Työnteko kotona :)

  • Viestiketjun aloittaja "Tähti"
  • Ensimmäinen viesti
"Tähti"
Taas olen siinä tilanteessa, että joudun miettimään töihin paluuta kodin ulkopuolelle joka on myös omalla tavallaan ihanaa ja palkitsevaa.
Olen nyt jonkin aikaa pyöritellyt ajatusta että voisin tehdä töitä kotona.Meillä on iso talo jossa olisi mahdollisuutta vaikka mihin...

Olenko hullu kun edes mietin tällaista? Mitä sitä voisikaan tehdä kotona?
 
[QUOTE="Tähti";27800737]Taas olen siinä tilanteessa, että joudun miettimään töihin paluuta kodin ulkopuolelle joka on myös omalla tavallaan ihanaa ja palkitsevaa.
Olen nyt jonkin aikaa pyöritellyt ajatusta että voisin tehdä töitä kotona.Meillä on iso talo jossa olisi mahdollisuutta vaikka mihin...

Olenko hullu kun edes mietin tällaista? Mitä sitä voisikaan tehdä kotona?[/QUOTE]

Mitä osaat? Onko sinun mahdollista perustaa yritys ja tarjota osaamistasi yrityksille? Teen töitä kotona yrittäjänä eli olen yhtäaikaa kotiäiti ja töissä.
 
Mä teen aika usein, syksyllä tein n kerran viikossa yhden etäpäivän, eli kotona töitä.

Mulle se sopi. Ja voisin hyvinkin kuvitella tekeväni enemmänkin töitä kotona JOS mulla olisi kunnollinen työhuone. Mies ei pysty keskittymään kotona töihin, tai sille se on vaikeeta. Tekee hänkin kotoa käsin aika paljon töitä. Kieltämättä kotona kyllä moni kotityö kutsuu joten pitää vaan osata päättää, että nyt teen töitä, en vaikka imuroi..

Tiedän että esim puhelinmyyntiä voi tehdä kotona (ainakin joskus oli mahdollista) Mitähän muuta...? Suunnittelijan töitä? ja moni sellainen työ, jossa paikalla ei ole väliä.. Mua helpottaa se, että mun työpaikka sijaitsee aika lähellä kotia, joten jos jotain piti kuitenkin toimistolta saada / tarkistaa / palaveriin mennä niin se oli hyvin helppoa. :)
 
"tähti"
Minkä alan yrittäjä olet? :)
Olen hoitoalan ihmisiä ja näppärä käsistäni. Teen paljon kaikenlaisia käsitöitä vuoden ajankohdan mukaan, leivon, liikunnallinen ja ennenkaikkea lapsi ja eläinrakas....

Täytyisi olla kuitenkin sellainen oma yritys millä hankkisi edes vähän? :)
 
[QUOTE="tähti";27800819]Minkä alan yrittäjä olet? :)
Olen hoitoalan ihmisiä ja näppärä käsistäni. Teen paljon kaikenlaisia käsitöitä vuoden ajankohdan mukaan, leivon, liikunnallinen ja ennenkaikkea lapsi ja eläinrakas....

Täytyisi olla kuitenkin sellainen oma yritys millä hankkisi edes vähän? :)[/QUOTE]

No ryhdypäs käsityöläiskeis... :D Ihana ajatus, mutta ei taida välttämättä olla kauhean taloudellisesti turvattua...

Miten olisi joku konsultointi työ...?
 
Olen graafinen suunnittelija. Käsitöistä minulla ei ole kokemusta tai tietoa sen kummemmin, mutta olen ymmärtänyt, että on suht vaikea päästä käsitöillä edes kohtuullisille palkoille. Mutta lähipiirissä on kokemusta leipomisesta torimyyntiin (itse myyden) ja tämä on ollut erinomaista lisätuloa perheelle.
 
Jaa-a, vaikea sanoa millaista konsultointityötä voisin edes ehdotella... Itse tunnen mm. ravintola-alan konsultin ja mainosalan konsultin. Kumpikin tekee siis töitä kotoa käsin, mutta työ sisältää todella paljon matkustelua (välillä ympäri Suomen) messuilla käymistä, asiakkaiden tapaamista yms... eli oikeasti konsultin työ on liikkuvaa alasta riippumatta.
 
Osaatko kirjoittaa...? Tuttuihin kuuluu myös vapaita kirjoittajia... ja kaksi valokuvaajaa, ja tiedän yhden sisutussuunnittelijankin. Tekee lähinnä näitä myynti sisutuskohteita ja myymälöiden näyteikkunoita. Mutta myös ihan sisustussuunnittelua.

Olet lastenhoidon ammattilainen...? Vai ymmärsinkö väärin...? Jotain siihen liittyvää ... ? Ota hoitolapsia ;) Siinäpä kotonahoidettava työ :) Tai osaisitko pitää muskaria tai satujumppaa pienille...? Jos kotonasi on siis tilaa sellaiselle toiminnalle..
 
"tähti"
Kyllä osaan kirjoittaa, ainakin omasta mielestäni :) Mitä tarkoittaa tuo edellä mainitsemasi vapaa kirjoittaja?

Joo, olen. Perhepäivähoitajantyö kotona kiehtoisi suuresti mutta palkkaus yms. on vielä sen ammatin kohdalla huonoa. Mutta sitä täytyy pohtia lisää. Olen koko ikäni ollut mukana voimisteluseurassa ja ohjannut ja valmentanut erinlaisia ryhmiä :) Nyt kun asutaan maalla niin täällä toimintaa ei juurikaan ole. Ideana loistava koska meillä on oma jumppasali...
 
No en tiedä mikä on ihan oikeaoppinen nimitys henkilölle joka ei ole ns. minkään lehden palkkalistoilla, vaan kirjoittelee erilehtiin juttuja. Freelancer toimittaja...??

Kannattaa (?) kokeilla jotain lasten satujumppa-juttuja yms touhua lapsille. Yleensä ovat tosi suosittuja. Ainakin täällä kaupungissa.

En tiedä pphn palkkaa, mutta kai silläkin toimeen tulee...? Varsinkin kun ei tule edes kuluja töihin MENEMISESTÄ ;)
 

Yhteistyössä