Työssä käyvät, paljonko teillä on lomapäiviä vuodessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
28 päivää, eli 5vkoa ja 3päivää. Kvtes.

Urani huipulla (parin vuoden päästä) saan sitten kokonaiset 2pv tuohon lisää, kiitos vuosien takaisen tessin muutoksen joka poisti 38 päivän lomaoikeuden ellei niitä ollut jo kasassa..

30 päivää, lauantait lasketaan lomapäiviksi, eli viisi viikkoa yhteensä. Vuosilomalain (eli minimin)mukaan meillä mennään, 2,5 päivää/kuukausi, kun työsuhde kestänyt tietyn ajan.

[QUOTE="vieras";25780732]30 päivää, lauantait lasketaan lomapäiviksi, eli viisi viikkoa yhteensä. Vuosilomalain (eli minimin)mukaan meillä mennään, 2,5 päivää/kuukausi, kun työsuhde kestänyt tietyn ajan.[/QUOTE]

Ai juu, ala unohtui, eli yksityisessä arkkitehtitoimistossa olen töissä.

Tätä ketjua lukiessa mä alan tajuta näitä, jotka kertovat milloin missäkin ketjussa, että järjestävät milloin minkäkin asian ottamalla lomapäiviä. Paljon helpompaahan sitä on järjestellä vaikka päiväkodin kiinniolopäiviksi ja muiksi menoiksi lomapäiviä, jos on jopa 7,5 viikkoa lomaa. Itselläni on 5 viikkoa ja olen pitänyt tätä ihan tavallisena.

30 päivää, lauantaita ei lasketa. Kunta-alalla saa lomapäiviä enemmän mitä kauemmin töitä tehnyt, huippu 15v. jälkeen 38 päivää. Jotain korvausta edes huonolle palkalle :)

Miksi joillakin on paljon enempi lomia? En ymmärrä, mä luulin et jotain opettajia lukuunottamatta kaikilla on se 30pvää ja lauantait lasketaan lomapäiviksi..
Monella alalla vaikuttaa se, miten kauan on ollut töissä. Alussa on lomia vähemmän ja kun on ollut pitkään töissä, saa lisäpäiviä. Valtiolla on aika hyvät lomaehdot, ainakin itse olen valtion toimihenkilönä sitä mieltä.

Miksi joillakin on paljon enempi lomia? En ymmärrä, mä luulin et jotain opettajia lukuunottamatta kaikilla on se 30pvää ja lauantait lasketaan lomapäiviksi..

Kunnilla jos on tarpeeksi pitkään ollut työssä niin saa esim just tuon 36 tai 38 päivää vuodessa.
Esim mun äiti siis pitää aina 5vkoa kesälomaa ja isä on kade ;)

Mulla on päätyöstä lomaa 28 päivää + pidän liukumaplussia vapaina noin hmm viikon vuodessa sekä palkatonta tarpeen mukaan päivän pari.

Sivuduunista lomaa on koulujen kesäloma-aika plus lisänä 1kk vielä päälle =)
Toisaalta TEEN sitä työtä kyllä lomallakin.

Monella alalla vaikuttaa se, miten kauan on ollut töissä. Alussa on lomia vähemmän ja kun on ollut pitkään töissä, saa lisäpäiviä. Valtiolla on aika hyvät lomaehdot, ainakin itse olen valtion toimihenkilönä sitä mieltä.

Kiitos selvennyksestä. Pitänee vaihtaa alaa. Metalliteollisuudessa olen, enkä kenenkään pitkäänkään töissä olleiden tiedä nauttivan pidempiä lomia..

Yhteistyössä