työt alkoivat

Millaisia muiden kokemukset on kun aloittaa työt pitkän hoitovapaan jälkeen???
Eniten tuntuu nykyään raskaalta kiireiset aamut-poika ei ymmärrä miksi muka kiire,aamupalaa en saa juurikaan menemään,hampaiden pesusta nyt puhumattakaan,vaatteiden pukeminen tosi hidasta,itse nääs..jne.!!!
Poika tykkää olla pk.ssa,hyvin sopeutui pitkän harjoittelun alkumetreiltä jo,
MUT äitipä ei meinaa sopeutua kodin ja työn yhteen sovittamiseen.Meillä minä vien pojan aamulla hoitoon ja päivällä isä tai mummi hakee.
Olen aivan poikki kun viiden maissa tulen kotiin...tosi lyhyt ilta tuntuu nykyään olevan ja vähäinen aika pojan kanssa olemiseen ja mikä kamala väsymys!!!!!!!!!En todellakaan jaksaisi kotitöitä tehdä...mies on mun kotona ollessa tottunut,että teen kaiken ja NYT onkin kova käden vääntö,että m iten homma hoituis tasapuolisemmin.Näin alkuun on hyvin yksipuolista ollut eli minä yritän joten kuten pitää risukasan kasassa.
Huh huh....miten tästä selviää?????? :headwall:
 
Moikka!

Tuli vaan mieleen, että olisko siellä pk:ssa mahdollista aamupalaan? Itse olen pk:ssa töissä ja siellä syödään aamupalaa klo 8-8.30. Helpottaa kummasti vanhempien aamuja. Oma tyttöni (1v5kk) on hoidossa perhepäivähoitajalla ja saa siellä myös aamupalan. Mies tekee kuulemma usein niin, että pistää itselle ja tytölle vaatteet niskaan ja vie hoitoon syömään. Tulee sitten itse vielä kotiin laittamaan itsensä edes jotenkin päin fiksun näköiseksi ja syö rauhassa aamupalan, jonka jälkeen lähtee töihin. Nyt, kun ostettiin toinen auto niin vien itsekin tyttöä hoitoon. Ja aina vien aamupalaa syömään hoitopaikkaan, jos en itse mene yhdeksäksi. Tällaisina aamuina ehtii tietysti itsekin kokkaamaan puurot. Mutta tämä nyt toimii meillä tällaisena, mutta miettikää ihmeessä niitä aamuja.

Ja mitä niihin kotitöihin tulee, niin itse sain aikoinani hyvän vinkin. Ei kannata vaatia kodin siisteydeltä samaa kuin kotiäiti/isi aikoina. Se vie ihan turhaan voimia ja ketä se täysin siisti koti sitten palvelee, jos kaikki ovat ainoastaan kiukkuisia sen tähden. Tykkään itsekin siisteydestä, mutta pakko antaa jossakin kohdin periksi. Ja pistä ihmeessä se mieskin töihin, ei se niitä hommia koskaan tee, jos sinä lopulta aina kiistojenkin jälkeen siivoat. Mutta voimia siihen arjen pyöritykseen.
 

Yhteistyössä