Työelämävalmennus/sairasloma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen ollut työelämävalmennuksessa eli työmarkkinatuki + ylläpitokorvaus tulona.Nyt 2 viikkoa sairaslomalla.
Kelalle,työkkäriin vai minne sairaslomalappu pitää viedä?Ja saako tuolta sairasloma-ajalta mitään rahaa mistään?

Ymmärtääkseni kelaan (sehän muutkin sun rahat maksaa). 9 arkipäivää on omavastuu (laskettiinkohan lauantai arkipäiväksi?), sen jälkeen tulee lopuista päivistä sairaslomakorvaus. Toki kannattaa kysyä myös sieltä työelämänvalmennuspaikasta, haluavatko nähdä ko. todistuksen ensin ennen kuin viet sen kelaan (niitä rahoja saat kuitenkin odottaa hetken).

Kun mä olin aikoinani samassa tilanteessa, tosin olin viikon saikulla, niin vein sairauslomalapun työnantajalle. Kun sitten täyttelin sitä kaavaketta, mihin merkittiin työelämavalmennus, niin niiden päivän kohdalle kun olin sairaana laitoin sairas. Sitten täytin erillisen poissaololapun (pitäisi saada työkkäristä), jonka työnantaja sitten allekirjoitti ja mukaan laitettiin tämä sairauslomatodistus. Ja siis kun oli pätevä syy sairaslomalle niin sain saman verran tukea kuin mitä olisin saanut ollessani valmennuksessa.

Yhteistyössä