Työkkärin sijoitusmahdollisuudet?

• Viestiketjun aloittaja työtön tyttö
  • Ensimmäinen viesti
työtön tyttö
Kävin työkkärissä viime viikolla ja tämä täti sitten antoi minulle paperin, jossa lukee sijoitusmahdollisuus. Entäs jos en käy edes kysymässä ko. paikkaa? Saavatko jostain tietää ja tuleeko karenssia?

En ole vielä päättänyt haenko paikkaa.. On semmoinen paikka, jossa olen ollut vuosia sitten muutaman kuukauden, eikä tultu juttuun paikan pomon kanssa sitten alkuunkaan..

Työkkärin täti on ilmeisesti kuuro tai hän ei muuten vaan ymmärrä kuulemaansa, kun yritin sanoa, että ei tätä kiitos...

työtön tyttö
[QUOTE="vieras";27675490]Kyllä heillä on työpaikalle lähtenyt käsky että ilmoittavat ahkijoiden nimet jotka sitä paikkaa hakevat.[/QUOTE]

ootko ihan varma? pistät pääs pantiks :D

"vieras"
Mitä siinä kirjeessä lukee velvollisuudesta? Tai onko uhkauksia, että työnhaku jakso on ajoitettu johonkin päivään asti, eli jos työpaikalta ei tule vahvistusviestiä niin se haku loppuu siihen päivään asti

työtön tyttö
[QUOTE="vieras";27675628]Mitä siinä kirjeessä lukee velvollisuudesta? Tai onko uhkauksia, että työnhaku jakso on ajoitettu johonkin päivään asti, eli jos työpaikalta ei tule vahvistusviestiä niin se haku loppuu siihen päivään asti[/QUOTE]

ei mitään, toisessa lukee se sijoitusmahdollisuus ja yhteystiedot yms. ja toinen lippulappu on missä lukee että hakee omatoimisesti harjoittelupaikkaa 31.03 mennessä.

työtön tyttö
[QUOTE="Sissi";27675701]Ainakaan ei kantsi kysyä työkkäristä, että onko pakko hakea, koska silloin jää merkintä jossa lukee, että hakija yrittänyt luistaa tilanteesta.[/QUOTE]

näin olen ymmärtänyt..

jos se pomo sut muistaa niin ei se sua sinne uudestaan ota... tarkoitan siis että haet sinne "käskyn" mukaisesti ja voit todeta työkkäriin ettei sitten tärpänny.
mulla ainakin sillo joskus noi oli sellasia ettei niihen voinu olla reagoimatta,paikat ei sopinu mulle erinäisistä syistä,esim. työajat,kulku ym. mutta haettava oli,karenssilla uhkas. ja jäi mulle parempi mieli kun olin edes hakenu,usein kyllä ryssin ne tahallaan mutta niin ettei työkkäri hermostunu. hain omatoimisesti samalla töitä ns. vapailta markkinoilta ja työllistyin sitä kautta.

työtön tyttö
jos se pomo sut muistaa niin ei se sua sinne uudestaan ota... tarkoitan siis että haet sinne "käskyn" mukaisesti ja voit todeta työkkäriin ettei sitten tärpänny.
mulla ainakin sillo joskus noi oli sellasia ettei niihen voinu olla reagoimatta,paikat ei sopinu mulle erinäisistä syistä,esim. työajat,kulku ym. mutta haettava oli,karenssilla uhkas. ja jäi mulle parempi mieli kun olin edes hakenu,usein kyllä ryssin ne tahallaan mutta niin ettei työkkäri hermostunu. hain omatoimisesti samalla töitä ns. vapailta markkinoilta ja työllistyin sitä kautta.
miten ryssit?

mulla oli kulkemis ongelmia ja sellainen diagnoosi mikä rajoitti työnantajien mielestä mun töitä.. useimmiten. poikkeuksia toki oli.
ryssimisellä tarkoitan siis etten olisi voinut kyseistä työtä hoitaa tarpeeksi hyvin ja kerroin sen reilusti työnantajalle. nää tiedot oli kyllä työkkärilläkin mutta niillä usein työ sisälukutaito tai luetunymmärtäminen ei kohtaa.
jos oikeasti haluat työllistyä niin hae vapailta markkinoilta,vaikka avoimilla hakemuksilla kiinnostavia töitä. älä odota työkkärin löytävän sulle töitä,se yrittää työllistää niin monia muitakin että mahdollisuutes on tosi pienet. jos haluat kouluun/kursseille hae avoimissa,älä odota saavasi työkkärin kautta paikkaa.
mulle joskus työkkäristä sanottiin että "tähän kurssille on 20 paikkaa,hakijoita 500"-tämä siis sen jälkeen kun olin hakenut ja en ollu päässy sisälle. ole siis itse aktiivinen,niin ne ei tyrkkää sulle sellasia hakukohteita minne on pakko hakea mutta jotka ei kiinnosta yhtään.

työtön tyttö
mulla oli kulkemis ongelmia ja sellainen diagnoosi mikä rajoitti työnantajien mielestä mun töitä.. useimmiten. poikkeuksia toki oli.
ryssimisellä tarkoitan siis etten olisi voinut kyseistä työtä hoitaa tarpeeksi hyvin ja kerroin sen reilusti työnantajalle. nää tiedot oli kyllä työkkärilläkin mutta niillä usein työ sisälukutaito tai luetunymmärtäminen ei kohtaa.
jos oikeasti haluat työllistyä niin hae vapailta markkinoilta,vaikka avoimilla hakemuksilla kiinnostavia töitä. älä odota työkkärin löytävän sulle töitä,se yrittää työllistää niin monia muitakin että mahdollisuutes on tosi pienet. jos haluat kouluun/kursseille hae avoimissa,älä odota saavasi työkkärin kautta paikkaa.
mulle joskus työkkäristä sanottiin että "tähän kurssille on 20 paikkaa,hakijoita 500"-tämä siis sen jälkeen kun olin hakenut ja en ollu päässy sisälle. ole siis itse aktiivinen,niin ne ei tyrkkää sulle sellasia hakukohteita minne on pakko hakea mutta jotka ei kiinnosta yhtään.
olen ollut aktiivinen ja siitä kiitostakin olen saanut.. ja kursseille hakenut silloin tällöin

Yhteistyössä