Työ/Opiskelu/perhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perhoinen84

Vieras
Miten sovitatte nämä kolme?
Olen tällä hetkellä päivätöissä ja etä lukio minulla on kesken.Aloitin etälukion silloin kun olin lasten kanssa kotona.Nyt ajattelin alkaa opiskelee lisää kursseja niin mietin tässä miten sovittaa sitten tuo lukio ja työ ja vielä perhe-elämä,onko täällä muita jotka opiskelee työn ohella?

Aika hankalaa se on. Mulla yliopisto-opinnot loppusuoralla, gradua kirjoitan. Ja kyllä pakkaa kaikki muut asiat tulemaan ensin (perhe, työ). Aina ei riitä paukkuja opiskeluun. Täytyy toivoa, että töitä ei tälle vuodelle siunaannu ennen kuin valmistun, ettei taas veny. Toisaalta aletaan kyllä olla ihan peeaa, niin että töitä saisi tulla vaikka heti.

Alkuperäinen kirjoittaja Taina:
Entä milloin sitä oikein luetaan niitä koulukirjoja, yölläkö? Itse aloitan opiskelut syksyllä. Entä onko muita asuntovelallisia opiskelijoita?

mä mietin että iltaisin lukisin ja tekisin tehtäviä kun lapset nukkuu,mutta tää on vaan ajatus,tiiä miten toimii sitten oikeasti

Entä milloin sitä oikein luetaan niitä koulukirjoja, yölläkö? Itse aloitan opiskelut syksyllä. Entä onko muita asuntovelallisia opiskelijoita?

On oma talo. Yöllä tehdään opiskeluun liittyviä tehtäviä paljon, tai päivällä tai illalla. Minun lapsillani on onneksi isä, joka on täysvastuullinen lastensa hoidosta ja huollosta. Olen ns. korkeakouluopiskelija, joten koulua ei välttämättä ole joka päivä, eikä täyttä päivääkään, joten niinä päivinä on hyvä tehdä opiskeluhommia, jos vain suinkin kehtaa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:

mä mietin että iltaisin lukisin ja tekisin tehtäviä kun lapset nukkuu,mutta tää on vaan ajatus,tiiä miten toimii sitten oikeasti

Minä tein noin. Onko työ kokoaikainen vai osa-aikainen? Jos kokoaikainen niin muista levätä tarpeeksi, ettet pala loppuun.

Kun opiskelin työn ohella, luin iltaisin kun sain lapset nukkumaan tai heräsin aamulla aikaisemmin. Siihen vaan täytyy suhtautua niin että se on nyt tätä eikä jatku koko elämää. Sen jaksaa, kun organisoi ajankäytön eikä turhia "valittele".

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:

Minä tein noin. Onko työ kokoaikainen vai osa-aikainen? Jos kokoaikainen niin muista levätä tarpeeksi, ettet pala loppuun.

työ on kokoaikainen

Yhteistyössä