Työssäkäyvät

Kertokaa normaalista päivästänne.

Milloin heräätte, kuka vie lapset hoitoon, milloin haette lapset hoidosta, teettekö heti ruokaa, miten ilta kuluu, milloin menette nukkumaan jne.
Paljonko teette iltaisin kotitöitä vai teettekö yleensä enemmän viikonloppuisin?
 
Lähden töihin n. klo 8 ja palaan kotiin n. klo 17. Lapset on kotona isukin kanssa, käyvät kerhoissa ja viettävät ihan normaalia arkea touhuinensa. Eli meillä ei onneksi tarvitse stressata hoitoonviemisten ja heräämisten takia. Iltaisin on "vuoronvaihto" ja lastenhoito siirtyy automaattisesti mulle, kun mies etäopiskelee työhuoneessaan. Näin meillä on ollut vuoden ja varmaan vielä ensi syksyyn saakka. =)

Meillä mies kokkaa. Lapset laitetaan yöpuulle klo 20-21 ja nukkuvat 7-8 (heräävät useimmiten, kun itse touhuan keittiössä tai menen suihkuun).

Viikonloppuisin vietetään sitten perheen yhteistä aikaa.

 
hip
herään 6.30. Ulkoilutan koiran, lapset ovat yleensä heräänneet 7 mennessä. Puen ne, annan aamupalaa. Syön itse jos ehdin. Hoitoon ja töihin lähdetään 7.30, työt alkavat kahdeksalta. Mies erittäin huono heräämään, herää ja menee itsekseen töihin kahdeksaksi.

Mies hakee yleensä lapset jos pääsee aikaisemmin. Joskus myös minä kun neljältä pääsen. Sitten kotona epätoivoinen ruoan keksiminen. (ehdottomasti meidän perheen heikko lenkki arjessa) Illalla siivousta, pyykkäystä, telkkaria, lasten kanssa leikkimistä. Koiran lenkkelytystä. Pakko siivota ja tehdä kotitöitä myös viikolla. Muuten kaikki kaatusi viikonloppuna päälle.

Iltapuuhat lapset aloittavat 20.00. Tavoite on, että nukutaan ysiltä. Useimmiten onnistuukin. Katson yhdeksän sarjan kolmoselta.

Onnittelen jälleen itseäni päivän saamisesta päätökseen. ;)
 
jos meen 7 aamulla töihin,herään 5.45 ja muksut vien samalla päiväkotiin n.6.45.haen ne sit 15.15.
jos meen iltahukiin vien ne 9 hoitoon ja mies hakee .16.30.
jos taas olen yöhukissa,mies vie 6.30 muksut ja mä haen 15 maissa.

lapset eivät ole jokapäivä hoidossa,vaan kotona sillon jos minä olen vapaa päivällä.ja iskällä viikonloput yleensä vapaat.mutta jos viikonloppu ja yöhoitoa tarvitaan,niin isovanhemmat astuvat kehiin.

koululainen osaa herätä ja ottaa aamupalan ja lähteä kouluun yksin,on jo vitosella.

kotitöitä tehdään porukalla ja kuka on vapaalla jne.kun kaikki viikonloppuna vapaalla,niin tehdään yhdessä jotain.kyläiltyä tulee vähän,just ton vuorotyön vuoksi.silti pidetään ystäviin yhteyttä,tavalla jos toisella.
 
Tää on rankkaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2005 klo 10:26 utelias kirjoitti:
Kertokaa normaalista päivästänne.

Milloin heräätte: klo 7
kuka vie lapset hoitoon: mies vie pojan hoitoon 7.45
milloin haette lapset hoidosta: mies hakee 16.15
teettekö heti ruokaa: tehdään, jos ei ole eilistä
miten ilta kuluu: ruuanlaitto ja ruokailu ja raivaus; lasten kuskausta; sauna joka toinen ilta; uuninlämmitystä; kuravaatteiden tms. pesua... eipä siin muuta kerkee
milloin menette nukkumaan: lapset klo 21 ja ite klo 22-23
Paljonko teette iltaisin kotitöitä vai teettekö yleensä enemmän viikonloppuisin? Pääsääntöisesti tehdään viikonloppuisin, isompi siivous joka toinen lauantai. Imuri ja ap- ja pp-koneet pyörii viikollakin.

