Työ/rahaongelma -miten ratkaisisit ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ongelma...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ongelma...

Vieras
Olen nyt joutunut varsin hankalaan tilanteeseen palkan ja sovitellun päivärahan kanssa. Että olisiko jollain ehdotusta, miten tällainen tilanne kannattaisi ratkaista.

Ensimmäisessä mahdollisessa tilanteessa minulla ei ole ollut töitä ja saan päivärahan yleensä samalla viikolla kun olen sen hakenut. Tällöin maksan päivärahasta kaikki menot.

Toinen sitten on, että saan palkkaa sen verran, että saan palkasta maksettua kaikki vuokrat yms kuun alussa maksettavat menot. Päivärahan saan kuun lopussa (käsittelyaika on pari viikkoa tässä tapauksessa).

Ja sitten se kolmas, eli se ongelmatilanne, mikä on myös hyvin todennäköinen tapahtumaan. Eli töitä ja palkkaa on vähän ja se kuun alussa saamani palkka ei olekaan riittävä, että saisin esimerkiksi vuokran maksettua kokonaan. Ja sovitellun päivärahan saan vasta kuun lopulla.

Nyt ollut jo parin kuukauden ajan vuokrat pari viikkoa myöhässä (onneksi vuokranantaja on ollut ymmärtäväinen), ja se kuun lopussa tullut päiväraha, on mennyt saman kuun vuokran maksuun kun ei muuten ole saanut rahaa kasaan eikä siitä ole riittänyt säästöön seuraavalle kuulle, mikä olisi tietysti se ideaalitilanne.

[QUOTE="vieras";29196317]Mitäpä tuossa voi tehdä. Ota housut pois ja soita senssipuhelimeen. :([/QUOTE]

Tuen tätä vaihtoehtoa, myy halvalla niin volyymin kautta saat hyvän tulon.

Yhteistyössä