Työ postissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Ei itellalla joudu mitään tunteja tekeen takasin. Palkka tulee se mokä on sovittu, vaikka pääsis himaan. nopeethan pääsee ja hitaat kituu.

niin siis jakohommista...kö?

ymmärsin väärin,luulin että "kysyvä" oli menossa sisähommiin

Niin siis lajitteleen postikeskukseen. Siel varmaan joutuu mätäneen kuudesta kahteen joka päivä. :(

näin olen kuullu joo :/ :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyvä:
Alkuperäinen kirjoittaja Täällä myös:
Tällä hetkellä yhteistekijanä olen, pääasiallisesti teen varhaiskantoa mutta jonkin verran perusjakelua päälle.
Palkka ei todellakaan ole päätä huimaava mutta hyvin on pärjätty. Ja niin kuin muutkin jo tuossa kirjoitti, työ on aika raskasta fyysisesti. Työt saa "urakoida", eli vaikka työaika ois 7h39min/pvä niin heti kun olet hommasi tehnyt niin saat lähteä kotiin.

Täytyi nostaa tää keskustelu uudelleen esille kun todennäköisesti pääsen postille töihin ja ois vielä kysyttävää. Tästä palkka-asiasta kysyin puhelimessa ja sain vähän ympäripyöreen vastauksen postilaiselta, eli että tunnit lasketaan ennakkoon postuimäärä arvioiden ja tasataan myöhemmin...Eli että mitä suomeksi? Niinkö, että jos yhessä kuussa maksetaan lisää liksaa, siitä lasketaan keskiarvo ja vähennetään seuraavan kuun plakasta jos on maksettu liikaa?! Hän ei ainakaan puhunut mitään että työn saa urakida ja loppupalkan pitää hyvänään ;)
No se kuulostaiskin liian hyvältä!
Tietääkö kukaan miten postikonttoriin pääsee töihin, siis asiakapalveluun? Niitä töitä ei tunnu koskaan olevan tarjolla missään! Miten postilla pystyy etenemään, eli että jos aloittaakin jakajan töillä niin onko mahista koskaan edetä talon sisällä, vai onkse sitten sitä jakamista loppu iän ;)?
Kertokaa lisää kokemuksia, mistä vain!
Onko muuten mitä etuja? Koska pidetään ruokatauko jne.?

Selventäisitkö ite että mitä oot loppujen lopuksi menossa tekemään? Pelkkää lajittelua vai myös jakamista?
Meillä ainakin on joka päivälle määritelty työaika, ja jos se ylittyy, saa joko ylityökorvauksen tai joustovapaan, jos alituu niin ei tarvi tehä tunteja myöhemmin... Me siis ite lajitellaan eka postimme ja sitten myös se jaetaan.

Ja voi toki postilla "edetä" vaikka jakajana alottaisi, ensin vaikka ryhmävastaavaksi ja siitä ylöspäin...

Meill' ruokatauon voi pitää sillon kun siltä itestä tuntuu, tai sitäkään ei ole pakko pitää jos haluaa nopeammin kotiin.

Postikonttoriin pääsee ihan samanlailla töihin kuin muuallekkin, harvemmin vain taitaa olla yleisessä haussa ko.paikat, minä oisin päässyt jako-puolelta konttoriin jos oisin halunnut mutta entisenä kassana pysyn mieluummin jakajana kun en niin kauheasti as.palvelusta tykkää...

Se jakaminen varsinkin on ihan sika kivaa ja lajittelukin nopeutuu sit, ku oppii ulkoa ne jakeluliuskat ja hyllyt ja ihmisten nimet.

meillä kukaan ei vahdi, kuinka pitkiä ne ruokatauot on. mä oon viel niin uus, ettei kukaan ihmettele, jos mun työaika ylittyy puolella tunnilla.

Se jakaminen varsinkin on ihan sika kivaa ja lajittelukin nopeutuu sit, ku oppii ulkoa ne jakeluliuskat ja hyllyt ja ihmisten nimet.

meillä kukaan ei vahdi, kuinka pitkiä ne ruokatauot on. mä oon viel niin uus, ettei kukaan ihmettele, jos mun työaika ylittyy puolella tunnilla.

Kuinka kauan oot sit ollu postilla?

Minä oon parisen vuotta, suurin osa työkavereista on ollu lähemmäs 30 vuotta ja hyvin oon sekkaan sopinu, kaikki oli hirveen avuliaita ja auttoivat kysymättäkin kun työt alotin!

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm.:
Olen yrittänyt päästä Postille töihin, mutta vaikka töitä kuulema olisi, eivät ole huolineet. Ihan outoa! Kokemusta toimistotöistä, tarkkuutta vaativista sellaisista, lajittelusta yms. Onko ne lapset syynä etteivät halua palkata "lapsellista" ihmistä?

minulla on viisi lasta ja silti sain postista vakkaripaikan eli tuskin uskon lasten olevan esteenä...

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:

Kuinka kauan oot sit ollu postilla?

Minä oon parisen vuotta, suurin osa työkavereista on ollu lähemmäs 30 vuotta ja hyvin oon sekkaan sopinu, kaikki oli hirveen avuliaita ja auttoivat kysymättäkin kun työt alotin!

Jaah, mä oon ollut pari viikkoa. Puolipäiväinen olen, enkä oikein selviä vielä työajan puitteissa, kun lajittelu on vähän hidasta vielä.

Mua kiinnostais toi lajittelupuoli. Onko siellä meteliä? Voiko päästä vaan lajittelemaan kirjepostia, vai pitääkö myös lajitella jotain älyttömän painavia paketteja?

