Työmatka-gallup! Kuljetko työmatkat omalla autolla vai julkisilla ja miksi?

säästäväinen
En halua matkustaa köyhien kanssa bussissa, bussi saastuttaa sitäpaitsi enemmän kun siinä on vaan muutama henki ja bussi syö paljon polttoainetta vs oma pihi diesel.
 
Enimmäkseen omalla autolla, julkisillakin pääsen.
Työmatka kestää autolla 15-20 min, julkisilla lähes 40 min.

Yks syy on, et aamulla vien eskarilaisen samalla kyydillä ( ihan eri suunnassa ku dösäpysäkki ) ja toinen se, et matka on yli puolet nopeempi omalla autolla.
 
Silloin ennen kun jäin lasten kanssa kotiin, kuljin autolla töihin. ja tulen kulkemaan vastakin, kun palaan hoitovapaalta töihin. Työmatka 20km, lasten hoitopaikka oli vielä kätevästi 10km aivan eri suuntaan.. )
Tällä hetkellä teen keikkatyötä johon kuljen myös autolla - mitään muita vaihtoehtoja ei ole. Keikat on aina eri paikoissa (yleensä pk-seudulla, mutta myös porvoossa, tampereella, taalintehtaalla, salossa jne on tullut keikkailtua ) ja työpäivä on usein niin pitkä, että loppuu siihen aikaan kun julkisia ei enää kulje.
 
Töissä ollessa omalla autolla (työmatka reilu 20 km) koska täällä ei juurikaan oo tarjolla julkista liikennettä...eli menee 1 bussi suuntaan ja toinen toiseen eikä kumpikaan sattunu työaikojen (iltavuoro 14-22) kanssa vaan olis pitäny aamulla mennä 9 ja takas olis päässy vasta seuraavana päivänä....
 
Julkisilla kuljen koska en tykkää ajaa autolla enkä tykkää ajatuksesta että olisin yks niistä jotka istuu ruuhkassa autossaan yksin :| Mä tykkään istua bussissa ja metrossa ja kuunnella musiikkia tai lukea lehteä.
Matkaa on varmaankin noin kymmenen kilsaa... Aikaa menee 25-45 minuuttia riippuen ihan natsaako aikataulut ja vaihdot mun menemisiini kun mä en kulje aikataulujen mukaan vaan "mutu-tuntumalla". Busseja ja metroja menee kuitenkin vähän väliä. Autolla matkaan menee parikymmentä minuuttia.
Ja kuopuksen vien päiväkotiin ja haen sieltä, päikkäri ei ole ihan matkan varrella muttei liian kaukanakaan.

Menisin mielelläni pyörällä nätillä ilmalla, jos matka ois vähän lyhyempi ja jos mulla olis pyörä :whistle:
 
Menen pyörällä silloin kun säät sallii, matka kestää n. 15 minuuttia. Jos minun täytyy viedä lapset tarhaan, niin otan peräkärryyn käyttöön. Aikaa menee tällöin n. 30 minuuttia.

Talvisin ja sateella kuljen yleensä bussilla. Oulussa on mukavaa, kun bussilla tosiaan pääsee paikasta toiseen, vuoroja on kuitenkin sen verran paljon (esim. verrattuna Tornioon, jossa ennen asuin).

Autoakin käytän silloin tällöin, yleensä kun on jotain suurempaa roudattavaa suuntaan tai toiseen.
 
Teoriassa: Jos kävisin töissä ja kävisin siellä mihin mulla nyt on työsuhde olemassa, kulkisin omalla autolla.

Bussit ei kulje siihen aikaan kun olisi lähdettävä, lähimmälle pysäkillekin on useampi kilometri. Junalle on 20km, mutta nekin kulkee talvella jos kulkee ja jos sinne mahtuu.
Menisin siis 75km työmatkani kokonaan omalla autolla.

Tosiasiassa valmistun hoitovapaan aikana, eikä mulla ole aikomustakaan palata entiseen työpaikkaani. Jos tuuri käy, ei tarvitse kulkea mihinkään vaan löydän työn, jota voin tehdä pääasiassa just ja tässä missä nytkin istun :D
 
Omalla, koska iltavuoroni päättyessä klo 17.00 en pääse enää kotiin. Lähimmältä pysäkiltä josta pääsen on 2km kotiin.
´Kesällä täältä ei kulkenut yhtään bussia ajalla kesä-elokuun puoliväli. Olisin joutunut silloinkin kävelemään tuonne 2km päähän, ja siltikään en esim olisi ehtinyt seitsemäksi aamula töihin.
 

Yhteistyössä