Tylyä toimintaa päiväkodissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja BlondeMonsoon:
Ja eikös ketjun nimi ollut TYLYÄ TOIMINTAA PÄIVÄKODISSA eli ap ON sitä mieltä, että hänen lastaan tarkoituksella tylytetään. Kyllä se on aika rankasti sanottu päiväkodin työntekijöitä ajatellen.

Vielä olisi tietenkin se vaihtoehto olemassa, että ap vaikka avaisi sanaisen arkkunsa ja PYYTÄISI erikseen ilmoittamaan, jos jotain yllättäviä retkiä tai leipomispäiviä ilmaantuu. Sitten voisi lasta sen mukaan viedä hoitoon.

Niin, ainahan voi itsekin kysyä, eikä odottaa että kotiin saakka informoidaan. Voi olla, että retkeilypäätös todellakin syntyy viime tipassa, ja olisi aika paljon vaadittu, jos siitä kaikille erikseen soiteltaisiin siltä varalta, että joku äiti haluaisi lapsensa välttämättä mukaan.

Nyt näyttää siltä että sun on vaan kypsyttävä kohtaloos, ja kohtahan viedään kotihoidon tuki niiltä joilla on nuorempia lapsia kotihoidossa niin sithän sä oot varmaan ihan lukossa... Voi Luoja!

sitä mä kyllä ihmettelen, että voiko olla muka totta, että kaikki juhlat ja retket on suunnattu vain "pienemmälle" ryhmälle ja johtuis resursseista. Ei se voi niin olla. Jos on ryhmässä vaikka se 21muksuu ja pidetään juhlat, ni kyl ne resurssit on riitettävä 21n muksun kestitsemiseen, oli sit osapäiväsii tai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
sitä mä kyllä ihmettelen, että voiko olla muka totta, että kaikki juhlat ja retket on suunnattu vain "pienemmälle" ryhmälle ja johtuis resursseista. Ei se voi niin olla. Jos on ryhmässä vaikka se 21muksuu ja pidetään juhlat, ni kyl ne resurssit on riitettävä 21n muksun kestitsemiseen, oli sit osapäiväsii tai ei.

ensinnäkin on tosi kummallista, joa kaikki osahoitoiset ovat samoina päivinä "vapaalla":

Ketjua sen enempää lukematta. EIKÖ SINULLA ÄITINÄ OLISI MAHDOLLISUUS VIEDÄ LAPSESI RETKELLA JA LEIPOA HÄNEN KANSSAAN, jos pidät niitä tärkeinä asioina?
Niin mä ainakin olen tehnyt. Kerhossa on käynyt 2 kertaa viikossa silloin, kun olen ollut kotona.

Kun meillä on ollut isompia lapsia + vauva, niin olen ollut vauvan kanssa kotona ja isommat lapset ovat olleet kotona + KERHOSSA.
On meinaan juuri sen ajan kun on hoidossa, niin sitä toimintaa ja retkiä ym. :)
Harkitse, jos laitat lapsesi kerhoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Ketjua sen enempää lukematta. EIKÖ SINULLA ÄITINÄ OLISI MAHDOLLISUUS VIEDÄ LAPSESI RETKELLA JA LEIPOA HÄNEN KANSSAAN, jos pidät niitä tärkeinä asioina?
Niin mä ainakin olen tehnyt. Kerhossa on käynyt 2 kertaa viikossa silloin, kun olen ollut kotona.

Juu, tätä ehdotettiin, mutta oli ap.lle mahdotonta. Käsittämätöntä, miten avuttomia vinkujia vanhemmista löytyy!

Alkuperäinen kirjoittaja samma här:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Meidän tyttö käy hoidossa myös vain 2 kertaa viikossa, mutta retkille pääsee kaikki aina mukaan päivästä riippumatta ja ne päivät on olleet kaikenlisäksi myös maksuttomia =)
mitenkähän tuo vastuupolitiikka kun on ylimääräsinä päivinä hoidossa ( retkillä ) ?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Joo joo, Väität varmaan että sun mies yksin + sä kentiesä äp-rahistas maksatte niin paljon veroja, että niillä katetaan kaikki kulut mitä teidän poppoo aiheuttaa yhteiskunnalle? Ei taida onnistua.
Ihan OT, mutta taas menin lankaan nikkisi kanssa, se on niin mainio, unohdan aina, että se on vakionikki, tuumin vaan, aiheesta kuin aiheesta, että no nyt asiantuntija kertoo miten tämä asia oikeasti on
:D

Heh, mulla käy aina samallalailla =) Kerran kysyin jotain särkylääkkeistä ja Ammattilainen vastasi, niin ajattelin heti, että no niin, tuli ammattilaisen vastaus. Joskus huomasin miettiväni jonkin toisen aiheen kohdalla, että, eikös tää ollukkaan lääke-alan ammattilainen kun nyt täälläkin vastaa.. Heh, hassu mieli ihmisen.. :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Juu, tätä ehdotettiin, mutta oli ap.lle mahdotonta. Käsittämätöntä, miten avuttomia vinkujia vanhemmista löytyy!

