Työasiaa.. Osaisko joku auttaa..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Marya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Marya

Jäsen
18.05.2004
156
0
16
Mulla on määräaikainen soppari vuoden loppuun. Nyt oon ollu kuukauden s-lomalla ja loma jatkuu ainakin muutaman viikon varmaan vielä.
Mutta mies sai vakkari paikan rekkahommissa, eli tekee reissuhommia, ja aloitti siis työn vasta ihan muutama viikko sitten. Mun työ on aamuyöllä/aamulla 4-7, ja nyt kun mies on reissussa meillä ei ole ammaa tuohon aikaan... Jouduin siis sanomaan töihin että kun sloma loppuun en pääse töihin ammapulan vuoksi... Kerroin tuon siis aluepäällikölle, mutta ihan suurelle pomolle soitan vasta maanantaina kun oli jossain työreissulla perjantaina.

Mut siis tietääkö joku pystyykö esim tuon sopimuksen purkaa ennen aikojaan, ilman että mun pitäis irtisanoa itseni..? :|

määräaikainen työsopimus on periaatteessa sellainen, että ei kumpikaan osapuoli voi sitä purkaa ilman seuraamuksia. Eli yksipuolisesta purkamisesta voi jopa syntyä korvausvelvollisuus.
Kysy kuitenkin pomolta ja kysy se ajoissa, jotta heillä jää mahdollisuus järjestellä työntekijäasiat kuntoon. Mutta kuitenkin työantaja ei ole velvollinen antamaan työntekijän häipyä talosta kesken määräaikaisen sopimuksen

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
määräaikainen työsopimus on periaatteessa sellainen, että ei kumpikaan osapuoli voi sitä purkaa ilman seuraamuksia. Eli yksipuolisesta purkamisesta voi jopa syntyä korvausvelvollisuus.
Kysy kuitenkin pomolta ja kysy se ajoissa, jotta heillä jää mahdollisuus järjestellä työntekijäasiat kuntoon. Mutta kuitenkin työantaja ei ole velvollinen antamaan työntekijän häipyä talosta kesken määräaikaisen sopimuksen

Näin mäkin sen ajattelin... Mietityttää vain kun n tuohon pomoon saanu vielä yhteyttä.
No tuolla on työntekijäasiat muutenkin aika huonosti... Slomien ajaksi ei ole edes ajateltu pyytää ketään tuuraajaa vaan kaksi ihmistä tekee kolmen työt ilman vapaapäiviä... Juu, tää nyt sit poikkes asiasta mut enivei..

Kiitos sulle. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onhan niitä hoitopaikkoja vuorotyöläistenkin lapsille, niin miksei sitten sun lapsille?

Niin eli kun tarvitsen aamusta kolmeksi tunniksi hoitoa niin vien tytön jo illalla yöksi hoitajalle...?? Käy ehkä jollekkin, mutta ei käy kyllä mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sun se pitäis viedä illalla? Mä ainakin vien lapsen aamulla nukkuvana hoitoon 6 tienoilla ja jatkaa suht häiriintymättä uniaan tonne 8-9

Eivät ota klo 21-06 välisenä aikana..

Kyllä tässä on ihan kaikki vaihtoehdot käyty läpi ja kolutttu.. Ja kyse oli nyt vain tuosta sopparin etenemisestä, ei siis lapsen hoito ongelmastamme mikä meillä on... =)

mulla on työnantajan puoelsta purettu määräaikainen sopimus kun mulla oli osa-aika työ ja sain vakipaikan toisesta firmasta ja enempi tunteja(tosin sielläkään ei oo täydet tunnit),työnantaja oli ymmärtäväinen,mutta silti työkkäri vaati selitykset ja karenssilla uhkasivat ja sen olisin saanutkin ellei ois ollut niin hyvä näyttö että kannatti vaihtaa toiseen työpaikkaan.

Yhteistyössä