Tympiikö ketään muuta vaatimus lääkärintodistuksesta töihin

  • Viestiketjun aloittaja että sellaista
  • Ensimmäinen viesti
että sellaista
Se onkin sitten niin tosi mukavaa lähteä vaikka kovassa kuumeessa tai esimerkiksi jossain ripulissa tai vatsataudissa terveyskeskukseen, etenkään kun ei omista omaa autoa. Siinä sitten joko kävelet sairaana ja kuumeessa ja olet kohta vieläkin kipeämpänä tai sitten yökit keskelle katua tai jos tilaat taksin/menet bussilla, niin onhan se hienoa sitten maksella jotain siivouskustannuksia, jos pahoinvointi iskee matkan aikana.

Kyllä sen tietysti sen ymmärtää, jos joku nyt on pidemmän aikaa poissa. Ärsyttää vaan juuri tällaiset parin päivän jutut, kun ei saa edes parannella itseään kotona rauhassa, vaan on sairaana vielä raahauduttava lääkärin luo, pelkän todistuksen takia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27839097]Omalla ilmoituksella pitäisi saada olla pois töistä vaikka kuukauden. Itsehän sitä tietää kuntonsa paremmin kuin lääkäri.[/QUOTE]

Mitäpä sitä yleensäkään töitä tekemään. Oleskeluyhteiskunnassa pitäisi maksaa ainakin 6000,- EUR jokaiselle taskurahaa.
 
joi
NO kyllä minua ainakin ärsyttää ja siksi menenkin melkein aina kipeänä töihin. En nyt kauheessa kuumeessa tietenkään, mutta jos on vaan vähän lämpöä niin otan särkylääkkeen ja meen töihin, yritän vaan vähän tehdä rauhallisemmin kaikki työt. Myös ripulissa oon lähteny töihin. Jos on joku fyysinen työ, niin sitten toki ymmärrän, ettei jaksa mennä töihin. Itse teen kevyttä konttorihommaa.
 
Silloin kun vessasta ei sais olla 5m kauempana ettei tuu ruippelot housuun ja vati kädes jos tulee yläpäästä niin silloin ottaa pahasti korvienväliin lähtee istumaan työterveyteen et saa saikkulapun.


Meillä pitää olla joka sairaudesta ja jokaisesta päivästä. Mut jos joskus äityy oikein pahaksi esim. vatsatauti niin ennemmin luovun tunneista ja oon palkattomalla ku lähen sotkeen autoa.
 
Mun ex-työterkkariin oli 70km, et olis ruikuleissa jäänyt kyllä menemättä. Onneksi oon oma pomoni niin saan olla rauhassa ripuloimassa jos tilanne niin vaatii ja äärimmäisen hankalassa saumassa häiritsisin naapurin lääkäriä sen verran että skrivaa todistusta.

Mutta joo, tosi hölmöä jos ei 3pv joustoa löydy. Parempi ne kipeät on pitää himassa eikä päivystyksessä tartuttamassa muita jos mitään muuta pointtia ei ole kun saada joku halvatun lappu esimiehelle. Tietty niitäkin on jotka huijaa, mutta eiköhän se käy ilmi jotenkin muutenkin kuin kyykyttämällä niitä kaikkia terveitäkin.
 
parsakaali
harmittaa ja ärsyttää silloin vääntyä vaivoin saikkua hakemaan joko maksusta tai kaukaa julkiselta kun joku perheenjäsen on todella sairas ja tartuttaa ja lepo olisi tarpeellista, tunnollisia ollaan, ja uutisten lukeminen laiskoista työntekijöistä, jotka huijaavat saikkua saa karvat pystyyn, koska en ikinä tekisi niin. epäluottamuslauseet tuntuu törkeiltä niitä kohtaan, jotka ovat todella tunnollisia. :(
 
Eikö muka sairaanhoitajan kirjottama todistus enää kelpaa? Täällä on aina saanu puhelimella todistuksen sairaanhoitajalta jos ei kykene vastaanotolle tulemaan.. Ja ainakin ennen joulua se vielä kelpas työnantajalle.
 
