työ ja parisuhde

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nimetön...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nimetön...

Vieras
heips!

mitenkäs muilla on tämä töiden sovittaminen parisuhteeseen onnistunut..
meilläpäs käy näin elikkä kun mieheni tulee töistä hän syö laittamani ruuan ja menee tämän jälkeen sänkyyn lepäämään/nukkumaan..ongelma on se että häntä ei sitten näykkään koko iltana kun hän sinne sänkyyn menee..tuntuu turhauttavalta maata yksiksensä sohvalla koko illan katsoen teeveetä..haaveilen usein sellaisesta yhdessä pötköttelystä ja teeveen katselusta mutta tätä herraa ei tunnu tälläinen yhdessä olo kiinnostaa... työpäivät hänellä on kahdeksan tuntia esim.7-15...nytkin taas olen koko päivän touhannu kotona siivonnu laittanu ruuan yms.ja yks makaa sängyssä makkarin ovi kiinni..viikonloppunakaan ei ehditä olla yhes,koska mä oon taas töissä..hitsaanko mä ihan turhasta asiasta...?

Siis jos mies on töissä vaan 15 asti, loppupäivän hän makaa makkarissa. Mitä ihmettä se siellä tekee niin kauan? Ei kai ketään voi nukuttaakaan/väsyttää niin paljon että pystyisi koko iltapäivän/illan pötköttämään...Sitten ymmärtäis jos työt loppuu esim. klo 20 jälkeen tms.

Mahtaisiko miehelläsi olla jokin sairaus, jota ei vain ole vielä todettu. Ajattelin vain siitä, että jos hän tosiaan pääsee jo iltapäivällä töistä ja on niin väsynyt, ettei koko illassa jaksa tehdä muuta kuin makailla sängyssä. Minun isälläni alkoi reuma juuri tuollaisin oirein. Töiden jälkeen kävi sohvalle pitkäkseen ja nukkui monesti useammat päiväunet. Ja kuitenkin kävi myös illalla ajoissa nukkumaan. Näin meni suurinpiirtein yksi kesä ennenkuin työterveyslääkäri alkoi epäillä jotain ja tulehdusarvot olivat todella korkeita. Lopulta sitten diagnosoitiin nivelreuma. Kun sai hoidon reumaan, olo on kuulemma ihan toinen eikä hän enää nuku päiväunia ollenkaan. Mutta toisaalta sehän kyllä tiedetään miten helppoa mies on saada menemään lääkärille, pakotettavahan ne melkein on tai sitten tarvii olla jo TODELLA sairas. Mikähän siinäkin on?

Voisiko miehesi olla masentunut? Mitä jos menisit joku ilta hänen viereensä pötköttämään ja kysyisit mikä jatkuvan väsymyksen syynä mahtaa olla. Älä kuitenkaan syyllistä, vaan kuuntele mitä hänellä on sanottavanaan. Ehdota jotain miehelle mieluista yhteistä tekemistä, tai vaikkapa vain kävelylenkkiä raikkaassa ulkoilmassa.

Yhteistyössä