K
Keikkailia
Vieras
Onko työttömän SH pakko ottaa vastaan 3-vuorotyö?
Vai tuleeko karenssi, jos sanoo että tekee työtä vain päivävuorossa?
Vai tuleeko karenssi, jos sanoo että tekee työtä vain päivävuorossa?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ei taida muillakaan olla oikeutta kieltäytyä tuollaisessa tilanteessa. Siis jos työkkäristä käsketty hakea paikkaa ja kieltäydyt vain sillä perusteella että se on 3-kolmivuorotyötä.
Jos vuorotyö ehdoton ei, kannattaa varmaan harkita uudelleen kouluttautumista, esim terkaksi.
Hei, miten muuten tuo kotisairaanhoito..Onko siihen hyvä perehdytys, mulle täysin vieras alue. Kertokaa kokeneet!![]()
Tulee karenssi. Lapsen hoidon järjestämiseksi on toki aikansa, eli työttömän sh:n ei tarvitse ottaa ilta- ja yövuoroja alle 2 viikon varoajalla, jos lapselle ei ole hoitopaikkaa. Tai no sama kyllä koskee muitakin vuoroja, työttömän ei tarvitse varmuuden vuoksi pitää lasta päivähoidossa, vaan päivähoitopaikkaa voi hakea vasta kun on tiedon työstä saanut ja kunnalla on 2 viikkoa aikaa hoitopaikka järjestää. Sama aika on työttömällä hoitojärjestelyihin ilman karenssin pelkoa. Satunnaisia tuurauskeikkoja ei siis välttämättä tarvitse ottaa vastaan, mutta jos sinulle tarjotaan pysyvämpää 3-vuorotyötä, et voi siitä kieltäytyä ilman karenssia.
Entäs jos lapset on jo koululaisia, mutta kuitenkin pieniä vielä?
Minulle laitettiin työkkärin tietoihin ettei minun tarvitse tehdä iltaisin/öisin töitä, kun vetosin siihen etten voi jättää 7-vuotiasta yksin kotiin.
Minulle laitettiin työkkärin tietoihin ettei minun tarvitse tehdä iltaisin/öisin töitä, kun vetosin siihen etten voi jättää 7-vuotiasta yksin kotiin.
Tuliko esiin, mihin saakka lapsi katsotaan niin pieneksi ettei voi olla iltoja/öitä yksin?
Hei, miten muuten tuo kotisairaanhoito..Onko siihen hyvä perehdytys, mulle täysin vieras alue. Kertokaa kokeneet!![]()
Entäs jos lapset on jo koululaisia, mutta kuitenkin pieniä vielä?
Tämä on näköjään ihan päätäntävaltaisen ihmisen luonteesta kiinni.
Mulle sanoi miesvirkailija työkkärissä, että 7-vuotias lapsi ei ole syy olla ottamatta vuorotyötä vastaan. Että karenssit paukkuu, jos tarjonta tulee ja kieltäydyn. Olin ekaluokkalaisen yh, ilman tukiverkostoa. Kysyin, että mihin laitan tuon lapsen iltavuoron ajaksi. Ei heiitä kuulema kiinnosta... Että silleen. Mutta se oli MIESvirkailija...
Vantaalla ei ainakaan pääse päiväkotiin koululaiset. Ei edes ekaluokkalaiset.
Kaivelen asiaa siksi, että mun mielestä on aika erikoista, jos tässä maassa työvoimatoimiston virkailijan sana voi ajaa lastensuojelun yli. MILLÄ kompetenssilla?? Onko heillä päätöksenteon tukena jokin asiantuntijoiden laatima ohjeistus, vai vedetäänkö hatusta? Omaa kokemusta ei työttömyydestä ole, mutta kuulostaa sen verran pöyristyttävältä että voisin lähteä barrikadeille ihan muuten vaan.
Ja ei, kaikilla ei todellakaan ole tukiverkkoja jotka voisivat hoitaa lapsia vaikkapa viisi iltaa peräkkäin ja siihen päälle pari yötä. Tämä ei voi olla päätöksenteon lähtökohta.