Meillä on käyty kiivaitakin keskusteluja kotitöistä ja jakamisesta (ylläri!). On nyt rukattu noit systeemejä eli kuka tekee ja mitä tekee ja milloin tekee.. lapsille vastuuta enemmän.
Ja jokatoinen viikonloppu olis vähän niinku lomaa eli tehdään jotain kivaa!
 
Meillä näin: itse herään n.6.30, herätän lapset n. 7.20, mies herää samoihin aikoihin. Kaikki lähdemme n. 8.00 matkaan eli esikoinen kouluun kävellen (9,00 :n), mies töihin autolla ja minä myös omalla autolla tarhan kautta töihin. Olen töissä n. 8.20 - 8.30. Yleeensä lähden töistä 16.15 tarhan kautta kotiin jossa mies on yleensä tehnyt jotain ruokaa (makaronia, riisiä, ranskalaisia jne), syömme ja luemme päivän postin. Illalla ei tehdä mitään erikoista, pakollisen kotihommat esim pyykin pesu, kaupassa käynti, saunominen... Lapset menevät nukkumaan noin 21.00 - 21.30 ja itse menemme noin 23.00. Perjantaina siivoamme ja viikonloppuna kokataan kunnolla ja tehdään sitä mitä ei viikolla ehtinyt.

Näin siis yleensä mutta noin kerran viikossa mies hakee tytyön tarhasta jolloin olen töissä 17.00:n tai jos koululainen menee 8.00 :n niin mies vie atuolla töihinmennessä.

Illalla ei paljon jää aikaa yhteiseen oleiluun jos lapsetkin ovat vielä kavereiden kanssa ulkona, mutta kun tähän rutiiniin tottuu niin kyllä sen kestää. Itse kylläkin vauva-kuumeilen ja haaveilen taas vaihteeksi kotiäitinä olosta. Sen huono puoli on se, että arki ja viikonloopu ns. sekoittuvat eli kaikki päivät ovat samanlaista arkea.
 
Herään yleensä 6.30-7, lapset ja mies heräävät samoihin aikoihin. Keitän yleensä aamulla puuron, joka syödään ennen hoitoonlähtöä. Vien muksut hoitoon joko 8.30 tai 11 ja haen 16.30 tai 19.30 riippuen työvuorosta. Yleensä kokkaan ruuan ja syömme n klo 17. Lapset menevät nukkumaan n klo 20.30. Yritän raivata keittiön iltapalaaikaan ja muu siivous ja pyykäys tapahtuu viikonloppuina.
 
Herään yleensä 6.30-7, lapset ja mies heräävät samoihin aikoihin. Keitän yleensä aamulla puuron, joka syödään ennen hoitoonlähtöä. Vien muksut hoitoon joko 8.30 tai 11 ja haen 16.30 tai 19.30 riippuen työvuorosta. Yleensä kokkaan ruuan ja syömme n klo 17. Lapset menevät nukkumaan n klo 20.30. Yritän raivata keittiön iltapalaaikaan ja muu siivous ja pyykäys tapahtuu viikonloppuina.
 
Vaimo-otus
Herään 6.00. Herätän pojat 6 ja 8v 7.00 . Nuorempi lähtee kanssani hoitoon 7.30 ja minä töihin jotka alkaa 8.00. Vanhempi lähtee omatoimisesti kouluun joko 8 .9 tai 10 neen. Isäntä lähtee omalla autollaan töihin joko 8 tai 9 sään. Iltapäivällä olen 16.00 töissä ja käyn usein kaupan kautta ja haen vasta sitten nuoremman hoidosta eli noin 16.30. kotona viimeistään 17.00. Isäntä tulee töistä joko 16.30 tai 17.00 tai joskus jos joutuu ylitöihin mitä tapahtuu usein niin hyvin myöhään. Minä laitan ruuan eli syödään 17.00- 18.00 . Illat menee torstaina ja perjantaina kerhoihin kuskatessa muutoin ulkoillaan iltaisin ja nukkumaan pojat viimeistään 22 on kuorsaus kuulumassa pyritään et he olisivat 21 sängyssä , mut esim näin torstaisin kun isäntä sulkkista pelaamassa ja käydään saunassa vasta 21 jälkeen menee joskus yli 22 ennen kuin väki nukkuu.
 
