Työt loppuivat ja mitä minä teen :)

"Nims"
Minun lapseni ramppaa vähän väliä luonani, jos olen pitämässä löhöpäivää ja ollaan sovittu, että mies hoitaa lasta. Lapsi on kiintynyt minuun ja käy aina välillä pyörähtämässä sylissä. Surettaa se, että Milannan lapsilla ei taida olla kovin läheistä suhdetta lastensa kanssa. Taitaa toteuttaa venäläistä tapaa, että baabuska hoitaa lapset ja on lapsille läheisempi kuin oma äiti. Eipä siinäkään toisaalta ole mitään vikaa, kunhan vaan lapsille rakas baabuska on aina saatavilla.
 
[QUOTE="Nims";30702755]Minun lapseni ramppaa vähän väliä luonani, jos olen pitämässä löhöpäivää ja ollaan sovittu, että mies hoitaa lasta. Lapsi on kiintynyt minuun ja käy aina välillä pyörähtämässä sylissä. Surettaa se, että Milannan lapsilla ei taida olla kovin läheistä suhdetta lastensa kanssa. Taitaa toteuttaa venäläistä tapaa, että baabuska hoitaa lapset ja on lapsille läheisempi kuin oma äiti. Eipä siinäkään toisaalta ole mitään vikaa, kunhan vaan lapsille rakas baabuska on aina saatavilla.[/QUOTE]

On tämä taas ihme haukkuminen. Totta puhut en ole suomalainen ja kultuuri ero on suuri, ei se kuitenkaan tarkoita että saa päästä haukkumaan toista kultuuria jos ajatukset meillä erilaiset. Voin minäkin sanoa etten ymmärrä miksi pitäisi uhrata aikaa vain lapsille, miksi pitäisi olla super ihminen ja jaksaa kaiken, miksi lasten takia äidillä ei ole enää aika luoda uraa, miksi kun nainen synnyttää ei voi hoitaa itseä, ei voi olla vapaa aika tai jos on niin olet täysin vastuuton ja kamala äiti, ehkä minäkin en ymmärrä paljon asioita täällä. Ero meillä on suuri ja ajatelutapa erilainen. Mutta mitä sanoit etten ole ikinä lasten kanssa on naurettava.
 
Toivottavasti myös äitisi saa elää sellaista elämää kuin itse haluaa.
Miksi olet tätä mieltä että vain äiti hoitaa meidän lapsia? Sä et edes tiedä meidän asioista mitään? Meillä lapset hoitaa sekä äiti että opiskelija nainen. Tietysti äiti saa ja voi elää juuri sellaista elämä mitä hän itse halua, jos asiat olisi eri tavalla niin tuskin olisi tehnyt 4 lasta, kun vapaus on tärkeä minullekin sekä omien asioiden hoito. Minun äiti halua ja tykkää olla itse lasten kanssa, hänen mielestä ei voi olla mitään parempaa kun olla lastenlasten kanssa ja hänen ajatuksia en voi kääntä mihinkään muualle. Tietysti hänelläkin vapaa aika ja hän käy matkoilla ja niin edelleen, hänelle monet asiat tärkeitä.
 
"Nims"
Varsinkin pienille lapsille on tärkeää, että voivat kiintyä yhteen ihmiseen, joka on mahdollisimman paljon paikalla. Mietitkö koskaan asioita lasten kannalta? Minäkin pidän huolta itsestäni ja rentoudun kodin ulkopuolella. Mieheni on silloin lapsen kanssa. Moni myös ajattelee niin, että pysyttelee enimmäkseen kotona lasten kanssa silloin kun he ovat pieniä ja menevät sitten vasta enemmän, kun lapset ovat isompia.
 
"ellinoora"
Pakko kommentoida,että minusta on tosi hienoa,jos lasten kanssa joku on kotona siis omassa kodissa hoitamassa.Itse olen töissä aamu ja iltapäivähoidossa ja siellä lapset tuodaan aamulla klo 7,sitten ovat koulussa ja haetaan hoidosta klo 17,silloinkin isovanhemmat saattavat hakea.Se on mielestäni todella raskasta lapselle.
 
[QUOTE="ellinoora";30703836]Pakko kommentoida,että minusta on tosi hienoa,jos lasten kanssa joku on kotona siis omassa kodissa hoitamassa.Itse olen töissä aamu ja iltapäivähoidossa ja siellä lapset tuodaan aamulla klo 7,sitten ovat koulussa ja haetaan hoidosta klo 17,silloinkin isovanhemmat saattavat hakea.Se on mielestäni todella raskasta lapselle.[/QUOTE]
Niin onkin, siksi meillä lapset eivät käy päiväkodissa, paitsi poika 2krt vkossa ihan vaan että olisi jotain muuta, niin on muutama tuntia siellä ja isommaat kuskan itse tai joku muu harrastuksille koska itse he haluavat käydä :). Tämä on kans syy miksi rakastan omaa kultuuria, kun emme menee hankalan tien kautta, vaan katsomme mitä on parasta kaikille. Muistan itse kun olin pieni ja kävin päiväkodissa, se oli raskasta minulle vaikka en ollut niin kauan edes ikinä siellä ja olin vielä samassa päiväkodissa missä äiti on ollut töissä, kuitenkin se on ollut stressaava. Omasta mielestä lapsi tarvitse päiväkotia mutta ihan vain muutamaksi tunniksi että hänestä kehittyy sosiaalinen ihminen, se että lapsia päiväkodissa yli 10 tuntia se on liian raskasta pienelle, tuskin piallalle lapsi menee mutta joku psyykinen vaikutus kuitenkin voi jäädä. Jos itsellä olisi ollut sellainen tilanne niin uskon olisi jäänyt kotiäitinä, kun ei minun oikeastaan edes tarvitse tehdä mitään, miehen palkoilla voi pärjätä aivan hyvin ja jos sen palkka ei olisi niin hyvää niin 4sta lapsista varmasti valtiolta saa sen verran ettei nälkään kuolee. Meillä kuitenkin tilanne on eri ja tyytyväinen olen. Itse voin rakentaa tulevaisuuden, minulla on aika itselleni, pääsen lähtemään talosta milloin vaan, ei tarvitse edes kysyä kun meillä kuitenkin lapsille 2 tuttua ja turvallista hoitaja ja mummi tykkää käydäkin lasten kanssa joko kahviloissa tai muualla missä muut lapset se on hänestä hauska, siksi lapsiakin tehty enemmän kun uskosin ja tiesin että tulemme pärjämään, vaikka tietysti käydä voi mitä vaan mutta vaihtoehtoja on paljon. Kuitenkin vaikka joku pitää minua että vastuuton ja paska äiti olen, niin lasten hyvinvointi on minulle a ja ö :), muuten en olisi muuten vaan synnyttänyt tähän maailmaan noin monta lasta.
 

Yhteistyössä