Työkkäri haluaa pakottaa mut työharjoitteluun tosi hankalan matkan päähän =((((

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voi vitsinkökkelit! Kuulemma karenssi karahtaa päälle jos en suostu. Siellä pitäisi olla päivittäin klo: 8-16!!!

Katselin, että joutuisin menemään 3-4 eri kulkuvälineellä sinne ja odotusaikoineen matkaan menee 50-80 min!!! Riippuu vähän miten sattuu just ehtiin aina siihen seuraavaan. Jos menee 80 min, myöhästyn hakemasta lastani päiväkodista kun se päiväkoti on vain 17 asti auki. Tähän työkkärissä sanottiin, että no hae paikkaa vuoropäiväkodista. Vuoropäiväkoti on myös tosi hankalan matkan päässä, meiltä sinne pitää mennä 2 kulkuvälineellä ja aikaa menisi lapsen kanssa hoitoon menoon 30 min, jonka jälkeen lähisin seikkailemaan kohti työharjoittelupaikkaa.

Tuo työpaikka kuulemma kuuluu ihan visusti työhönottoalueeseeni (tms) ja minun on sinne mentävä tai muuten tulee 3 kk karenssi päälle.

Yhyyy :(((( Olen vielä yh ja ihan kamala tilanne. Etenkin kun meillä on omistusoikeusasunto ja joudun varmaan tästä luopumaan jos tulee karenssi päälle =(

"vieras"
[QUOTE="Milli";25233280]Voisko mitenkään hankkia auton?[/QUOTE]

Ensin pitäis hankkia ajokortti, joten ei tähän hätään. Hintaakin taitais tulla vähän liikaa... Lisäksi ruuhkat on täällä semmoiset, että pitäis varmaan helikopterikortti hankkia, niin ehtis ehkä ajoissa.. :(

Työtön mieki
Oletko ihan varma, ettei tuosta voisi neuvotella työkkärin kanssa? Meinaan tuota työaikaa. Yleensä harjoittelut on vain 6h. Jos kauniisti selittäisit, että elämä romahtaa, jos joutuu olemaan 8-16, mutta ihan ok jos saisi olla 9-15. Palkatonta työtä kun tuo kuitenkin on, niin luulisi, että voisi neuvotella.

Meillä tarhassa pystyi sopimaan hakuajan 17 jälkeenkin, esim. puoli kuuteen. Sinne jäi yksi työntekijä silloin. Muitakin lapsia haettiin myöhemmin ja kuudelta sai ekat lapset tuoda jos oli sovittu etukäteen.

LoppiLappi
[QUOTE="vieras";25233261]Siellä pitäisi olla päivittäin klo: 8-16!!!

Katselin, että joutuisin menemään 3-4 eri kulkuvälineellä sinne ja odotusaikoineen matkaan menee 50-80 min!!!

Vuoropäiväkoti on myös tosi hankalan matkan päässä, meiltä sinne pitää mennä 2 kulkuvälineellä ja aikaa menisi lapsen kanssa hoitoon menoon 30 min, jonka jälkeen lähisin seikkailemaan kohti työharjoittelupaikkaa. [/QUOTE]

Kommentoisin vaan, että 8-16 on kuitenkin ihan normaali työaika, päivätyötä vielä.

Tuollainen runsaan tunnin työmatka on aika yleinen.

Puoli tuntia päiväkotiin ei kuulosta paljolta... Meilläkin menee 20 min eikä ole ikinä tullut mieleen, että olisi kaukana.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Työtön mieki;25233295:
Oletko ihan varma, ettei tuosta voisi neuvotella työkkärin kanssa? Meinaan tuota työaikaa. Yleensä harjoittelut on vain 6h. Jos kauniisti selittäisit, että elämä romahtaa, jos joutuu olemaan 8-16, mutta ihan ok jos saisi olla 9-15. Palkatonta työtä kun tuo kuitenkin on, niin luulisi, että voisi neuvotella.
Voi kiitos, tuota voisi kysellä. Jotkut kaverit aina joskus voisi hakea lastani, mutta tuskin kukaan nyt ihan jatkuvasti edes viitsii olla hälytysvarana odottamassa mahdollista soittoani =/
Sydäntä särkee jo nyt järkyttävän pitkät hoitopäivät, mutta toi 6h/päivä voisi olla pelastus. En sitä tajunnut työkkäriltä kysellä.
Lähempää en ole löytänyt mitään.