Meilläpäin haetaan nyt vissiin aika paljon lajittelija/postinjakajaa, eli eka lajitellaan posti joka sitten myös jaetaan. Lähinnä mietityttää nyt tuo polkupyörällä jako, että onko se ihmisen työtä...;)
Täällä ei ole muita töitä tarjolla ja "alenisin" todella reippaasti jos rupeen tähän duuniin, mutta kun ei voi valita :) Oishan se kokemus eikä muua kyllä haittaa jos on ihan kivaa hommaa. ????

Alkuperäinen kirjoittaja Se ap:
Meilläpäin haetaan nyt vissiin aika paljon lajittelija/postinjakajaa, eli eka lajitellaan posti joka sitten myös jaetaan. Lähinnä mietityttää nyt tuo polkupyörällä jako, että onko se ihmisen työtä...;)
Täällä ei ole muita töitä tarjolla ja "alenisin" todella reippaasti jos rupeen tähän duuniin, mutta kun ei voi valita :) Oishan se kokemus eikä muua kyllä haittaa jos on ihan kivaa hommaa. ????

No eikö siel oo kärryreittejä? Niis polkupyörissä on moottorit nykyisin.

Alottelijalla on palkka alle 7e/h.Ite oon postilla ollu 5 vuotta ja tykkään ja palkka on kyl hyvä.Mut usein käy niin et ku tuloo uus työntekijä niin se on vähä aikaa ja si lopettaa koska ei tykkää olla ku on niin raskasta.
Et kannattaa iettiä tarkkaan et jaksaako tuota työtä koska se ie oo mitään helppoa ja köykästä vaan vaatii aika paljo.'
Koska se ei oo kivaa jos irti sanoo saman tien ja taas jouturtaan hommaan siihen uus työntekijä.

kylläpäs on kuullostanut kivalta paikalta tuo posti työpaikkana. Itse olen ajatellut vaihtaa työpaikkaa ja postityö kiinnostaa( mahtavatko enää palkata 50v.?). Mutta jos niin onnellisesti kävis, niin mikähän se palkka nykyään on jakelussa tai lajittelussa

[QUOTE="ninja";27067647]kylläpäs on kuullostanut kivalta paikalta tuo posti työpaikkana. Itse olen ajatellut vaihtaa työpaikkaa ja postityö kiinnostaa( mahtavatko enää palkata 50v.?). Mutta jos niin onnellisesti kävis, niin mikähän se palkka nykyään on jakelussa tai lajittelussa[/QUOTE]

Jos vaikka googlettaisit PAU TES niin sieltä löydät palkkataulukot.

Jaah. Itse harkitsen myös. Tosin kyseessä extraajan paikka ainakin vuodeksi. Onkohan siinä mitään järkeä? Silloin ei ainakaan ole mitään vakituista reittiä, vaan tarkoitus juurikin tuurata kun tarvitaan. Mahtaisko niitä reittejä edes oppia jos joka kerta kun soitetaan, ois eri reitti kyseessä. Kertokaa myös, mikä tosta hommasta tekee raskasta? Tarkoitatteko sitä kärrien työntämistä tai pyörällä polkemista jossain metrisessä lumessa ja tai sohjossa vai mitä?

Työt alkaa aamulla kello 06:45. Yhteislajittelua pari tuntia riippuen postin määrästä, sitten piirin postin peräkkäinlaitto ja sen jälkeen kannolle kärrillä, pyörällä, mönkijällä tai autolla.
Työ on ykstoikkoista. Työilmapiiri on ikävä sillä monet työkaverit ovat ilkeitä selkäänpuukottajia jotka naamailevat jatkuvasti. Työpaikkakiusaamista harjoitetaan ihan avoimesti eikä esimiehet välitä vähääkään. Itseasiassa harrastavat kiusaamista itsekin.
Onneksi lähden muihin hommiin tästä.

Hienoa, jos ottavat Itellalle töihin - eikö niitä irtisanomisia ollu tukuittain tässä keväällä?
Olin 9v varhaisjakelussa, ja tykkäsin. Juurikin se houkutti, että kun teet työt nopeasti, pääset kotio aikaisemmin.

[QUOTE="Simpson";30112405]Työt alkaa aamulla kello 06:45. Yhteislajittelua pari tuntia riippuen postin määrästä, sitten piirin postin peräkkäinlaitto ja sen jälkeen kannolle kärrillä, pyörällä, mönkijällä tai autolla.
Työ on ykstoikkoista. Työilmapiiri on ikävä sillä monet työkaverit ovat ilkeitä selkäänpuukottajia jotka naamailevat jatkuvasti. Työpaikkakiusaamista harjoitetaan ihan avoimesti eikä esimiehet välitä vähääkään. Itseasiassa harrastavat kiusaamista itsekin.
Onneksi lähden muihin hommiin tästä.[/QUOTE]

No äh, ehkä Suomen jokainen postityöyhteisö ei ole samanlainen... Samoin kun mietittiin sitä onko pienet lapset huono juttu työhönpääsyssä, niin sekin varmasti riippuu ihan siitä millainen henkilö missäkin on rekrytoimassa.

en suosittele kenellekkään! et pääse missään vaiheessa vakituiseksi jos tuut uutena firmaan, sua kohdellaan tosi törkeästi eikä työnjohto välitä paskaakan työntekijöistä ja palkka on surkea t. parhaimmat päivät siinä firmassa vietin kun olin saikulla

Yhteistyössä