työhaastattelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä teen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä teen

Vieras
mulla ois työhaastattelu paikkaan, johon en niin paljon halua, mutta ihan ok. olen hakenut oman alan töitäkin pankeista ja menen jos pääsen. pitäskö kertoa haastattelussa vai ei? tää työ alkas ehkä jo ens viikolla. soitin juuri pankkiin jonne oon hakenut ja ne ei osannu sanoa juuta eikä jaata, kun selitin tilanteen. eli ei oo ees yhtään varmaa pääsenkö sinne...

niin, ajattelinkin et en kerro mitään et haen muitakin töitä. mut mut, jos saan sen "huonomman" paikan, niin mites määräaikasen voi irtisanoa? koeajallahan voi, mut jos ei oo koeaikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja mitä teen:
niin, ajattelinkin et en kerro mitään et haen muitakin töitä. mut mut, jos saan sen "huonomman" paikan, niin mites määräaikasen voi irtisanoa? koeajallahan voi, mut jos ei oo koeaikaa?

Kyllä työnantajatkin sen tietävät ja ymmärtävät, että työntekijät hakevat muitakin töitä eivätkä jätä kaikkea yhden kortin varaan. Itse ainakin mielummin palkkaisinkin sellaisen työntekijän, joka on aktiivinen oman työllistymisensä suhteen.

Ja myös työntekijä voi pyytää, että sopimukseen kirjataan koeaika. Vaikka harvassa taitavat nykypäivänä olla sellaiset työnantajat, jotka sen jättävät sopparista pois.

Mulla on nyt määräaikainen työsopimus ja siinä kuukauden koe aika.
Olen siis työlomalla vakituisesta työpaikasta ja viime syksynä yksi määräaikainen vaan tuli eräänä päiväna ja antoi avaimet ja sanoi ettei tule enään töihin määräaikaisella työsopimuksella ei kuulemma ole irtisanomis aikaa. En sitten tiedä onko se ala kohatinen meillä tuo ainakin onnistui.

Yhteistyössä