Ja joo, olen kyllä kotona olosta nauttinut nyt kun olen työttömänä 8 kk ollut. Ensimmäistä kertaa elämässäni, huom. Ainoa kamaluus on ollut epävarmuus tulevasta, juuri jotain tällaista olen pelännytkin!!!

Olen saanut nauttia 4-vuotiaani seurasta ja koota itseäni kipeän eron jälkeen, joten voin rehellisesti sanoa että "kattoon räkiminen" on ollut aika jees ;)
Ei sillä, kyllä työntekokin voi sitä olla, mutta toi matka :(

"vieras"
Meillä tarhassa pystyi sopimaan hakuajan 17 jälkeenkin, esim. puoli kuuteen. Sinne jäi yksi työntekijä silloin. Muitakin lapsia haettiin myöhemmin ja kuudelta sai ekat lapset tuoda jos oli sovittu etukäteen.
Kiitos vinkistä. Tätä en tiennyt. Täytyy kysyä. Toki kovin karulta tuntuu pitää pientä tyttöstäni hoidossa klo: 6.30-17.30, mutta jos niin on ainoa vaihtoehto, niin sitten se kait on niin.

Jos työkkärille ei käy toi jonkun ehdottama 6h/päivä harjoittelu, niin kysyn sit tota!!!

[QUOTE="vieras";25233344]No kyllä tuo minustakin on kohtuutonta. Siis 3-4 eri kulkuvälinettä? ja harjoittelut tosiaan yleensä on 6h/ pvä, yritä neuvotella jos saisit 6h/ pvä. :)[/QUOTE]Kohtuutonta on lähinnä se, että nostaa työttömyyskorvausta ja sitten kun joutuu rahansa eteen tekemään jotain, työmatkat ovatkin ylitsepääsemättömiä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25233379:
Kohtuutonta on lähinnä se, että nostaa työttömyyskorvausta ja sitten kun joutuu rahansa eteen tekemään jotain, työmatkat ovatkin ylitsepääsemättömiä.
Jos kyse olisi vain minusta, ei tässä olisi mitään kohtuutonta. Voisin käydä vaikka 3h päässä töissä, mutta kun pitää ajatella pientä tyttöäni ja hänen hoitojärjestelyitään.

ap

[QUOTE="vieras";25233390]Jos kyse olisi vain minusta, ei tässä olisi mitään kohtuutonta. Voisin käydä vaikka 3h päässä töissä, mutta kun pitää ajatella pientä tyttöäni ja hänen hoitojärjestelyitään.

ap[/QUOTE]No sitten jäät kotiin ja kärsit karenssin. Kyllä sossu omistaan huolen pitää.

"vieras"
ihan normi työmatka kulkea 3-4kulkuvälineellä niin että matkaan menee tunnista puoleentoista.

