Työkaveri oli mollannut meidän uutta taloa ja tuntuu jotenkin tosi kurjalta. *turhis ehkä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Herkkis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Herkkis"

Vieras
Ovat siis itsekin rakentaneet juuri uuden talon.

Me olemme suunnitelleet talon itse. Muistuttaa ulkoisesti varmaan monilta osilta näitä nykyajan kannustaloja, sievitaloja, kreivitaloja yms "minkä kaikki haluaa".
Meillä myös oli todella vaativa tontti, jossa siis jyrkkä mäki ja alla jumalaton kallio ja haluttiin talo niin, ettei mäkeä tarvitse alata liikaa täyttämään ja kalliota räjäyttää. Me siis lyhennettiin ja levennettiin taloa siksi.

Meidän mielestämme tämä on unelmiemme talo. Tämä on juuri sellainen, mistä olemme aina unelmoineet. Täydellinen meidän perheellemme. Mä en itse tiedä hienompaa taloa. Olen niin onnellinen tästä.

Työkaveri oli sitten julkisesti parissakin eri paikassa sanonut, että meidän talo on ruma, ihmellisen mallinen ja ei itse ainakaan haluaisi "sellasta ihme laatikkoa".

Olen turhan herkkis, mutta mä olen todellakin pahoittanut mieleni tästä :(..

Ei kaikkien tarvitsekaan tykätä samanlaisesta, mutta en minäkään nyt mene ääneen huutelemaan, miten tutulla X on niin karsea talo.

Ensimmäisen kerran kuulin kun oli kaupassa puhunut ja mun äiti oli sattunut kuulemaan. Toisen kerran toinen työkaveri sanoi töissä, miten tämä "liisa" oli puhunut meidän talosta koko työporukalle.

Kateus. Vaikka heilläkin on uusi talo, niin varmaan teidän talossa on jotakin enemmän? Oletteko rakennusvaiheessa vaihtaneet paljon ajatuksia? Jos teillä on kalliimpia materiaaleja, kalliimpi tontti, isompi tontti, hienommat ikkunat tms niin sitä ottaa aivoon.

Sun työkaveris on törppö. Ja luultavasti kateellinen.
Kyllä jokainen normijärkevä ymmärtää, että tontti sanelee paljon ja myös sen, että kukin perhe rakentaa sen oman unelmansa. JA myös sen, että jos se ei nyt omaa silmää hivele, niin sitten pidetään suu supussa.

Jos sä olet tyytyväinen siihen, että teillä on unelmienne talo, niin mitä ihmeen väliä jonkun muun mielipiteellä on? Ei kaikki miellytä kaikkia, ei voi mitään. Et voi pakottaa kaikkia tykkämään teidän unelmasta (eihän teitäkään ole pakotettu pitämään muiden unelmista ;) ). Ja sekin, että joku on niin juntti, että yleisesti moittii teidän taloa, on enemmän sen juntin ongelma loppupeleissä. Ei tarvii kutsua sitä kylään :D.

Mitä väliä jollain talon muodolla edes on, mulle ainakin ihan sama vaikka asuisin peniksen muotoisessa talossa, pääasia että sisällä viihtyy. Ole onnellinen talostasi :) taitaa olla vaan kateellinen se "Liisa"

Pää pystyyn vaan! Makuja on niin monenlaisia. Voihan se ihan oikeasti olla kateellinen, ei heidän talonsa välttämättä olekaan niin hieno mitä hän itse on ajatellut. Tai ovat tinkineet väärissä paikoissa tms. Pääasia on että teillä on sellainen talo missä te viihdytte. Eihän tämän tuttavan siellä tarvitse asua.
Jos sua ihan oikeasti vaivaa tämä, niin ota asia esiin työkaverisi kanssa.

No mun tuttava kävi taannoin meillä kylässä, oltiin just muutettu tähän meidän suunnittelemaan taloon ja heillä oli omansa suunnittelu alkuvaiheessa. Ehkä kaverilta unohtui ettei ollut missään messuilla anonyyminä katsomassa "jonkun vaan" taloa, vaan meillä kotona, kun puhui kokoajan tähän tyyliin "ai tommoset laatat, hyi mää en kyllä tykkää" ja "kato X, toi on just se väri josta mä puhuin että ei sitten ainakaan tota" jne jne. Siinä sitten kuunneltiin ihmeissämme tätä arvostelua.... :)

[QUOTE="vieras";28288999]No mun tuttava kävi taannoin meillä kylässä, oltiin just muutettu tähän meidän suunnittelemaan taloon ja heillä oli omansa suunnittelu alkuvaiheessa. Ehkä kaverilta unohtui ettei ollut missään messuilla anonyyminä katsomassa "jonkun vaan" taloa, vaan meillä kotona, kun puhui kokoajan tähän tyyliin "ai tommoset laatat, hyi mää en kyllä tykkää" ja "kato X, toi on just se väri josta mä puhuin että ei sitten ainakaan tota" jne jne. Siinä sitten kuunneltiin ihmeissämme tätä arvostelua.... :)[/QUOTE]

Ihania ihmisiä olemassa ;)

Tottakai makuja on monia. On paljon taloja, joista minä en tykkää. On eri asia iltalenkillä jauhaa kaverin kanssa miten jollakin on mauttomat verhot ikkunassa ja miten tuossa talossa ei ole puutarhaa laitettu riittävästi yms, kuin että siitä jauhaa julkisesti.