Itse herään kuudelta, ja töihin lähtö puoli seiskan maissa. Mies vie juniorin hoitoon seiskan jälkeen, ja itse soitan vanhemmalle - koska pitää lähteä kouluun.
Kotiin tullaan neljän-puoli viiden maissa, mies tekee ruoat, ja sitten vaan oleillaan leikkien/pelaillen lasten kanssa.
Juniori nukkumaan puolkasi-kasin maissa, isompi sängyssä ysiltä.
Itse nukkumaan kun kaikki nukkuu - yleensä nukahtamiseen menee enää onneksi kymmenisen minuuttia.
Perjantaisin isompi käy uimassa. Ja kotona tehdään viikkosiivous, kaupassa käynti, jotta viikonloppua voi viettää rauhallisesti perheen parissa.
 
Himpula 03
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2005 klo 10:26 utelias kirjoitti:
Kertokaa normaalista päivästänne.

Milloin heräätte, kuka vie lapset hoitoon, milloin haette lapset hoidosta, teettekö heti ruokaa, miten ilta kuluu, milloin menette nukkumaan jne.
Paljonko teette iltaisin kotitöitä vai teettekö yleensä enemmän viikonloppuisin?
Mulla alkaa työt klo.8.00 joten herään itse 6.00 käyn suihkussa ja syön aamupalaa klo 7.00 herätän muun perheen, eli miehen, koululaisen ja taaperon. Oon laittanu illalla mol. lasten vaatteet ja reput valmiiksi. Koululainen syö aamupalan kotona ja taaperon kanssa lähetään 7.30 päiväkotiin, jossa hän syö aamupalan. Käyn kaupassa töistä tullessani ja alan laittaa ruokaa, syödään klo 17.00. Mieheni on hakenut taaperon päiväkodista 15.30-16.00. Sitten onkin perheen yhteistä aikaa ruokailusta klo 20.00 asti, jolloin on iltapala ja sit pesulle ja klo 21.00 on lapsilta valot pois ja uni aika. Itse valvon vaihtelevasti klo:22-01.00 asti, ennen kuin osaan käydä nukkumaan. Usein viikonloppuisin nukun univelkoja pois =)
 
miettivä
herään klo 6.45 ja pojan herätän 7 aikaan. Hoitoon lähdemme 7.30 ja hoidossa ollaan 7.40 aikoihin :p eli minä vien hoitoon, paitsi jos poika on sillä päällä että tahtoo isin vievän. Vien sen vuoksi että minun työpaikkani on lähempänä ja ei tarvitse lähteä aikaisemmin.

sitten pääsen töistä klo 16 ja kotiin pojan kanssa tullaan 16.15 =)

Teen ruoan niin että on valmista noin viiden puol kuuden aikaan. ja siinä sitten näin talvisin menee aika kun lämmitetään takka ja leikitään pojan kanssa. poika menee nukkumaan 20-20.30. Leikimme molemmat pojan kanssa lähinnä vuorotellen eli kun toinen ei leiki niin hän saa levähtää tai sit tekee kotihommia eli kotihommia tehdään silloin kun on tarvetta mutta siivooja käy meillä myös eli ei siihen tarvi kuluttaa paljon aikaa..

 
vautsi! noin lyhyet tyoajat ja viela molemmat vanhemmat paasevat toista kotiin jo 16-17 tarhan tai kaupan kautta.
meilla lapset 3 v ja 18 kk ja meidan paivat menee nain:

