työelämän valmennus tms

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
sellasta mulle suositeltiin työkkärissä.. en saa tota työmarkkinatukea kun vasta 5kk kuluttua kun mulla ei oo ammattitutkintoa. jos menisin siihen eli siis työharjoitteluun saisin työmarkkinatuen + jonkun kulukorvauksen 9e päivässä.

mutta tuli vaan mieleen että kannattaakohan se.. rahaa menee kuitenkin päivähoito maksuun 3-vuotiaalle ja bensaan menee hurjasti rahaa pitkien välimatkojen takia. ja mihin tuo ekaluokkalainen menis kun ei täällä ole mitään iltapäivä kerhoja.

Jos sulla ei ole oiekasti mahdollisuus saada oikeaa työpaikkaa niin mene ihmeessä... Vai aioitko jäädä toimeentulotuen varaan? EI kai siel ole pakko tehdä täyttä päivää? Jos tekisit vaikka 6-tuntista niin ekaluokkalaisen ei tarvis olla niin kauan yksin.

Ei kannata. Ihan turhaa mennä harjoitteluun ja yrittää työllistyä sitä kautta, kun muutaman kuukauden päästä saa rahaa tekemättä mitään ja voi syljeskellä kattoon :D

No työtilanne täällä aika huonolla mallilla... Toimeentulotukea en saa.. Miehellä kun on sen verran suuri palkka mutta ei piittaa auttaa mua taloudellisesti. Elokuussa mulla alkaa opinnot.

Kannattaa varmaan oikeasti laskea ja selvitellä. Mutta toisaalta TEV on hyvä vaihtoehto. Onko siihen mahdollista saada jotakin työmatkatukea?

Tienaako mies niin hyvin, että hoitomaksu olisi oikeasti korkea?

Ite olin just 6kk työelämavalmennuksessa ja olin sen 6t/pvä 5pvä/vko ja olihan se paljon mielekkäämpää kuin olla vaan kotona tekemättä "mitään". Lapset toki olivat hoidossa, mutta lasten "takia" sain jotain lisäkorvausta eikä ne hoitomaksut nyt niin isoja ole ettei niitä pystyis maksamaan. Eihän tuolla rikastumaan pääse mutta olipahan jotain tekemistä ja saihan siitä reilusti enemmän rahaa kuin mitä pelkällä kotonaololla.

[QUOTE="Piika-äiti";26098927]Kannattaa varmaan oikeasti laskea ja selvitellä. Mutta toisaalta TEV on hyvä vaihtoehto. Onko siihen mahdollista saada jotakin työmatkatukea?

Tienaako mies niin hyvin, että hoitomaksu olisi oikeasti korkea?[/QUOTE]

Ei saa työmatkatukea enää, kun siinä saa jo sen 8 vai 9 € kulukorvauksia/päivä. Ap:n tapauksessa, kun ei muuten saa mitään rahaa, kannattaa totta kai hakeutua koulutukseen. Tsemppiä vaan!

Itse olen ollut sellaisessa, ja vaikka sinänsä sisällöllisesti ja työllistymisen kannalta sen anti ei kummoinen olekaan, on juurikin jotain säännöllistä tekmistä ja uusia kasvoja. Lisäksi alkuaikojen jälkeen päivät oli melko lyhyitä, suuri osa tehtiin etänä omia opintoja ym.

Ja jos mies on, joka tienaa, niin totta ihmeessä hän maksaa lapsen päivähoitomaksut! Elatusvelvollisuus sillä on, koskien koko perhettä, myös sinua. Eikä tietenkään toimeentulotukea saa, kun on puoliso, joka tienaa.

työelämänvalmennuksesta saa täyden työmarkkinatuen + kulukorvauksen joka on 9e/arkipäivä.
Jos menee työelämävalmennukseen esim puolison tulot ei vaikuta työmarkkinatuen määrään.

"Lasten päivähoidosta perittäviä asiakasmaksuja tarkistetaan 1.8.2010 alkaen yleisen ansiotason indeksin perusteella 9,3 prosentilla 1.8.2010 lähtien. Kokopäivähoidosta peritään korkeintaan 254 euroa kuukaudessa. Pienin perittävä maksu on 23 euroa kuukaudessa. "

Alkuperäinen kirjoittaja työkkäri;26099028:
työelämänvalmennus = työharjoittelua

Kyllä työelämävalmennuksiakin on erilaisia. Esim. toi millä olin, pääpaino oli juuri valmiuksissa hakea töitä. Eli harjoiteltiin hakemuksen laatimista ja tarkastettiin atk-taidot ym. Lisäksi sitten henkilökohtaisen ohjelman mukaan opiskelua tai työharjoittelua, minkä nyt katsottiin parantavan työnhakutilannetta.

[QUOTE="vieras";26099087]Kyllä työelämävalmennuksiakin on erilaisia. Esim. toi millä olin, pääpaino oli juuri valmiuksissa hakea töitä. Eli harjoiteltiin hakemuksen laatimista ja tarkastettiin atk-taidot ym. Lisäksi sitten henkilökohtaisen ohjelman mukaan opiskelua tai työharjoittelua, minkä nyt katsottiin parantavan työnhakutilannetta.[/QUOTE]

Työelämävalmennus=valmennusta työelämää varten, harjoittelua. Kuvailemasi on enemmänkin näitä työkkärin kursseja.

Mene ihmeessä, ap, kyllä se kannattaa. Mulla se on aikoinaan johtanut oppisopimukseen.

Olis kyllä mielenkiintoa mennä. Siitä on suht pitkä aika kun viimeks oon ollut töissä.

Vielä jos sais harjoittelu paikan tuosta meidän lähikaupasta tai pankista niin ei tarvis lähtee keskustaan ja säästyis bensakulut. kun välimatka olis sitten niin lyhyt että vois kulkee töihin pyörällä. tosin se edellyttäis että lapsikin sais päiväkoti paikan tästä läheltä. joku ryhmis tuossa melkeen meidän naapurissa on.. pitäis kysellä onko sielä täyttä vai mikä on tilanne...

Yhteistyössä