Neljännen lapsen kaipuu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vauvahullu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vauvahullu"

Vieras
Hellou siskot! Olen sairastunut aivan valtavaan vauvakuumeeseen. Minulla on jo ennestään kolme pientä lasta. Viihdyn kotona, vaikka periaatteessa minulla on odottamassa kiinnostava ja kiva työ. Tilaakin talossamme on ja tulisimme toimeen rahallisesti. Toisaalta ikää on jo lokakuussa 33 vuotta, joten... No, eihän sekään ole paljon. Jotenkin vain mietin kauhulla sitä, miten saan rahoitettua lasteni menot sitten, kun he ovat teini-ikäisiä ja nuoria aikuisia. Appivanhemmatkin ovat vannottaneet, että ette kai te nyt enää lapsia tee. Mutta kun koko ajan on vain niin kova halu saada kokea vauva-aika vielä kerran. Ja kun ne taaperot ja pienet leikki-ikäisetkin ovat niin suloisia. Aaaah, mitä teen?!?

Jos puolisosi ja sinä olette vastuun valmiita kantamaan niin taloudellisesti kuin muutenkin lasten hoidollisesti niin anna tunteelle valta, MUTTA olkaa valmiita siihen ettei välttämättä onnitteluja ja kannustusta tule ulkopuolelta. Jotenkin tämä meidän yhteiskunta ymmärtää vielä 3 lasta mutta 4 on jo liikaa. Tottakai jokaisen kuuluukin huolehtia omista, mutta kyllä olisi ihana jos olisivat edes onnitelleet raskaudestani kerrottaessa. Isovanhemmat ja sukulaiset eivät jaksa enää innostua samallatavalla kuin edellisistä. Neljäs ei mene mielestäni siinä missä kolmekin, mutta olen toooooodella onnellinen tästä meidän koko perheen rakastamasta puuha petestä joka laittaa liikettä elämään=)

Tiedän tunteen liiankin hyvin ja voin sanoa että siihen ei auta kuin se vauva .Mulla on kuusi lasta ja nyt vasta voin sanoa että meidän ryhmärämä on kasassa.viidennen kun sain ja hän oli ihan vauva(alle 4kk)oli koko ajan tunne että yksi meistä puuttuu ja kun nyt tuon pienimmän jälkeen tunnetta ei oo ollu,hän nyt siis 11kk.

Ymmärrän tunteesi hyvin - itse kuumeilen viidettä. Mitään muuta estettä sille ei olekaan kuin ettei vaan onnistu. Olen nytkahden vuoden sisään neljättä kertaa raskaana ja viimeöisestä vuodosta päätellen myös tämä päättyy keskenmenoon. Kelle tahansa tästä sanoiskin saisi kommentiksi, että onhan teillä jo neljä.

Minulla samanlainen kaipuu saada lisää lapsia... meillä tosin vasta 2 lasta mutta kolmatta kuumeilen kovasti, siitä saakka kun kuopus oli n. 1/2 vuotias. Vaikka lapsillamme on ikäeroa vain vuosi, silti teki heti mieli kolmatta...apua. VIELÄ kumeilu ei ole johtanut tekoihin, annetaan ajan kulua edes vuosi niin josko sitten =)

Minäkin tahtoisin neljännen! Mutta ei se onnistu kun ei ole vakituista työpaikkaa. Ei uskalla. Jos sulla on työ odottamassa niin go for it!! Mä en ite epäröisi hetkeäkään. Nytkin tuntuu niin ahdistavalta joka hetki kun miettii ettei sitä vauvaa enää KOSKAAN tuu.

Taloudellisesta tilanteesta ei voi koskaan olla varma. Eikä siitäkään miten jaksaa tuleivaisuudessa. Mitä tahansa voi sattua, eikä oikeasti koskaan voi olla sata varma siitä miten toimii jos jotain yllättävää tapahtuu...
mutta jos nyt tuntuu siltä, että tilaa ja varaa olisi vielä neljännellekin ja olette asiaa pohtineet niinmiksi ei? Me saimme neljänne lapsen kun olimme jo päälle kolmekymppisiä vaikka "kolmen kopla" tehtiin nuorina. Mutta se tunne, että yksi puuttuu joukosta! Ei siinä auta kenenkään sanoa, että olette hulluja, ja kuinka monta aiotte oikein tehdä? Eikö noita nyt ol etarpeeksi..?? Vain itse sen tietää mnilloin ryhmä on kasassa. :) Eli te tiedätte itse vastauksen kysymykseesi.

Anteeksi sekava vastaus!

No, mä täytän huomenna 36 ja odotan neljättä rv 22, esikoinen on 4-vuotias ja tämä toistaiseksi nuorin vasta vajaat 11 kk... Eli kyllä me pienten lasten äidit ja vanhat kääkätkin vielä voidaan lapsia tehdä :)

Ei kai siinä mitään jos talo ja talous jne. kestää ja te molemmat haluatte lisää lapsia. Mutta tosiaan onnitteluja ei välttämättä tule kaikilta tahoilta. Meille varmaan yleisin kommentti on ollut "ettekö te osaa ehkäistä?" ja seuraavaksi tiedustellaan, olemmeko kenties kiihkouskovaisia. Sitten kun vastaa että ihan pakanoina tässä lapsia tehdään, reaktio on yleensä joko "herrajjumala sentään" tai sillä tietyllä äänensävyllä "no onnea nyt sitten vaan..." :snotty:

Yhteistyössä