Eikö muka sairaanhoitajan kirjottama todistus enää kelpaa? Täällä on aina saanu puhelimella todistuksen sairaanhoitajalta jos ei kykene vastaanotolle tulemaan.. Ja ainakin ennen joulua se vielä kelpas työnantajalle.
Työpaikkakohtaista..meillä ei kelpaa th:n kirjoittama todistus, sen vuoksi työnantaja tarjoaa työterveyshuollon, koska tk lääkärillehän ei tosiaan aikaa välttämättä saa.
En ole ennen kuullutkaan, että jossain kirjotetaan saikkua näkemättä potilasta..
 
Työpaikkakohtaista..meillä ei kelpaa th:n kirjoittama todistus, sen vuoksi työnantaja tarjoaa työterveyshuollon, koska tk lääkärillehän ei tosiaan aikaa välttämättä saa.
En ole ennen kuullutkaan, että jossain kirjotetaan saikkua näkemättä potilasta..
Mulla on nyt toinen työpaikka, jossa on kunnollinen työterveydenhoito. Kummassakin paikassa on esimerkiksi kuumeessa saanut sairaslomaa, kun soittaa. Ohjeistavat kylläkin, että jos oireet jatkuu, niin sitten tulla näytille.

Aluksi luulin, että kyse oli välimatkasta (70 km), mutta sain kyllä sairaslomaa, vaikka asuin kilometrinkin päässä vastaanotosta.
 
puolensa kussakin
Joo, kyllähän se olisi aika kypsää lähteä näytille siinä kunnossa... mutta kertaalleen tuon vapaaoikeuden törkeää hyväksikäyttöä vierestä katsoneena, olisin ollut kyllä valmis siihen, että kaikilta olisi alettu todistuksia vaatimaan. Onneksi saatiin tyyppi savustettua firmasta ulos ja rauha maahan.
 
Työpaikkakohtaista..meillä ei kelpaa th:n kirjoittama todistus, sen vuoksi työnantaja tarjoaa työterveyshuollon, koska tk lääkärillehän ei tosiaan aikaa välttämättä saa.
En ole ennen kuullutkaan, että jossain kirjotetaan saikkua näkemättä potilasta..
kunnallisella ja yksityisellä on sanottu että tietenkään ei tarvitse paikalle tulla jos ei kuntonsa puolesta kykene. Maksimissaan 3pv voi puhelimella saada ja sit jos oireet jatkuu lääkäriin.
Sama toimii myös lapsen sairastuessa.
 
"Neiti"
Meillä on pakko toimittaa sairauspoissaoloista aina lääkärin tai hoitajan todistus. Onhan siinä omat hyvät ja huonot puolet. Itsellä diagnosoitiin lopulta astma, kun oli ollut neljä poskiontelotulehdusta pienellä ajalla ja jatkuva yskä. Tuskin olisin niin pian vaivautunut lääköriin, kun poskiontelotulehduskaan ei tuntunut normaalia flunssaa pahemmalta.

Itse asiassa olen ollut myös töissä pahassa flunssassa, kun oli pakko (koulutus). Join Finrexiniä aina kun mahdollista. Työmatkat menin bussilla, ei ollut paljon kävelyä ja työ itsessään toimistotyötä. Saikullakin olen ollut töissä esim. selkäkipuisena pystyin olemaan aina n. puoli päivää töissä ja sitten menin loppupäiväksi kotiin lepäilemään.

Ripuli ei ole pahimmassa vaiheessa kestänyt koskaan puolta päivää pidempään. Oon joskus ollut mahataudissa työmatkalla. Lähtiessä oli vaan paha olo, mut matkalla paheni sit oksutaudiksi ja ripuliksi.
 
jiöl
Työpaikkakohtaista..meillä ei kelpaa th:n kirjoittama todistus, sen vuoksi työnantaja tarjoaa työterveyshuollon, koska tk lääkärillehän ei tosiaan aikaa välttämättä saa.
En ole ennen kuullutkaan, että jossain kirjotetaan saikkua näkemättä potilasta..

Siis maksaako työnantaja myös lapsen lääkärissäkäynnit?

Meidän terveydenhoitaja kirjoittaa sairaslomaa jos on lapsi vatsataudissa. Tosin ei tee sitä kaikille... kai hänkin pitää jotain muistiinpanoja siitä kuinka usein niitä tauteja kenelläkin on. Sitä paitsi on perustellut sitä sillä ettei vatsatauti välttämättä näy päällepäin.
 

Yhteistyössä