Työelämä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma6v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamma6v

Jäsen
26.02.2006
449
0
16
Kuinka päästä eroon tästä tämän päivän oravanpyörästä. Ympärilläni on todella vähän ihmisiä jotka ovat olleet pitkään kotiäitinä. Meillä nuorimmainen 1v1kk ja kyselyt jo alkaneet, koska töihin?

Kaksi vanhempaa olleet 1v2kk:tta kun olen töihin lähtenyt, tosin keskimmäiseltä osa-aikaiseksi, mutta siis lapset alkaneet hoidossa olla!!!
Mies on sitä mieltä että saan olla kotona jos itse haluan...raha asiat kyllä järjestyvät...mieleni muuttuu koko ajan...ensin ilmoitin töihin että palaan lokakuussa 2010, mutta nyt olen jo pätkiä kesälle kysellyt...ja välillä tunnustaa ertten ainakaan vuoteen siihen oravanpyörään mene!!!

Onko ketään joka pähkäilee samoja asioita. Laskut saa maksettua, mutta ei mitään ylimääräistä jos olen kotona!!!

mikä on ongelma? rahan puute vai toisten asenteet? helpompi vastata jos tietää mikä on ongelma.
jos tiedät mitä itse haluat niin sinun on hleppo vastata kyselyiihin, että teet nyt työtä kotona.

jos lapset ovat vain kerran pieniä.

jos taas raha ei riitä, niin siihen en osaa neuvoa. meillä rahaa vie vain asuminen jar uoka. muutama lasku (vakuutus jne) vaatteitaa saa kirppikseltä ja omat kampaajat jne ei välttämättömiä.

mennäkkö töihin vai eikö mennä...tiedän;oman pään sisällähän se pitäisi ratkaista, mutta mieli muuttuu....ja sitten tämä yhteiskunnan paine mennä töihin vaikuttaa myös osaltaa tähän miettimiseen!!!

Ehdottaisin ruutupaperia ja plussien/miinuksien kirjaamista. Sitten annat asian hetken hautua ja sitten teet päätöksen, voit vaikka kirjata sen itsellesi ylös miksi päädyit moiseen ja sitten et enää vaihda päätöstä. Jos tekee mieli vaihtaa niin sitten muistat sen pohditun syyn. On varmasti itsellekin kuluttavaa veuhtoa edestakaisin tuollaisen asian kanssa.

Mielestäni silloin on sopiva aika mennä töihin, kun se itsestäsi tuntuu hyvältä ratkaisulta. Pelkästään muiden painostus ei ole hyvä syy - perheen taloudellinen tilanne taas olisi.

Jos sulla on noin hyvä tilanne, että voit valita, niin jää ihmeessä vielä kotiin ja harkitse työhönpaluuta vuoden kuluttua! Kaikilla ei tosiaan ole paikkaa mihin mennä. Mun mielestä kotiin on varaa jäädä, jos toinen töissä. Ihan hyvin vielä pärjää.

Mihin "ylimääräiseen" sitä rahaa mielestäsi tarvitsisi? Eikö lasten ollessa pieniä riitä se, että nauttii elämästä lasten kanssa?

Yhteistyössä