Työvaatteiden hankinta, kuka vastaa niistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tietämätön

Vieras
Eikös työnantajan kuulu järjestää työvaatteet? Minulle tulee aivan ylimääräisiä kilometrejä jos lähtisin niitä hakemaan, eikös työnantaja ole velvollinen postittamaan työvaatteet (postikulut tulee bensakuluja edullisemmaksi joka tapauksessa, mutta eikö työnantaja joudu myös itse maksamaan nämä postikulut, koska työnantajan kerran kuuluu järjestää työvaatteet)?
Tai onko työntekijällä oikeus vaatia työnantajalta korvauksia tällaisesta vaatteiden ja tarvikkeiden hakureissusta, jotta ne bensat/autonkäyttökustannukset sitten korvaantuu?

Riippuu paljolti työpaikasta.
Mun toisella alalla eli ravintolan keittiössä työnantaja toki vastaa vaatetuksesta, mutta esim. miehen työssä on pukulinja ja siellä ostetaan omasta pussista housut ja paidat sekä solmiot.

En tiedä mikä on yleinen käytäntö, mutta mä kävin sovittamassa vaatteita työajalla ja sain vielä kilometrikorvaukset oman auton käytöstä. Sitten kun niitä housuja täyty lyhentään niin en saanut vaatteita mukaan joten vielä toinen samanlainen reissu eli työajalla ja korvaukset päälle. Ja työnantaja vielä maksoi vaatteet ja korjaukset.

Kiitos vastauksista,
koot tiedän, kyseessä olisikin vaatteiden uusiminen. Työnantaja antaa vaatteet omasta varastosta, niitä ei voi hankkia itse muuta kautta. Täytyykin kysäistä saanko sitten matkakorvaukset ja vielä palkan reissulta, sitten voisin suostua.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä