Tylsä kymysys lomarahoista..auttakaa pliis!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MorbidMama

Aktiivinen jäsen
05.05.2007
17 832
1
36
Että mites ne lasketaan..kun mies tuossa pähkäili palkkakuittinsa kera että 12 päivää oli lomaa ja lomaraha 194e. Eikös se ole melko vähän???? On siis Helsingin Kaupungilla duunissa.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
riippuu vähän palkasta ja verotuksesta. www.vero.fi

No palkka on aika pieni (1600e) koska on oppisopimusduunissa ..verotus on kohtuullinen (20%?), joten emmää sit tiärä. Odotettiin kyllä hiukka enempi. Tiedä sitten miten tuo oppisopimus vaikutttaa asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja tennari:
vai onko se nyt sit se entinen lomaltapaluuraha? saiko siis ennen lomaa myös lomarahoja?

Ei saanut..ja tätäkin ootettiin kun kuuta taivaalta koska pomo oli sanonut et tulee 15.7. ja lopulta selvis et ei tuukkaan kuin vasta vimonen päivä. Kaikenlaista ylläriä juu. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vähän:
Minulla oli 13päivää ja rahaa sain 600.

Niin no jotain sen suuntaista odotimme..500e tms. Ja mies on siin mieles jäärä, et ei kuulemma hyödytä soittaa palkkoihin ja kysyä mis mennään kun "ne maksaa mitä maksaa". :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Niin no jotain sen suuntaista odotimme..500e tms. Ja mies on siin mieles jäärä, et ei kuulemma hyödytä soittaa palkkoihin ja kysyä mis mennään kun "ne maksaa mitä maksaa". :headwall:

kyllä noi palkka-asiat on sellaisia, et työnantajan pitää ne hoitaa kunnolla... jos ei homma toimi niin yhteyttä liittoon... ja jos ei sittenkään niin kyllä niitä tahoja on, mistä ne rahat saa pois...

Alkuperäinen kirjoittaja Hanskin mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

kyllä noi palkka-asiat on sellaisia, et työnantajan pitää ne hoitaa kunnolla... jos ei homma toimi niin yhteyttä liittoon... ja jos ei sittenkään niin kyllä niitä tahoja on, mistä ne rahat saa pois...

Näinhän se on! Itse olisin jo soittanut, mut en nyt viitsi miehen puolesta hoitaa hommia... :D No ehkä mä saan sen viel kyselemään.

Alkuperäinen kirjoittaja triplamama:
monessa paikassa maksetaan lomarahat kahdessa tai useammassa erässä, koska ne ovat työnantajalle melkoinen kustannus. suosittelen kilauttamaan palkanlaskijalle.

Oukei, se mullakin käväs mielessä, että loput tulee myöhemmin...

Yhteistyössä