Tykyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Heart"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Heart"

Vieras
Aiheuttaako teillä muilla kahvi sydämentykytystä viiveellä? Juon kahvia aamuisin pari mukia (aika isoja), sitten puolen päivän aikoihin lounaan jälkeen sydän tykyttää (lounaalla en juo kahvia). Iltapäivällä pystyn taas juomaan kahvia eikä mitään vaikutusta ole - paitsi jos illemmalla juon en saa unta, mutta se on asia erikseen.

Ilmankin pystyisin toki olemaan, en vaan ole kokeillut, laiska kun olen, kysyn ensin muilta :P

[QUOTE="Heart";22002261]Aiheuttaako teillä muilla kahvi sydämentykytystä viiveellä? Juon kahvia aamuisin pari mukia (aika isoja), sitten puolen päivän aikoihin lounaan jälkeen sydän tykyttää (lounaalla en juo kahvia). Iltapäivällä pystyn taas juomaan kahvia eikä mitään vaikutusta ole - paitsi jos illemmalla juon en saa unta, mutta se on asia erikseen.

Ilmankin pystyisin toki olemaan, en vaan ole kokeillut, laiska kun olen, kysyn ensin muilta :P[/QUOTE]

jos juon oikein monta mukia, niin tykyttää. älä juo jos tuntuu pahalta.

Kofeiini siinä kahvissa laittaa tykyttämään, eli voit kokeilla kofeiinitonta kahvia.
Jos on paniikki/ahdistusherkkä niin tuo tykyttely voi laukaista paniikkihäiriön.

Mulla tykyttää myös ihan kupillisenkin jälkeen, mutta juon 1-2 kuppia päivässä silti.
Aamukahvista en luovu.
:D

[QUOTE="pii";22002604]jos aamulla ja päivällä tykyttää, niin ei se kyllä kahvista johdu vaan jostain muusta. syötkö vatsan täyteen? jos veri pakkautuu silloin kaikki vatsaan?[/QUOTE]

siis jos aamulla juo kahvia ja päivällä tykyttää.

Niin, tod.näk. myös syön väärin - en kyllä mitenkään ähkyyn, mutta usein aika raskaasti ja pikaisesti, ei todellakaan ruokaympyrän mukaan, eli täytynee lisätä kasviksia lounaaseen, kun kuitenkin istumatyötä teen. Ja kahviakin voi tietysti koittaa vähentää..

Yhteistyössä