palkattomat työharjoittelut sen sijaan ovat hanurista, ei kukaan 6kk takia voi ruveta vaihtamaan esim lapsen hoitopaikkaa, saatika sitten että sitä hoitopaikkaa edes saisi niin nopeasti että lapsi kerkeäisi siellä hoidossa olemaan muutamaa viikkoa pidempään sen työharjoittelun aikana. harvemmin kukaan niihin harjotteluihin vakituisesti työllistyy, ainakaan työkkärin omien tutkimusten mukaan.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25233379:
Kohtuutonta on lähinnä se, että nostaa työttömyyskorvausta ja sitten kun joutuu rahansa eteen tekemään jotain, työmatkat ovatkin ylitsepääsemättömiä.
Höpshöps- ap kertoi kumminkin olleensa töissä koko elämänsä ja nyt joutunut työttömäksi, joten eiköhän hänellä ole ihan täysi oikeus silloin nostaa työttömyyskorvaustakin jos ei uutta työtä löydy. Toisekseen, hän on ihan valmis menemään kyseiseen paikkaan, mutta kyllä se on aika kohtuutonta jos täytyy pitää lapsi yli 10h-12h päivässä hoidossa ja kulkea jopa 4 eri kulkuvälineellä työharjoitteluun. Sun kaltaiset huutelijat on kertakaikkiaan typeriä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;25233402:
No sitten jäät kotiin ja kärsit karenssin. Kyllä sossu omistaan huolen pitää.
Joo. Paitsi, että sitten menee tämä asunto varmastikin alta. Olen taistellut tähänkin asti, että eron jälkeen sain tämän pitää. Tämä on koti, jossa lapsemme on asunut koko ikänsä, hänellä on kaverit tässä naapurissa, tuttu päiväkoti lähellä jne. Surku jos joudutaan tästä lähtemään. Mutta eipä kait siinä siten muuta, jos ei tuohon työharjoitteluun meneminen onnistu. Uskon kuitenkin että saan onnistumaan, mutta pirun hankalaa on! :(

Mun mielestä pitäis olla joku erityissuoja pienten lasten vanhemmille, ettei ihan kohtuuttomiin tarvitse revetä, lapset siinä kärsii.

ap

Kommentoisin vaan, että 8-16 on kuitenkin ihan normaali työaika, päivätyötä vielä.

Tuollainen runsaan tunnin työmatka on aika yleinen.

Puoli tuntia päiväkotiin ei kuulosta paljolta... Meilläkin menee 20 min eikä ole ikinä tullut mieleen, että olisi kaukana.
Mutta työharjoittelu. Ei palkallinen työpaikka, josta saa kunnon korvauksen. Ei työharjoittelun takia kenenkään täytyisi vaihtaa lapsen hoitopaikkaa tai luopua omistusasunnosta. Jotain järkeä sentään.

Mutta koska työkkärin säännöt on kyykytystä silloinkin, kun henkilö ON työhaluinen, niin pystytkö hakemaan ja saamaan mitään muuta harjoittelupaikkaa?

"mä"
Yksi vaihtoehto on hankkia itse harjottelupaikka. Soittele paikkoihin ja kysy, josko voisit vaikka työelämävalmennuksella tulla tutustumaan siihen alaan, joka kiinnostaa. Meillä on paljon porukkaa tuolla tavalla työllistettynä. Työaika on keskimäärin 6h/pv ja siitä saa työkkärin rahan lisäksi 9e/pv korvausta, joka ei vaikuta muihin tukiin.

joskus ollut
onko kyseessä työkokeilu, työelämänvalmennus vai onko ihan harjoittelun nimellä? itse olen työkkärin harjoitteluissa ollut ja aina on itse saanut työajan päättää,olen ollut 6h päivä....Näin lukee mollin sivuilla:Työharjoittelun ja työelämävalmennuksen päivittäinen kesto voi olla enintään kahdeksan
tuntia ja vähintään neljä tuntia, viikoittainen kesto enintään viisi päivää.

"vieras"
Paikkakunnallani yksi ihminen joutui kulkemaan pyörällä n. 20 km matkan talvella työharjoittelupaikkaan. Ei ollut vaihtoehtoa. Julkisia kulkuvälineitä ei kulkenut. Pikkasen otti päähän työttömän pompottaminen! Klo 7 aamulla oli oltava. Työpaikalakin tosin ihmettelivät tätä.

Yhteistyössä