisesi "mä sanon suoraan mitä haluan" tyypit ovat kuvottavan vähä-älyisiä.

Ja vaikka se työkaverillesi olisikin, niin miten helvetissä se on sinulta pois, että hän ei haluaisi asua sinun talossasi?[/QUOTE]

Ai sun mielestä toisen loukkaaminen ja aiheuttaminen mielipahaan on ihan ok?
Eli voin ihan rauhassa haukkua ketä sattuu ja miten sattuu, kunhan sanon suoraan?
Tunteet sivuun.

Mielipiteitä saa olla ja ne on hyvä pitää ominaan tai edes pienessä piirissä. Kenenkään talon arvosteleminen tuolla tavalla ei ole kohteliasta.

Miksi sinä koet, että jollakin on oikeus loukata ja pahoittaa toisen mieli? Maun ei tarvitse olla samanlainen, mutta eihän kenenkään tarvitse toisen talossa myöskään asua. Eri asia on jos joku kysyy mielipidettä, mutta muuten turpa kiinni.

On siis ihan ok haukkua toisten taloja, tapoja, ulkonäköä yms, kunhan sen sanoo suoraan ? Selän takan juoruilu on myös ok, koska saahan jokaisella mielipide olla? Niinkö?

Ja vaikka se työkaverillesi olisikin, niin miten helvetissä se on sinulta pois, että hän ei haluaisi asua sinun talossasi?[ siis TÄH?! Ei se pois olekaan. Mutta jos toinen on suunnitellut unelmiensa talon, niin KENELLÄKÄÄN EI OLE OIKEUS SIITÄ TUOLLALAILLA JULKISESTI PUHUA PASKAA!

Olet todella ala-arvoinen ihminen.