työhakemuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhmä(kö)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhmä(kö)

Vieras
Laitatteko nykyään jos haette työpaikkaa niin työhakemuksen jossa kerrotte mitä työtä ja miksi haette ja miksi olisitte hyvä työssä tms ja lisäksi liitteeksi CV:n missä on kerrottu itsestäsi tarkemmin ja koulutukset aikaisemmat työt yms. vai vain pelkän CV? Haen tällä hetkellä töitä ja pistin pariinkin paikkaa hakemuksia ja oikoluetin niitä kaverilla ja hän sanoi ettei nyky aikana enää tartte muutakun CV laittaa, olenko mä nyt jotenkin "vanhanaikanen" :) ? Edellisestä kerrasta kun hain töitä on sellaset 7 vuotta, joten mahdollista sekin olisi...

Kirjoitan hakemuksen ja laitan CV:n liitteeksi. Vapaasti kirjoitettu teksti (joka ei kuitenkaan ole "mitä sylki suuhun tuo" kuten joku ehdotti) antaa hakijasta erilaisen kuvan kuin persoonaton CV. Hakemuksella erotut joukosta!

vapaan hakemuksen jossa kerron kuka olen ja miksi haen työtä, huom! suhteellisen lyhyesti kuitenkin. nykyään ei enää mitään romaaneja kirjoteta.
sitten liitteeksi tietty cv

Hakemuksen ja cv:n olen aina laittanu.. tosin aktiivisesti olen hakenu töitä vain pari kertaa, edellisestä on nyt vuosi aikaa.

Huomenna kyllä meinasin marssia kysymään mahdollisuutta haastatteluun pelkkä cv kourassa B) mutta vaan siksi, etten hae virallista kautta (ainakaan vielä)..

okei, eli en mä ainoa ole joka näin ajattelee, mäkin sanoin kaverille heti että eikös se pelkkä CV ole vähän tylsä. aika lyhyen ja mielestäni hyvän vapaa muotoisen tekstin mäkin itsestäni hakemuksiin laitoin, mutta aloin vaan miettiä että tekeeköhän enää kukaan muu näin :) Mutta nyt vaan jännitetään ja toivotaan parasta :)!

Hakemus ja cv. Useimmissa työpaikkailmoituksissakin lukee "hakemukset ansioluetteloineen". Jos ilmoituksessa pyydetään pelkkä ansioluettelo niin sitten vain se. Itse työnantajana/rekrytoijana en huomioisi sellaista joka ei ole edes lukenut ilmoitusta, eli lähettää vain cv'n jos pyydetään myös hakemus.

Yhteistyössä