Milloin heräätte mina 0630, isanta 0700 jalkeen
kuka vie lapset hoitoon isanta 0800 jalkeen
milloin haette lapset hoidosta mina 1715
teettekö heti ruokaa heti teen ruokaa, syodaan 1800-1830
miten ilta kuluu luetaan kirjaa tai tehdaan palapelia
isa tulee kotiin 1900 - 1930
lapsen kylpyyn 1930 ja nukkumaan 2000
iPaljonko teette ltaisin kotitöitä vai teettekö yleensä
iltasin ei jaksa yhtaan, menen samaan aikaan lasten kassa nukkumaan,
enemmän viikonloppuisin? kylla, lisaksi siivoojaa kay kerran pari mutta silti jaa paljon pyykkaysta ja kodinhoitoa kontolleni. mies tekee vain ulkohommia kerran kuussa mutta ei siivoa
[/quote]
 


Milloin heräätte? Kuudelta kun lapsetkin herää
kuka vie lapset hoitoon? Lapsi on kotona hoitaja kanssa vanhimmat on koulussa
milloin haette lapset hoidosta? --
teettekö heti ruokaa? riippuu missä vuorossa oon
miten ilta kuluu? Jos oon aamussa niin pääsen jo 12. Et ihan normaalisti päivä menee.
milloin menette nukkumaan? Yleensä 22.00 ja lapset 20.00
Paljonko teette iltaisin kotitöitä vai teettekö yleensä enemmän viikonloppuisin? Teen joka päivä kotitöitä, mutta lattian luutauksen ja petivaatteiden vaihdon jätän vklo.
=)
 
Herään 5.00, lenkitän koiran ja käyn pesulla.

Herätän pojan 6.00.

Tarhaan lähdetään 6.30

Töissä olen 8.00 ja pääsen 16.00 lähtemään.

Haen pojan 17-17.30 tarhasta. Sitten lenkitämme koiran.

Siivoan ja laitan iltapalan. Sitten nukkumaan että jaksaa taas herätä.
 
Herään 5.45, aamutoimien ja aamupalan ja sanomalehden jälkeen herätän lapsen 7.00, ellei ole jo herännyt, hoitoon 7.30, töihin 8.00. Inhoan kiireisiä aamuja, lapsi perinyt tämän geenin minulta!

Lapsi hoidosta 16.30, ulkoillaan vielä tai leikitään sisällä, mahdollisesti pikkukakkoset ym. lastenohjelmat tai luetaan kirjoja.
Miehellä pidemmät päivät, siksi minä vien ja haen hoidosta.

Meillä syödään useimmiten edellispäivänä tehtyä ruokaa n. klo 18, leikit ym. jatkuvat. Lastenohjelmien aikana valmistelen ruokaa, kokkaan muutenkin suuria eriä ja pakastan paljon, tai täytän pyykki- tai astianpesukonetta tai käyn postia läpi.

Lapselle iltapala, nukkumaan klo 20. Itsellä kotihommia sen mitä jaksaa. Nukkumaan n. klo 22.

Kotityöt painottuvat viikonloppuihin. Viikolla vain pakolliset kuviot. Mies käy kaupassa viikolla, jos on tarvetta. Yleensä käydään n. kerran viikossa suurostoksilla.
 
Herään k.5.00 ja pidän pienen kuntoiluhetken n.25 min.Käyn pesulla ja laitan hieman itseäni sekä juon kahvit.
Lapsi nousee n. 6.20 puetaan, pestään hampaat ja lähetään.
Hoitoon 6.55
töihin 7.30
Pääsen töistä k.15.00 tai k.16.00
Lapsen haen 15.30 tai 16.30 (työmatka 36 km suuntaansa)
Kaupassa käynti jos tarpeen.
Kotiin; uunin lämitys, pyykinpesua ja viikkaamista, siivousta, iltaruoka ja ulkoilua tai muuta touhua päivästä ja säästä riippuen.
Iltapala n. 19.30, saunassa tai pesulla käynti, hampaanpesu.
Sänkyyn k. 20.00-20.30, iltasatu ja nukkumaan.
Jonka jälkeen teen vielä kotihommia minkä jaksan ja joskus jumitun telkan eteen, mikä paha.
sänykyyn viimeistään k. 22.00 jos seuraava päivä työtä ja sitten vielä luen jos jaksan.
Iskäkin meillä on, mutta työnarkomaani yksityisyrittäjä joka viikot n.9 kk vuodesta reisussa ja ei osallistu kodin elämään paljoakaan.
Kiire on ainainen ja välillä tuntuu, että miten jotkut ehtivät tehdä kaikki hommansa, mulla aina rästissä.
Ei ytään innosta töihin meno, kun kohta lapsia kaksi tossa rumbassa.
Kiva ois olla lastenkin kassa enemmä kuin n. 2 tunia päivässä.
 