Aha täytyy varmaan tutkia, että mikä siihen on syynä. Kyllähän se kotona leipominen voittaapäiväkodin leipomiset mennen tullen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Pidä se mukula kotona ja järjestä sille leipomista ja retkiä ihan itse. Mä en jaks atajuta tolalsta kitinää sitten yhtään! Miksi piäväkodin pitäisi elää jonkun virikelapsen ehdoilla? Tietenkin "kaikki kiva" järjestetään niille joiden on PAKKO olla siellä päiväkodissa joka päivä aamusta iltaan.

Minä maksan jokaisesta hoitopäivästä ihan yhtä paljon kuin ne, joilla niitä on vaan enemmän. En ehdi leipomaan ja retkeilemään lapsen kanssa kun kotona on myös vauva ja mies tekee pitkää päivää. Maksan mielihyvin päiväkotihoidosta KUNHAN SAAN SILLE RAHALLE SAMAN VASTINEEN KUIN MUUTKIN. Ei lapsi saa joutua kärsimään siitä, että toiset lapset on hoidossa enemmän.

On se nyt perkele jos ei kahden lapsen kanssa ehdi mitään tekemään =D

Vauva on 2kk, valvoo öisin ja vaatii huomiota päivisin. Selitänkö lisää?

Selitä. En oikein ymmärrä? Nukkuu kuitenkin 8 joka aamu. Ja ehdit isompaa päiväkotiin ja takaisin kuskata kuitenkin? Millaista huomiota tarvii? 2kk rintaa ja kuivat vaipat. Ne tuskin estävät retkeilyn ja leipomisen.

21 on yleensä se toteutunut ryhmäkoko ja jos on osapäiväisiä lapsia, niin kokonaisryhmäkoko voi olla paljon isompi. Jos sitten retkiä järjestetään niin, että kaikki pääsevät, on myös varauduttava niin, että hoitajia on enemmän kuin sille 21 lapselle.

Minä melkein voin vannoa, että lapsesi on paljon mieluummin kanssasi kotona kuin osallistuu esim. Halloween-juhliin (varsinkin jos ei edes tiedä niistä ) meillä ainakin on näin. Lapset eivät ole koskaan valittaneet, että on mennyt lelupäivät, urheilupäivät,juhlat jne. väliin, vaikka ovat olleet niistä tietoisia.

mitä jos tekisitte jotain extra juttuja jonkun toisen kotiäidin kanssa kimpassa. Itse olen huomannut, että se on kivempaa sekä aikuisille kuin lapsille. sitten jos sinun vauva vaatii huomiota niin se toinen äiti auttaa ja toisinpäin. (no joo voihan ne vauvat toki huutaa ruokaa samaankin aikaan mut toivotaan parasta) sitten isommat lapset voi leipoa tai leikkiä yhdessä ja heistä on seuraa toisille. Onko teillä pihapiirissä tai lähellä muita kotiäitejä samassa tilanteessa?

Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
ap on tyypillinen itsekäs ihminen. kaikki minulle, muista viis. ei osaa nähdä kokonaistilannetta, ei asettua muiden asemaan. aina vaan se MINÄ JA MINUN.

Kyllä mustakin on kiva, että oma lapseni pääsee myös niille retkille ja toimintoihin mukaan. Jos ap:n lapsi on kykeneväinen niissä mukana olemaan, niin minunkin mielestäni pk, voisi järjestää niin, että hän pääsisi mukaan myös.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

21 on yleensä se toteutunut ryhmäkoko ja jos on osapäiväisiä lapsia, niin kokonaisryhmäkoko voi olla paljon isompi. Jos sitten retkiä järjestetään niin, että kaikki pääsevät, on myös varauduttava niin, että hoitajia on enemmän kuin sille 21 lapselle.

juuri niin. eli esim retket ei voi jäädä toteutumatta ,koska hoitajia ei olisi tarpeeks esim.

Ap: meillä sama ongelma, tosin minä töissä. Meillä aika usein vakipäivät kun ojn hoidossa mutta tammikuussa ihan piruillakseni alan käydä töissä epäsäännöllisemmin, jotteivat pääse junailemaan asioita liikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja muakin ärsyttää:
Ap: meillä sama ongelma, tosin minä töissä. Meillä aika usein vakipäivät kun ojn hoidossa mutta tammikuussa ihan piruillakseni alan käydä töissä epäsäännöllisemmin, jotteivat pääse junailemaan asioita liikaa.

paranoia....

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Alkuperäinen kirjoittaja muakin ärsyttää:

paranoia....

:D

:) No semmosta se on. Omakin on ollut puolipäiväisenä, mutta hän ei ole kokenut jäävänsä mistään paitsi. Jos on ollut joku retki tms. toiminta poikaa on pyydetty tulemaan aiemmin jotta pääsee mukaan ja kerran jopa sovittiin, että tulee sinä päivänä kun on reissu tiedossa vaikka ei ollut edes varsinainen hoitopäivä. Mutta ei kuitenkaan ole päässyt ihan jokaiseen kissanristiäiseen mukaan...

Yhteistyössä