työ on kurjaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
Tuntuuko kenestäkään muusta samalta, että työ ei suju. Minä tunnen itseni huonoksi. Minulla on huono itsetunto ja tarvitsen silloin tällöin rohkaisua. Näin kevättä odotellessa masennuskin alkaa hiipiä sisikuntaan. Pelkään, että mokaan ja muutkin huomaavat, miten huono loppujen lopuksi olenkaan. Töitä yritän tehdä välillä ehkä liikaakin ja suunnittelen suunnittelemasta päästyäkin. Siltikin tuntuu, että luovempi ihminen suoriutuisi puolessa ajassa ja iloisemmalla mielellä. Peruin yhden työhön liittyvän matkankin, kun tuntui, että joudun silloinkin olemaan yksin ja viikosta tulee kurja.

Oletko loman tarpeessa vai muuten väsynyt?
Kaikista tuntuu kurjalta välillä, koita pärjäillä ja puhu vaikka esimiehesi kanssa. Myös liika yrittäminen voi olla pahaksi ja kostautuu ennenpitkää, pieni itsekkyys on terveellistä ja auttaa jaksamaan. kaikkea ei yhden ihmisen tarvitse tehdä valmiiksi.

Mulle on auttanut samassa tilanteessa seuraavat asiat:
- tee lista itsellesi mihin olet tyytyväinen, esim mikä asia saa sinut tuntemaan olon hyväksi ja onnistuneeksi töissä
- tee lista mihin olet tyytymätön ja miten voit vaikuttaa itse asiaan
- kun itsetunto on nollassa, muistele hetkeä, jolloin olit itseesi tyytyväinen
- kokeile hypnoosia tai suggestiota
ä
Se on välillä syvää ja voimatonta, mutta siihen voi itse vaikuttaa. Aikakin yritän joka päivä.
tsemmiä =)

Kiitos teille. Päätin kurkata tänne välillä ja olihan täällä viestiä. Nyt menee taas paremmin. Pidän varsinaisesta työstäni, mutta en siihen liittyvistä muista töistä. Lisäksi työkavereista ei ole löytynyt oikein sielunkumppania, heillä on kauemmin samassa työpaikassa olleina omat jutut, jotka eivät suoraan sanottuna hirveästi minua kiinnosta. Puhuvat ihmisistä ja asioista, joita muut eivät tiedä. Lisäksi, jos erehdyn jostakin asiasta kertomaan jollekulle, juttu leviää laajempaan piiriin. En voi luottaa oikeastaan kehenkään. Sisäpiiri kukoistaa siis. No, yritän olla niin kuin en olisikaan.
Työpaikkaakaan en haluaisi vaihtaa, sillä tuskin muualla on sen paremmat oltavat. Työmatkakin on nykyisellään sopiva.

Yhteistyössä