Työhönosoitus vuokrafirmaan, tietääkö kukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja himskatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

himskatti

Vieras
onko pakko mennä tämän firman listoille eli voiko siis pelkästään vain hakea ko. paikkaa johon osoitus työkkäristä on tullut?

En haluaisi minkään riistofirman listoille, vaan haluaisin tietää oikeasti mhin työhön ja mihin firmaan olen hakemassa.

ARGH!

No jos sait työhönosoituksen niin pakko se on ainakin haastattelussa käydä.

Mikään ei takaa että "joudut" listoille. Mutta jos valitsevatkin sut niin pakko on. Karenssi paukahtaa jos kieltäydyt

Ja jos et halua sinne töihin niin siihen on aika pätevä konsti. Joko ihastelet kuinka ihania lapsia sulla on ja kuinka sairaita ne on ja sanot että sanon nyt näin suoraan että seuraava lapsi saa tulla heti kun vaan on tullakseen. Rehellisyys maan perii etkä varmasti saa paikkaa.

Tiedän että paikkaa on haettava ja ko. työ varmaan sopisikin minulle. Haastattelu on jo sovittu.

Haluasin vain tietää, että olenko sitten jatkossa tuon vuokrafirman sätkynukke, jos tuon työpaikan saan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedän että paikkaa on haettava ja ko. työ varmaan sopisikin minulle. Haastattelu on jo sovittu.

Haluasin vain tietää, että olenko sitten jatkossa tuon vuokrafirman sätkynukke, jos tuon työpaikan saan.

Et ole sätkynykke, vaikka listoilla olisitkin! Itse olen Kairestin kautta saanut töitä, mutta olen myös kieltäytynyt, eikä ole mitään sanktiota tullut. Eli voit kieltäytyä kun tulee tekstari että huomenna lis keikka sinne ja sinne.

vuokrafirmat palkkaa pidempiinkin työsuhteisiin väkeä. tässä on varmaan kyse sellaisesta? eli haet yhtä paikkaa ja jos saat sen menet sinne firmaan töihin, missä paikka on. tämän jälkeen vuokrafirma ei sinulle töitä hommaa, jos et erikseen sitä pyydä.

Mites kun tekee tollasessa vuokrafirmassa töitä muutaman päivän sillon ja toisen tällöin niin saako niiltä päiviltä kun ei ole töitä niin silti työttömyysrahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites kun tekee tollasessa vuokrafirmassa töitä muutaman päivän sillon ja toisen tällöin niin saako niiltä päiviltä kun ei ole töitä niin silti työttömyysrahaa?

Ilmoitat Kelalle tai liittoon joka kuukausi tehdyt työpäivät. Saat jälkikäteen rahat jos olet siihen oikeutettu.

Alkuperäinen kirjoittaja sijainen:

Ilmoitat Kelalle tai liittoon joka kuukausi tehdyt työpäivät. Saat jälkikäteen rahat jos olet siihen oikeutettu.

ja viikkojen viiveellä :D :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja sijainen:

ja viikkojen viiveellä :D :kieh:

Tai kuukauden. Olin 6 päivää kuukaudessa töissä Kairestin kautta, en tiedä hakisinko päivärahaa, kun sain edellisestä työpaikasta heinäkuun puolivälissä lomarahat. Tuskin sieltä mitään tulee. Nyt olen taas pidemmällä sijaisuudella kaupungilla ja palkka paljon parempi kuin Kairestilla. Se vetää välistä aika paljon.

Yhteistyössä