Työssä käyvät, paljonko teillä on lomapäiviä vuodessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";25780506]30. Olen hoitotyössä. Ensi syksynä tulee 15 vuotta täyteen ja lomapäiviä on sen jälkeen 38.[/QUOTE]

Mulla myös 30 lomapäivää vuodessa, käytännössä 6 viikkoa eli lauantaita ei lasketa mukaan. Ja mulle tuo uran huippu eli 38 päivää tulee täyteen kolmen vuoden kuluttua :).

Niin ja hoitotyössä siis minäkin...

Mulla on työsuhde voimassa 8.8.2011-1.6.2012, jona aikana saan pitää 19 vuosilomapäivää. Elo-helmikuulta kertyy 15 ja maalis-huhtikuulta neljä. KVTES:n mukaan mennään.

Olen lomalla kaikki koululaisten loma-ajat, joko vuosilomalla tai palkattomalla vapaalla jos lomapäivät eivät riitä. Kesän olen joko työttömänä tai kesätöissä. Hiihtoloman jälkeen en ehdi tehdä varmaan yhtään kokonaista työviikkoa, kun lomat pitää pitää pois ennen työsuhteen päättymistä, ja vappu, pääsiäinen ja helatorstai tekevät keväästä muutenkin rikkonaisen.

30+5 eli 30 vuosilomapäivää ja sit lto:n 5 ves-päivää (jotain virkaehtosopimuksen mukaisia ylimääräisiä vapaapäiviä) ja muutamien vuosien päästä (kunhan töihin palaan) on lomapäiviä se uran huippu eli 38 + 5 ves-päivää. Ja lauantaita ei lasketa lomapäiväksi.

Mä en edes tiedä. 28 vissiin kesällä ja 6 talvella tai jotain. Mutta ylitöitä tulee pahinpina aikoina niin pirusti että ne kun ottaa loman yhteyteen ni saa aika pitkiä pätkiä. Nyt vasta olin 6 päivää ylityövapailla ja viikon päästä alkaa viikon loma (6 lomapäivää eli pe-seuraavan viikon su.

8 vko kesällä, viikko syksyllä, kaksi viikkoa joulun aikaan ja viikko talvella. Plus kaikille yhteiset pyhäpäivät ja satunnaiset perjantaivappaat, ehkä kolme kertaa vuodessa. Olen ihan tyytyväinen.

30 päivää, lauantaita ei lasketa. Kunta-alalla saa lomapäiviä enemmän mitä kauemmin töitä tehnyt, huippu 15v. jälkeen 38 päivää. Jotain korvausta edes huonolle palkalle :)

Eikös tuo ole aikoja sitten poistunut? Viimesintä tessiä en ole vielä ehtinyt lukea, mutta en jaksa uskoa että lomaoikeutta olisi lisätty?
Voitko laittaa jotain faktaa linkkinä?
Jos 31.3.1999 mennessä on sen 15v työuraa ollut( ja ansainnut 38pv lomaa), niin saavutettuja etuuksiahan ei kukaan käy poistamaan, mutta tuon jälkeen ei ole 38 päivää enää kvtessin alaiset ansainneet... Maksimi on 10v palveluksen jälkeen se 30pv.

Kyllähän se pistää ketuttamaan että meilläkin töissä noin puolella on tuo 38 päivää, itse ei tule koskaan sitä saavuttamaan. Silti sama työ, sama palkka :/

[QUOTE="xXx";25782217]Eikös tuo ole aikoja sitten poistunut? Viimesintä tessiä en ole vielä ehtinyt lukea, mutta en jaksa uskoa että lomaoikeutta olisi lisätty?
Jos 31.3.1999 mennessä on sen 15v työuraa ollut( ja ansainnut 38pv lomaa), niin saavutettuja etuuksiahan ei kukaan käy poistamaan, mutta tuon jälkeen ei ole 38 päivää enää kvtessin alaiset ansainneet... Maksimi on 10v palveluksen jälkeen se 30pv.

Kyllähän se pistää ketuttamaan että meilläkin töissä noin puolella on tuo 38 päivää, itse ei tule koskaan sitä saavuttamaan. Silti sama työ, sama palkka :/[/QUOTE]

Mies aloitti kunnalla 3 tai 4 vuotta sitten, sai suoraan työkokemuksen perusteella täydet lomat, 38 päivää. Eli ei se mihinkään ole poistunut.

Itselläni lomaa on 36 päivää, lauantait lasketaan, silti olen tuohon kuuteen viikkoon tyytyväinen, mulla kun edllisessä työpaikassa oli 30 päivää, lauantait laskettiin.

[QUOTE="xXx";25782217]Eikös tuo ole aikoja sitten poistunut? Viimesintä tessiä en ole vielä ehtinyt lukea, mutta en jaksa uskoa että lomaoikeutta olisi lisätty?

Kyllähän se pistää ketuttamaan että meilläkin töissä noin puolella on tuo 38 päivää, itse ei tule koskaan sitä saavuttamaan. Silti sama työ, sama palkka :/[/QUOTE]

Faktat voit käydä lukemassa uudesta kvtes:sta, mutta ei se lomapäivien määrä ole muuttunut, vaan edelleen kun tulee 15v täyteen saa 38 lomapäivää. Itselläkin on ja olen aloittanut v.96.

v.99 on poistettu ainakin palkanlisiä, eli enää ei palkka nouse samoin kuin ennen. Uusimmassa tes:ssa lomaoikeuksiin tehtiin muutoksia vain niiden osalta, joilla työsopimus on alle vuoden mittainen.

28 ja meillä saa myös aika helposti muuttolomaa ja muita ylimääräisiä yhden-kahden päivän lomia, jos tuuraajia sattuu olemaan omassa talossa :)

Niin ja kaikki yleiset pyhäpäivät lomaa myös.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
tällä hetkellä vielä 28 arkipäivää + 5 ves-päivää päälle. ei kyllä riitä mitenkään kun on pikkukoululaisia talossa, pidän sitten palkatonta lomaa tarvittaessa. ei paljon nappaa vaikka tilipussissa tuntuukin, tärkeintä on saada olla lasten kanssa. ja YHTENÄKÄÄN mun tai miehen lomapäivänä ei päivähoitoikäinen mene hoitoon.

Yhteistyössä