meillä herään itse noin puoli7. luen lehden ja juon aamu kaffen.mies jo töissä.alkanut kuudelta. tytöt herätän noin vähän yli 7-puoli8. hoitoon vien 8-puoli9 välillä.Joskus aikaisemmin jos alkaa itsellä työt 8. työt loppuu 14-15.mies pääsee töistä 14.30 tytöt haen hoidosta 15.30. tai mies hakee. tykkäävät hoidossa olla hieman ulkona. niin en hae ihan heti töiden jälkeen.
oleilua kotona ja ruoka 17 maissa ja lasten tv. ulkoilua vielä tai leikkiä sisällä.mahdollisesti äidin oma lenkki tai ulkoilu siis yhdessä. 19.00-19.30 iltapalaa,pesut ja sänkyyn 20.30. itse menen nukkumaan puoli 10 maissa.
 
herään 6,00.käytän koirat ulkona ja laitan itteni työkuntoon. herätän lapset 6,45 annan lapsille aamupalan . 7,30 lähen viemään lapsia hoitoon ja kouluun. itse yritän yhtiä töihin 8,10. illalla ruokakaupan kautta kotiin jos tarvii käydä kaupassa.mies hakee lapset 16-17 hoidosta ja käyttää koirat ulkona..
illat menee lasten läksyjä katellessa ja lasten kanssa touhutessa. lapset käy nukkumaan niin sit imuroin joka ilta ja pari kertaa viikko moppaan mattojen välit. viikonloppusin matot pihaale ja kunnon siivous. joka iltatietty pesekone pyörii ja pyykin kaapituksen yleeensä jätän viikonloppuun. ite yleensä pääsen nukkumaan joskus 11 tai 12 välissä. meillä tapellaan kotitöistä kun mies ei niihin paljoa osallistu. ja mulla tuntuu et aika ei riitä vuorokaudessa kaikkeen... mut kyl se joskus ehkä helpottaa =)
 
selena
Olen osaksi työssäkäyvä, sillä lapsi on kotihoidossa, mutta teen samalla töitä (onnistuu vain "kurinalaisen" ajankäytön kanssa.

Milloin heräätte: 7.30, paitsi esikoisen kahdeksan aamuina 7.00

Kuka vie lapset hoitoon: Minä vien keskimmäisen eskariin, alkaa 8.30

Milloin haette lapset hoidosta: eskari loppuu 12.30

Teettekö heti ruokaa: syödään välipalaa, ja illalla ruokaa

Miten ilta kuluu: aina liian nopeasti. kotitöitä on paljon, sillä työskentelen aina kun kuopus 1v, nukkuu päiväunia, isommat auttavat kotitöissä,mutta yritetään tehdä ne aina leikkien ja iloisesti. Jos on hyvä sää, lähdemme yleensä vielä illalla ulos. pihalle, kauppareissulle, puistoon tai kävelylenkille

Milloin menette nukkumaan jne: lapset yhdeksän maissa, itse yritän pysyä hereillä yhteentoista jotta olisi aikaa myös miehelle. usein joudun kyllä vielä tekemään töitä sen jälkeen kun lapset ovat jo menneet nukkumaan.

Paljonko teette iltaisin kotitöitä vai teettekö yleensä enemmän viikonloppuisin? Ainahan sitä tulee jotain puuhattua, muuten tulisi kaaos. Pyykkiä pestään lähes joka päivä senkin takia että yritämme veivata kodinkoneet kymmenen jälkeen kun on yösähkö. Kerran viikossa yritän siivota kunnolla, mutta en ota stressiä jos ei aina ehdi.
 

Yhteistyössä