työharjoittelu päiväkodissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos työnantaja koittaa tehdä työharjoittelijasta siivoojaa, hänelle kannattaa välittömästi huomauttaa asiasta.
Työharjoittelun tarkoitus on päästä tutustumaan alkaan, ei mennä paskahommien tekijäksi alan työpaikalle. Osatkaa vaatia kunnon hommia vaan niin kyllä te saatte muutakin tehdä kuin siivota. Siivous voi kuulua toki hetkellisesti työharjoittelijan toimenkuvaan, mutta ei missään nimessä kokopäiväisesti tai jatkuvasti jos se ei alan työnkuvaankaan ei kuulu.
Päiväkodeissa on omat siivoojat joiden työt eivät kuulu missään nimessä työharjoittelijalle. Tästä kannattaa jopa puhua jo siinä vaiheessa työnantajalle kun on kyselemässä työharjoittelupaikkaa.

[QUOTE="myy";23158833]No kyllä meidän lapsen päiväkodissa on laitoshuoltajat ihan erikseen. Enkä muuten pidä siivousta paskahommana by the way...ja luulen kyllä voivani hoitaa vastuullisiakin hommia, kun olen kaksi lasta yksin kasvattanut itsekin, en ole mikään eilisen teeren flikka vaikkei minulla lähihoitajan tutkintoa olekaan. Enkä ole hakeutumassa päiväkodin tädiksi vaan kiinnostaa sosionomiksi tai sosiaalityöntekijäksi opiskelu.[/QUOTE]

Siivoushommilla tarkoitetaan varmaankin tässä yhteydessä pöytien pyyhintää ym.pikkuhommaa mikä kuuluu ihan meille hoitajile ja opettajille. Laikkarit sitten luuttuavat lattiat ja pesevät vessat. Kesäaikaan voi olla että joutuu tekemään myös näitä laitosapulaisen hommia vaikkeivat ne työnkuvaan kuuluisikaan.

Ja vastuullisuudesta sen verran että kyse ei ole siitä onko vastuullinen ihmisenä vaan siitä oletko koulutettu ja ko.virkaan palkattu ihminen. Silloin on täysi vastuu. Jos olet vaikka 10 lapsen äiti ja harjoittelijan papereilla niin vastuuta sinulle ei voida antaa vaan lapsiryhmästä vastaa tuolloin opettaja tai hoitaja.

Yhteistyössä