Työharjoittelusta vaativat multa sairastodistuksen.

DevilishDream

Aktiivinen jäsen
10.10.2007
1 114
0
36
Ei olla missään ennen vaadittu. Siis jos olen pois niin korvaan ne päivät muina päivinä kun niin kuuluu tehdä. Eli en tajua mitä hyötyä on viedä sairastodistusta. Olen joutunut olemaan sieltä paljon pois kun lapset olleet vuoronperään kipeenä ja mä itse olin eka vatsataudissa ja nyt sit taas mulla on lämpöä ja selkä sekä lihakset ihan paskana. Nyt sitten joudun lähtemään kipeänä kahden lapsen kanssa kaupunkiin terveysasemalle. :|

jos ne on sillä käskeny, kun se on ihan yleinen käytäntö. siis vaikka on se kolme päivää omalla ilmoituksella sairaslomaa, se koskee vain ns. kulkutauteja. työntekijä tarvitsee esim noista lihasvaivoista lääkärin todistuksen. mäkin toimitin harjoitteluaikoina aina todistuksen, jos oli kyse muusta kuin flunssasta tai mahataudista.

Niin kyllä sitä tarttee mennä vaan terkkarille. Harmittaa vaan kun selkä särkee ja kylmä tekee huonoa sille. Siellä meinaan sataa nyt jotain räntää tms. Ja flunssaa nyt pukkaa ilmeisesti, niin ilmoitin tuonne työpaikallekin eilen. Mutta en mä niille maininnut mun selkäkivuistani mitään, kun ei kai ne nyt niille sinänsä kuulu.

Siis sosiaalialan yksityinen järjestö, missä olen. Ja ei makseta palkkaa, kaikki tunnit teen takaisin mitkä olen pois. Se on istumatyötä ja nyt tän parin viikon aikana mun selkä on mennyt ihan muussiksi siellä. Toivon, että soittaisivat nyt takas sieltä terveyskeskuksesta että pääsisi sairaanhoitajalle käymään.

Joo tiedän, että on epäilyttävää, että näin paljon ollut pois. Harmillista. Onneksi nyt sain ajan sinne sairaanhoitajalle kolmeksi, mutta hän ei voi kirjoittaa minulle selkäasioista lappua, vaan sit tarttee varata lekurille aika ja niitä ei nyt ollut. Ihmettelen mikä halvatun flunssa on tällainen että lihakset särkee jo toista päivää, oikeen jomottaa ja sit on ihan voimaton olo. Mua kyllä harmitta se, että mun ohjaaja laittoi vietiä mun opettajalle siitä että olen ollut pois, kyllähän se opettaja näkee mun poissaolot päiväkirjastani, miksi laittaa siis viestiä?

No mäkin olen aina käsittänyt, että vain yli kolmen päivän poissaoloista tarttee lekurintodistuksen, ni meidän koulun sivuilla lukee. Mutta mulla on nyt ollut vajaan kolmen viikon aikana yksittäisten päivien poissaoloja, niin se herättää epäilyksiä tietty. Minä olen sairastanut, lapset myös ja vuoronperään tietenkin.

Itse taas olen ihmetellyt että miksi pomot pyytävät työharjoittelijalta sairaustodistusta. Kun on vielä opiskelija niin se kummiskin maksaa nykyään sen 10e about... (täysikäiseltä) niin sitten kun onkin joku esim. flunssa joka saattaa kestää viikonkin niin joutuu hakemaan pari kertaa viikossa sen todistuksen lekurilta koska eiväthän he sitä sinulle myönnä kun pariksi päiväksi kerralla.

Itse en ole opiskelijoiden sairaslomista todistuksia pyytänyt. Pidemmistä/lukuisista poissaoloista tietenkin ilmoitan koululle, vaikka opiskelija ne sanoisikin korvaavansa, koska yleensä harjoittelun pidentäminen voi vaatia kirjausta myös koulun ja työpaikan väliseen sopimukseen jotta ohjauspalkkio tulee maksettua oikein (ja toisaalta opiskelijan näkökulmastakin ajan tasalla oleva soppari on tarpeen mm. vakuutuksien vuoksi).

Joskus on myös tilanne, ettei harjoittelua ehdi täydentämään/poissaoloja korvaamaan jolloin koulun kanssa pohditaan voiko sen tavoitteita ehtiä saavuttamaan.

Itse taas olen ihmetellyt että miksi pomot pyytävät työharjoittelijalta sairaustodistusta. Kun on vielä opiskelija niin se kummiskin maksaa nykyään sen 10e about... (täysikäiseltä) niin sitten kun onkin joku esim. flunssa joka saattaa kestää viikonkin niin joutuu hakemaan pari kertaa viikossa sen todistuksen lekurilta koska eiväthän he sitä sinulle myönnä kun pariksi päiväksi kerralla.

Mä taas ihmettelen, että miksi pitää nostaa yli 7 vuotta aloitus.

Yhteistyössä