Työkaveri ilmeisesti lukee henk.koht. sähköpostiani - vienkö asian eteenpäin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkerin uhri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22808592]Tuohan kuulostaa naurettavalta. Mistä moinen linkki on voinut tulla? Jos todella on niin sehän on sitten jotain hakkerihommaa ja sinä olet sen saanut sähköpostiisi jostain epämääräisestä sähköpostista eli on ns. virus.[/QUOTE]

Linkin alkuperästä en sen tarkemmin tiedä muuta kuin että olin töissä, omalla koneella, mun s-posti herjasi jotain outoa, en päässyt sinne sisälle tms. Joten kopioin herjan ja lähetin sen työkaverille - herja oli linkki jonka kautta pääsi suoraan mun s-postiin. Myöhemmin tajusin sen, mutta viesti oli jo mennyt. Työkaveri lupasi tuhota sen.

Alkuperäinen kirjoittaja öhh;22808756:
Niin ja kuvittelit että tuollainen epärehellinen hakkeri vastaa rehellisesti ja anteeksipyyntöjen kerako vielä oikein?? Haloo!

Miten se tyyppi on hakkeri? :D Kai se on helpompaa kysyä suoraan ja katsoa miten tyyppi reagoi kuin alkaa lähettelemään jotain kämäsiä viestejä ja katsoa sitten miten tyyppi reagoi.

Mikset yksinkertaisesti vaihda sähköpostiosoitetta? Eikö olisi helpoin tapa ilman haukkumakirjeitä tms.

En oikein minäkään ymmärrä miten tuo linkkihomma olisi mahdollista, ellet sitten kuitenkin ole jossain vaiheessa paljastanut salasanaasi, tai ellei se ole sinut tuntevalle ihmiselle helposti pääteltävissä...

Alkuperäinen kirjoittaja Niinpä niin.;22808267:
Ensinnäkin. SINÄ lähetit tälle henkilölle itse sen linkin. Jos kaveri on linkkiä käyttänyt, hän ei ole syyllistynyt yhtään mihinkään.

Toisekseen. Jos tuntemasi tietokonenörde hyvää hyvyyttään neuvoo sua sun omaan henkilökohtaseen sähköpostiis liittyvässä asiassa, hän ei todellakaan ole käyttänyt mitään "luottamusasemaansa työelämässä" väärin. Työkavereiden omien sähköpostien fixailu ei liity työelämään yhtään mitenkään. Hän ei ole ollut hoitamassa työtehtäväänsä, joten hän ei myöskään ole voinut käyttää asemaansa työelämässä väärin. Hänen asemansa työelämässä ei oikeuta saamaan mitään linkkejä työntekijöiden omiin sähköposteihin, joten hän ei ole voinut käyttää tätä asemaa väärin.

Mun ensimmäinen vinkki on että hankin nyt vähän asiantuntevammalta "asiantuntijalta" lakitekniset vinkkis. Ei ole olemassa yhtäkään tietosuojapykälää joka kieltäis käyttämästä linkkiä joka sulle toimitetaan. Et ole ilmeisesti edes kysynyt tältä henkilöltä onko hän sen tuhonnut, koska pohdit että "jos hän ei ole sitä" jne... , joten mitäs jos alottaisit siitä.

Toisekseen, en oikein purematta niele mitään "linkkiä" jonka kautta aina ja ikuisesti pääsisi jonkun henkilön sähköpostiin. Linkki on osoite, ei mikään yleisavain.

Onhan tuo aivan selvästi rikos, eli ainakin viestintäsalaisuuden loukkaus. Asiaa voisi verrata siihen, että annat tutulle pankkitunnuksesi, jotta hän voisi laittaa vaikka asetukset kohdalleen tai käydä muuten tililläsi yhden kerran. Sitten tämä henkilö urkkisi jatkuvasti pankkitiliäsi ilman lupaasi.

Onnittelut. Jos pystyt Microsoftin tuotteesta löytämään tuollaisen tietoturva-aukon, niin 100% varmasti päädyt niin kotimaisten kuin ulkomaistenkin lehtien lööppeihin. Kovin usein ei suomalainen pääse esim. New York Timesin etusivulle, mutta tuolla kyllä pääset. Käytä 15 minuuttisesi oikein, niin pystyt ainakin haastatteluilla tienaamaan ihan mukavan summan.

Yhteistyössä