työhakuilmoituksessa kysytään palkkatoivomusta..mitä siihen kannattaa laittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja varis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eikä toisaalta kannata ainakaan liian vähän pyytää...
vaikka itse ainakin olen huono pyytämään mitään.

Mutta usein olen törmännyt siihen, että kun pyytää vähän enemmän (kohtuus siis kuitenkin, oman osaamisen mukaan) niin työnantaja arvostaa sitä, että työnhakija arvostaa omaa koulutustaan ja osaamistaan. Niinkuin eräs tuttavayrittäjä sanoi: hänellä herää epäilys jos joku haluaa "liian vähän" hänen kokemukseen nähden...

Alkuperäinen kirjoittaja porvari-ari:
Alkuperäinen kirjoittaja varis:
haen kauppaan töihin.

No vaikka 13500,-

Ja minä siis oikeasti laittaisin 13500. Kyse on toiveesta. Kyllä sitä aina toivoa saa. Työnantajakin ymmärtää tämän ja sitten on helpompi neuvotella siitä realistisesta summasta, jolloin ei tule liian helpolla tyydyttyä liian vähään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
Kato tehtävän mukainen palkka TESistä ja mitä kokemuslisiä siihen mahd. tulis jne.

mistä tuo lyhenne tes tulee?

TyöEhtoSopimus.

Jätä palkkatoive kokonaan laittamatta, ei ne toiveen mukaan maksa kuitenkaan jos on kyseessä iso marketti ja kesätyö. Eri asia olisi jos olisi semmoinen homma jossa oikeasti voisi vaikuttaa palkkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Minkälainen homma? Siis kaupassa? Erikoisliike vai iso marketti?

Mä laitoin 1700 ja pääsin. Erikoisliike.

missä olet töissä?

Kaupassa. :whistle: Haastattelussa kysyivät, että riittääkö tuo palkka sinulle ja vastasin, että ei kun tuo on se minkä alle en tule teille töihin ollenkaan. Pomo totesi, että peruspalkka on vähän tuon alle mutta meillä maksetaan provikat lisäksi eli tuohon pääsee hyvinkin.

haen kauppaan töihin.

No vaikka 13500,-

Ja minä siis oikeasti laittaisin 13500. Kyse on toiveesta. Kyllä sitä aina toivoa saa. Työnantajakin ymmärtää tämän ja sitten on helpompi neuvotella siitä realistisesta summasta, jolloin ei tule liian helpolla tyydyttyä liian vähään.

Jos kesätöihin on kauppaan hakemassa ja palkkatoive on noin kymmenkertaisesti se mitä muille vastaavaa hommaa tekeville maksetaan, voit olla 100% varma että ne katsoo sun olevan niin vieraantunut todellisuudesta tai niin vitsiniekka, että ne ei edes kutsu haastatteluun.
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
haen kauppaan töihin.

No vaikka 13500,-

Jos kesätöihin on kauppaan hakemassa ja palkkatoive on noin kymmenkertaisesti se mitä muille vastaavaa hommaa tekeville maksetaan, voit olla 100% varma että ne katsoo sun olevan niin vieraantunut todellisuudesta tai niin vitsiniekka, että ne ei edes kutsu haastatteluun.
:whistle:

En ole muuten koskaan ollut työtön! Ja palkkaan kyllä sinutkin humattavasti paremmalla palkalla, kunhan vain olet pätevä.

Lisää palkkausketjussa täällä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1318983

Alkuperäinen kirjoittaja porvari_ari:
En ole muuten koskaan ollut työtön! Ja palkkaan kyllä sinutkin humattavasti paremmalla palkalla, kunhan vain olet pätevä.

Lisää palkkausketjussa täällä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1318983

Laita mulle kuule ihan yksityisviestiä. Mä saan kyllä reilusti yli tuon joka kuukausi palkkaa "oikeista töistä" ja lisäksi toisen mokoman yrityksestäni, mutta ainahan sitä olisi kiva enemmänkin hankkia. Että rekisteröi nimimerkki ja nakkaa yyveetä, kiinnostaa oikeasti mitä sulla on tarjota. Ja myyntihommissa olen hyvä.

Yhteistyössä