Mulla on toki huono itsetunto ja otan raskaasti asiat. Turhankin.

Heillä itsellään on mun mielestä tosi hieno talo ja ei ainakaan kateudelle pitäisi olla syytä. Tontti meillä on toki monin kerroin suurempi ja varmaan sisämatskut kalliimpia, mutta sou vat.

[QUOTE="Herkkis";28289015]Tottakai makuja on monia. On paljon taloja, joista minä en tykkää. On eri asia iltalenkillä jauhaa kaverin kanssa miten jollakin on mauttomat verhot ikkunassa ja miten tuossa talossa ei ole puutarhaa laitettu riittävästi yms, kuin että siitä jauhaa julkisesti.

Mulla on toki huono itsetunto ja otan raskaasti asiat. Turhankin.

Heillä itsellään on mun mielestä tosi hieno talo ja ei ainakaan kateudelle pitäisi olla syytä. Tontti meillä on toki monin kerroin suurempi ja varmaan sisämatskut kalliimpia, mutta sou vat.[/QUOTE]

Mutta ihan samalla tavalla julkista on puhua iltalenkillä ohikulkiessaan jonkun mauttomista verhoista kuin kaupassa rumasta talosta :D. Ihan samalla tavalla niiden mauttomien verhojen tai liian vähän laitetun tontin omistaja tai omainen voi olla kuulolla. Ei mitään eroa .

Mun mielestä sä nyt vähän yrität kerätä huomioita...

Tapa se tämäkin mainostaa uutta taloaan ja kalliita "sisämatskujaan".
Vai vielä kateellisia, miksi te aina väitätte että joku on kateelliinen? Se kertoo vain teistä itsestään, jos ensimmäisenä tulee mieleen, että joku on kateellinen.

Tapa se tämäkin mainostaa uutta taloaan ja kalliita "sisämatskujaan".
Vai vielä kateellisia, miksi te aina väitätte että joku on kateelliinen? Se kertoo vain teistä itsestään, jos ensimmäisenä tulee mieleen, että joku on kateellinen.

Jos minua tarkoitat, niin en ole mainostanut. Eikä tosin työkaverikaan ole mainostanut. Ei se ole mainostamista, jos joku kysyy millainen liesi teille tulee, mistä otatte lattiat ja minkä kokoinen vaatehuone teille tulee ja joku vastaa.

A. Kateus
B. Työkaverillasi on huono itseluottamus. Hän haluaa olla se tähti, joka on juuri rakentanut hienon uuden talon ja nyt pelkää, että teidän talo saa enemmän huomiota, kehuja tms.

[QUOTE="Mie";28288980]Mitä väliä jollain talon muodolla edes on, mulle ainakin ihan sama vaikka asuisin peniksen muotoisessa talossa, pääasia että sisällä viihtyy. Ole onnellinen talostasi :) taitaa olla vaan kateellinen se "Liisa"[/QUOTE]

:D

Huoh.. hoi suomalaiset...

No eiköhän meistä JOKAINEN harrasta arvostelua? Aivan turha jeesustella siellä, miten "minä en ainakaan ikinä arvostele ketään". Tottakai jokainen joka nyt esim. rakentaa/rakennuttaa taloa, kiinnittää huomiota muiden taloihin. Sitä kauttahan ne omat valinnat helposti syntyvät. Kyllä me ainakin monta valintaa tehtiin ihan sen perusteella, mitä nähtiin esim. messutaloissa, talojen julkisissa esittelyissä, tutuilla yms.
Jokainen meistä harrastaa arvostelua. Ero on siinä, kuinka arvostelee ja miten laajasti.

On esim. eri asia sanoa illalla sängyssä omalle miehelle "huomasitko, miten siellä häissä se Tarja oli lihonut", kuin että siellä häissä huutaisi "katsokaa miten Tarja on lihonut". Toki lihomisen kommentoiminen ei ole asiallista missään muodossa, mutta ehkä ymmärrätte pointtini.

AP on tottakai loukkaantunut. Minäkin olisin.

Miksi pitäisi aina olla kehuskelua, jos joku kertoo asioistaa? Eikö ihmiset voi olla aidosti onnellisia uudesta induktioliedestään vai onko sen pakko olla kehumista? Niin suomalainen tyyli, että kaikesta pitää olla hiljaa tai pää vadille.

Työkaverin käytös oli tökeröä ja ala-arvoista. Oli syy mikä hyvänsä.

Työkaverisi on todennäköisesti sellainen minä minä minä minä MINÄ MINÄ MINÄ me me me ME ja MINUN TALONI, MINUN MINUN minä minä mun lapset mun mun minä minä tyyppi.
Hän haluaisi olla se keskipiste ja tähti. Hän haluaisi, että heidän talonsa olisi se uusin ja päivän puheenaihe. Nyt teitä onkin kaksi joilla on uusi talo, hänen tilansa kinginä on uhattu. Heidän talonsa ei saakaan haluamaansa huomiota ja mikä pahinta: jonkun mielestä teidän talo onkin hienompi.