työtön yli 3v lapsen kotiäiti kyselee?

  • Viestiketjun aloittaja jk
  • Ensimmäinen viesti
ap
Kyllä olen kysynyt työkkäristä ja olen varma etten puolison tulojen takia saa työmarkkinatukea sen olen kelasta kysynyt.Töitä olen hakenut joka firman läpikäynyt,myös kaupungin esim.vanhustyön yms.johtajat en vain saa mitään.
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä olen kysynyt työkkäristä ja olen varma etten puolison tulojen takia saa työmarkkinatukea sen olen kelasta kysynyt.Töitä olen hakenut joka firman läpikäynyt,myös kaupungin esim.vanhustyön yms.johtajat en vain saa mitään.
Oletko siis soittanut näihin paikkoihin ja ehdottanut harjoittelupaikkaa heille, joka on siis ilmainen heille??? Perin outoa, jos eivät ole huolineet ilmaista työvoimaa.
 
huoh
Tuota, tämän on pakko olla provo. Lähde opiskemaan jos sulla ei ole ammattia. Tai mene työkkärin työvoimakoulutukseen, sellaiset on etusijalla joilla ei ole mitään ammattia.
Uskomattomalta kuulostaa jos et muka saa edes työharj. paikkaa...
 
tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No melko pienessä kaupungissa asun.Mieheni ei halua muuttaa kun hänellä täällä vakituinen työpaikka.Ainako mä joudun olemaan mieheni elätti?
Kyllä sulle täytyy löytyä vaihtoehtoja. Onhan niitä pakko olla. Joko työ, opiskelu tai työharjoittelupaikka. Kai sulla ajokortti sentään on. En halua pahoittaa sun mieltä, mutta itse asun ihan käpykylässä ja aina olen keinot keksinyt. Voisko toi sun tilanne johtua itsevarmuuden ja itseluottamuksen puutteesta???
 
ap
En saa työharjoittelupaikkaa syksyksi pääsen kauppikseen mutta se monimuoto-opiskelua joten siitä ei opintotukea saa ja se 3v ja sen ajan joudun vielä mieheni elätti olemaan.
 
Miksi et saa työttömyys korvausta 3 vuoteen? Onko iästä kiinni vai mistä?

Itselläni nuorimmainen n täyttää kohta 3v ja jos työttömäksi jään niin ainakin minä kuvittelen saavani edes työttömyyskorvausta :eek: ? Olenko väärässä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä olen kysynyt työkkäristä ja olen varma etten puolison tulojen takia saa työmarkkinatukea sen olen kelasta kysynyt.Töitä olen hakenut joka firman läpikäynyt,myös kaupungin esim.vanhustyön yms.johtajat en vain saa mitään.
Mene työvoimatoimiston kurssille. Vaikka joku työnhakuklubi tai vastaava. Siitäkin saat työmarkkinatuen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En saa työharjoittelupaikkaa syksyksi pääsen kauppikseen mutta se monimuoto-opiskelua joten siitä ei opintotukea saa ja se 3v ja sen ajan joudun vielä mieheni elätti olemaan.
Monimuoto-opiskelustakin saa opintotukea, jos opiskelu on päätoimista ts opintoviikkoja on keskimäärin vähintään 3/kk.

 
Vakkari palstailija
Alkuperäinen kirjoittaja entinen sellainen....:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mieheni ei maksa postimyyntilaskuja ja työharjoittelupaikkaa olen kysynyt ei vain löydy.
puhelinmyyjäksi pääsee aina....! saat palkasi päänsäryn ja vitutuksen.
Tai vaihtoehtoisesti hyvää palkkaa, riippuu miten onnistut.
Lama vaan näkyy linjoilla, valitettavasti, senkin voi kääntää voitoksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mieheni tulojen takia en saa työmarkkinatukea.En saa mitään 0 eur.
Mistä syystä et saa työttömyyskorvausta?
Onhan tuo tuolla aiemmin,että miehen tulot netto 2200e.
Ylittyy bruttona helposti tuon 2700e joka on ylärajana ettei puoliso saa työmarkkinatukea jos on yksi lapsi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mieheni tulojen takia en saa työmarkkinatukea.En saa mitään 0 eur.
Mistä syystä et saa työttömyyskorvausta?
Onhan tuo tuolla aiemmin,että miehen tulot netto 2200e.
Ylittyy bruttona helposti tuon 2700e joka on ylärajana ettei puoliso saa työmarkkinatukea jos on yksi lapsi.
Mutta eikös työmarkkinatuki ole eri asia kuin työttömyyskorvaus?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En saa työmarkkinatukea miehen tulojen takia.Siivousta ei ole täälläpäin.Mun monimuoto-opiskelussa vain 3päivää kuukaudessa koulussa joten en saa opintotukea.
Eikö työkkärissä tosiaan ole yhtään harjoittelupaikkaa? Minkä työkkärin piiriin kuulut?
 

Yhteistyössä