Tylsääkin tylsempi jauheliha

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
niin tylsää kun aina kastiketta,lihapullia tms.ruoaksi teen siitä...lapset kyllä tykkää,mutta ehdottakaa joku muu ruoka jauhelihasta?

Mites se laatikko,peruna-sipuliseosta ja mitä?kermoja en osaa käyttää.

Mun piti oman listani mukaan tehdä tänään lihakeittoa. No sain kuopuksen päiväkodin ruokalistan käteeni ja kas kummaa, heillä oli tänään lihakeittoa (huomasin tämän eilen). No, hätä ei ole tämän näköinen, vaihdetaan vähän ruokien paikkaa ja tänään onkin makaronilaatikkoa. Esikoista eskarista hakiessani (mulla ei ole vielä koulun ruokalistaa) kysyin, mitä oli ruokana. Tietenkin makaronilaatikkoa :headwall:.

Vaihtoehtoina on pizza tai pasta tomaatti-jauhelihakastikkeella enää...

lihamureke, kebakot, jauhelihaa ja vihanneksia sekaisin, munakasrullan täytteeksi, jauhelihakeitto, jauheliha-perunasoselaatikko, makaronilaatikko, jauhelihapizza, ruokalettujen täytteeksi, makaroni-jauhelihamössö, kaalilaatikko, moussaka, lasagne... Ainakin noihin jauhelihaa voi käyttää ja moneen muuhun.

Ihan raakoja, paloiteltuja perunoita ja paistettua jauhelihaa olen laittanut. Paljon nestettä päälle, vaikka sitä munamaitoa.

Kun on tarpeeksi kauan uunissa kypsyvät perunat.

Helpomman evrsion saa kaupan peruna-sipulipusseista ja paistetusta jauhelihasta.

Laita pussillinen (500g) perunasipulisekoitusta, ruskista joukkoon jauheliha, kaada päälle pari purkillista (a' 2dl) ruokakermaa. Ja mausteita maun mukaan. Itse en laita muita mausteita kuin jauhelihaa ruskistaessa laitan joukkoon lihaliemikuution ja pippurisekoitusta.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Miten joku "ei osaa käyttää kermoja"?! Käsittämätöntä. Ja sulla on vielä lapsiakin, luulis, et olisit joutunut opettelemaan ruuan laittoa.

Siis osaanhan mie niitä käyttää mutta en ole ikinä laittanut ruokiin kermoja,maistuu oudolta mielestämme,liian rasvaiselta tai jotain.

Huonosti ilmaistu "en osaa käyttää",tarkoitin ettei tykätä käyttää.

vaikka mitä tässä selittelemään,kai niitä ruokia ilman kermaakin voi osata tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Keitä perunat ja viipaloi ne
Laita kerroksittain jauhelihaa ja pottuja
munamaitoa reilusti

Ihan törkeen hyvää :p

Auts....en jaksais kyllä perunoita keitellä :D Jos sitten joskus sunnuntaina kokeilisi tuota :D kiitos vinkistä!

Tuo ruoka tehdään raaoista perunoista ei kypsistä.

Syksyn ihana ruoka:
tarvitaan: punajuuria raastettuna, suunnilleen saman verran porkkanaa raastettuna, sipulia. Heitetään pataan ja haudutetaan pehmeiksi kasvsliemikuutioilla ja maustetussa vedessä.. Paistetaan jauheliha, maustetaan ja heitetään pataan. Syödään perunamuusin kanssa
:p

Ja siis punajuurta ja porkkanaa suunnilleen saman verran kuin jauhelihaa.

Yhteistyössä