Työ on tylsää, sanoo 20v

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mies laittoi pojan viikoksi töihin, kun pojan oma kesätyö loppui juhannukseen. Yritykseensä siis laittoi, helppoa suht kevyttä fyysistä työtä. Pojan mielestä se on tylsää eikä olis halunnut, hän haluaisi pelata tietokoneella ja katsoa biologian opetusvideoita yliopistoluennoilta, käyttää aivojaan. Opiskelu on tärkeää, ymmärretään, mutta eikö se voisi odottaa syksyyn kun yliopisto taas aukeaa?

Mitä teidän 20v opiskelijat tekee kesällä? Saivatko koko kesäksi töitä? Asuvatko opiskelija-asunnossa vai kotona? Mä tykkään kyllä että poika on kotona, kun sitten talvella sitä ei juurikaan näe. Pesee pyykkinsä ja laittaa ruokaa pyynnöstä, käy kaupassa yms, mutta vasaranheiluttelu ei millään maistuisi.

Mä olin itse töissä joka kesä ysiluokasta lähtien, ensin kioskeissa ja sitten opiskelualan harjoitteluissa ja töissä, kunnes perustin oman yrityksen. Ja kaveritkin oli. Onko nykyään toisin, viettääkö nuoret kesän lomaillen? Toisaalta opiskelutahti on aika tiivistä nykyään, pitää olla oma-aloitteinen ja saada tietty määrä opintopisteitä lukuvuodessa. Onko kesällä syytäkin ottaa rennommin? Vai onko pojasta tulossa vaan ikuinen opiskelija, älykkö?

No harvaa nuorta(kaan) se työnteko kesällä nappaa. Ja onhan se hyvä pitää lomaakin, mutta ei tuo viikko nyt paha ole. Jäähän tuosta vielä yli kuukausi lomaa. Ihan tarpeeksi.

No ei tuo älyköltä vaikuta vaan mukavuudenhaluiselta - kauniimmin ilmaistu kuin laiska..

Ja joo, kyllä itse olen ja omat nuoreni ja lähipiirin nuoret ovat tehneet töitä opintojen ohella myös, toki unohtamatta kokonaan lepoa.

20 vuotias on aikamies. Passaatko miestä koko kesän kotosalla? Eikö tuon ikäinen asu jo omaa talouttaan, ja tee työtä, että saa sen laskut maksettua?
Aika monet tuon ikäiset asuvat opiskelija-asunnoissa toisella paikkakunnalla, joten vuokran maksaminen on paitsi tyhmää, myös mahdotonta, koko kesältä. Koko kesän mittaisia töitä ei löydy läheskään kaikille tuon ikäisille.

Yhteistyössä