työ vai vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniida
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aniida

Vieras
emmä tiedä miksi täältä tätä kyselen, mutta...
mulle tarjottiin uutta työpaikaa jossa 1000? parempi palkka ja työ muutenkin kiinnostava, vaikka jotkut asiat siinä vähän epävarmoja vielä, työ olis määräainainen ja kestäisi 3 vuotta (EU-projekti) mutta ehdoksi asetettiin että mun pitäisi olla siinä sitten kanssa se 3 vuotta. Ollaan nyt yritetty toista lasta 3 kk, mutta vielä ei ole tärpännyt, mutta halu on kova. toisaalta tää työkin innostais mua, saisin vähän niinkun ylennyksen ja tehdä asioista joista olen haaveillut ja jos haluaisin tehdä jossain muualla juuri tuota työtä, tarvitsisi minun opiskella vielä lisää, eikä tuo palkkakaan ole vähäpätöinen asia. Toisaalta taas koko mun pää on kääntynyt haluamaan uutta lasta. mitä te tekisitte?

No jos mä haluaisin lapsen niin mulle olis ihan sama vaikka tarjottas viis tonnia parempi palkka.
Sä itse päätät kumpi sulle on tärkeämpi, mutta mulle lapsi olis kaikista tärkein.

Kuulostaa vähän oudolta tuo ehto!!! Eihän raskauden/äitiyden pitäisi millään tavalla saada vaikuttaa siihen kun työnantaja päättää työntekijöistä! Harmi vaan ettei se oikeasti aina niin mene!
Sun on oikeasti nyt vaan mietittävä kumpaa tahdot enemmän? Mulle tarjottiin kanssa kesällä ihan unelma hommaa, mutta olisi kanssa tarkoittanut sitä että vauva haaveita olisi taas kerran siirrettävä eteenpäin. Noin viikon asiaa mietin ja tulin siihen tulokseen että työtarjouksia tulee ja menee.. mulla on vuosia vielä aikaa tehdä töitä.. nyt on perheen aika! Ja päivääkään en ole päätöstäni katunut =) Nyt raskausviikkoja 27+3 eli tulin raskaaksi melkein heti tuon päätöksen jälkeen!

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ottaisin työn vastaan ja tekisin niin kauan kuin tärppäisi.

näin mäkin oon aatellu :D :saint: :kieh:
eihän se siitä olekkaan kiinni että työ olis mulle tärkeempää kun oma lapsi, ajattelin ensin että voidaan siirtää sitä lapsen hankkimista, kun eka on vasta alle 3v ja mä itsekkin vasta 26 joten aikaa on tavallaan, mutta sitten kun olen tätä asiaa pohtinut joulun yli niin oonki alkanut ajatella, että haluan sen toisen lapsen tosi kovaa ja nyt että en halua odottaa kolema vuotta, mutta samalla tavallaan kauheasti haluan tätä työtä myös. Aina kotona mä päätän olla ottamatta tätä työtä ja aina töissä mä alan ajattelemaan kuinka tärkeetä se mulle olis.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Kuulostaa vähän oudolta tuo ehto!!! Eihän raskauden/äitiyden pitäisi millään tavalla saada vaikuttaa siihen kun työnantaja päättää työntekijöistä! Harmi vaan ettei se oikeasti aina niin mene!
Sun on oikeasti nyt vaan mietittävä kumpaa tahdot enemmän? Mulle tarjottiin kanssa kesällä ihan unelma hommaa, mutta olisi kanssa tarkoittanut sitä että vauva haaveita olisi taas kerran siirrettävä eteenpäin. Noin viikon asiaa mietin ja tulin siihen tulokseen että työtarjouksia tulee ja menee.. mulla on vuosia vielä aikaa tehdä töitä.. nyt on perheen aika! Ja päivääkään en ole päätöstäni katunut =) Nyt raskausviikkoja 27+3 eli tulin raskaaksi melkein heti tuon päätöksen jälkeen!

kuulostaapa lohduttavalta :) kiitos =)
tämä työtarjous tuli mun entiselä työkaverilta ja mä olin sille ennen tätä työtarjousta kertonut että aletaan ehkä yrittämään toista lasta ja kun puhuttiin tästä työstä, niin itse kysyin että mitäs sitte jos ja kun raskaudun niin se sanoi, että sitten sen olis helpompi ottaa joku muu, mutta haluis mut mieluummin.

Alkuperäinen kirjoittaja Aniida:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ottaisin työn vastaan ja tekisin niin kauan kuin tärppäisi.

näin mäkin oon aatellu :D :saint: :kieh:
eihän se siitä olekkaan kiinni että työ olis mulle tärkeempää kun oma lapsi, ajattelin ensin että voidaan siirtää sitä lapsen hankkimista, kun eka on vasta alle 3v ja mä itsekkin vasta 26 joten aikaa on tavallaan, mutta sitten kun olen tätä asiaa pohtinut joulun yli niin oonki alkanut ajatella, että haluan sen toisen lapsen tosi kovaa ja nyt että en halua odottaa kolema vuotta, mutta samalla tavallaan kauheasti haluan tätä työtä myös. Aina kotona mä päätän olla ottamatta tätä työtä ja aina töissä mä alan ajattelemaan kuinka tärkeetä se mulle olis.

Näitä joutuu itse kukin pohtimaan. Mä oon stressannut aika kamalasti samoja asioita, nimittäin syksyllä aletiin yrittämään toista ja siinä sitten tuli selvielle että mulle olis mahdollisesti tarjolla parin vuoden sijaisuus, kun edellinen sopimus juuri loppui.
No, tulin raskaaksi ja päätin että otan työn vastaan, teen niin pitkään kuin pystyn enkä stressaa.
Vaan raskaus päättyi juuri, tuntui tietysti pahalta, mutta nyt mulla on ainakin työ josta todella tykkään ja vauvaa yritetään ehkä taas keväällä uudestaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:

minä ajattelen näin mysö :)

Ei tuollaisia ehtoja oikein voi naiselle asettaa,ihan kuin ei voi työhaastattelussakaan kysyä: aiotko vielä tehdä lapsia. Tai voihan niin tietysti tehdä,mutta se ei ole eettistä eikä kai oikein lainmukaistakaan :/

Vauva :heart:

Mulla on myöskin projektiluontoinen työ, joka on tehty siten, että mulle on projektin kimpussa töitä kahdeksi vuodeksi. Työ on kivaa ja palkitsevaa ja pidän siitä enemmän, kuin mistään työstäni aiemmin, mutta kyllä se vauva edelle menee. Yritetään siis vauvaa, vaikkakin se tarkoittaa sitä, etten voi työssä sitä kahta vuotta olla. Minunkin piti asiaa hiven punnita, sillä kahden vuoden kuluttua olisin saanut työhöni 99% varmuudella jäädä ja jos vauvan teen, niin menetän mahdollisuuteni. Ottaen vielä huomioon sen, ettei minulla ole ammatillista koulutusta (ja työmotivaationi on pieni, koska haluan olla kotiäiti) niin piti kerran jos toisenkin tosiaan asiaa miettiä.

Päätettiin miehen kanssa yrittää vauvaa nyt heti, sillä se on meille tärkeämpää, kuin työkuviot. Enköhän minä jotakin sitten vauvan jälkeen keksi. Jos vaikka lähden sitten opiskelemaan.

Yhteistyössä