Tyks

Heippa!
Näyttää siltä että ollaan saamassa tyksin lapsettomuuspolille lähete. Millasia kokemuksia teillä sieltä on? Minkälainen henkilökunta? Jonotilanne? Huomenna tiedän meidän tilanteesta ilmeisesti jo hieman enemmän. Olis mukava tutustua muihin samassa tilanteessa oleviin.
 
Moikka!

Mä oon ollut Tyks: ssä hoidoissa, tosin en nyt ihan samassa tilanteessa sun kanssa enää oo, koska mä malttamattomana oottelen täällä, että pääsisin sinne jo synnyttämään!:LOL: Rv 40+ siis mennään, ensimmäisen IVF:n 1. PAS tärppäs, ja tuoresiirtoa mulle ei ees tehty hyperin riskin vuoksi.

Melkeen pelkkää hyvää sanottavaa on mulla Tyks:stä. Homma toimii kohtalaisen nopeesti, jonoja ei ollu ainakaan meidän aikana, kerran oon yhden kierron joutunu jättämään väliin "jonon" takia. Mut tietty kun on julkinen, niin viikonloppuina ei tietenkään hoitoja tehdä, se saattaa pilata välillä jonkun aikatauluja, mulle ei kyllä onneks sattunu käymään niinkään.

Lääkärit sitten tietty kans vaihtuu vuorojen mukaan, eli ei voi valita lääkäriä, toisin kuin yksityisellä. Mulla oli kolme eri lääkäriä hoitojen aikana, yksi ihan huippu, yksi hyvä ja yksi ei niin kovin hyvä... Ja onneksi tuo huippu sattui olemaan mulla sekä punktiossa että siirrossa :) Tästä kolmannesta olen muiltakin kuullut huonoa palautetta, ja jos ei muuta, niin ainakin on tosi tympeä eikä juuri puhu asiakkaalle. Hoitajat oli suurimmaks osaks tosi mukavia. Ja kaikenkaikkiaan olen sitä mieltä, että Tyks on ihan huippu sairaala osaamisessa.

Saako udella, mikä teillä lapsettomuuteen syynä? Vai tutkimuksiin ensin menossa Tyks:iin? Tutkimustuloksissa sitten tietty menee aikansa, mitä ennen ei tehdä mitään hoitoja. Ja esimerkiks jos ootte selittämättömiä ( niinkuin me ), niin Tyks:ssä käytäntönä yleensä ainakin neljä inseminaatiota ennen isompia hoitoja. Muutenkin siellä paljon mennään ns. "käytännön" mukaan, tyylillä "näin meillä on aina ennenkin tehty", eli omia toiveita ei juurikaan voi esittää, toisin kuin taas yksityisellä.

Tsemppiä ja onnea tosi paljon sinulle hoitoihin!! :flower:
 
Kiitos vastauksestasi. :)
Meillä syy on minussa, yks lapsi mulla on jo ennestään. Miehen vastaukset tuli just ja niissä ei mitään moitittavaa. Mulla on epäsäännölliset kuukautiset, pco epäily ollut. Tosin toisen lääkärin mielestä ei. Ylipainoa on, joten tällä hetkellä hoitavan lääkärin mielestä ei välttämättä hoideta ennen kun paino on pudonnut. Toki oon nyt laihduttanut mut toivottoman hidasta se on. Tänään kun lääkäri soittaa pitäs ilmeisesti saada lopullinen passitus tyksin mäelle. Mitään muuta hoitoa ei ole ollut kun metut ja terolutit. Teroluttejakaan en saa nyt ottaa kun seurataan miten kehoni toimii. Saas nähdä.
Mutta onnea sulle tulevaan! :heart: Ihana aika edessä. :)
 
Tuo jonotilanne muakin kiinnostais. Nyt käyty yksityisellä ja takana pari inssiä clomeilla ja ilman. Nyt alkais oleen aika rankempiin hoitoihin eli aika siirtyä yksityiseltä julkiselle, yksityisellä kun hinnat on huimat. Onko kellään tietoo mikä jono on Tyksissä hoitoihin kerran tutkimukset on molemmista suoritettu? Ja millainen tunnelma sielä on, ollaanko liukuhihnalla ja kasvottomia vai millaista siellä on olla hoidoissa? Ja kuinka sujuvaa siellä on?
 
Olen siellä ekassa ivf hoidossa juuri nyt. Lääkäreitä on pari ollut minulla ja toisesta en pidä tippaakaan... ja toinen on ihan huippu... Veikkaan kyllä että monet eivät pidä tästä tyypistä mistä minä pidän... Hän on tyly, vähäsanainen mutta ah niin ironisen hauska kun vähän herjaa heittää... :)

Ensin jonotat tyksiin ensikäynnille muutaman(3-6kk) kuukauden lähetteen saatuasi... Sen jälkeen kun on päädytty mitä hoitoa mennään niin siihen on hoidonsuunnitteluun yleensä pari kk jono... hoitoihin sinänsä pääsee melko hyvin jonottamatta. Inssi esim tehtiin minulla heti kahden viikon päästä hoidonsuunnittelukäynnistä jolloin sain piikkireseptin heti kouraan ja seuraavana päivänä aloin piikittää (sattui kierto olemaan juuri sopivassa vaiheessa)

Suomeksi> Pääsin ensimmäiselle käynnille tyksiin 2010 loppuvuodesta.. Nyt on siellä jo tehty 1x ovulaatioinduktio 3x inssi ja ekan ivf:än punktio ensi maanantaina...

Tervetuloa kerhoon vaan... Mä yritän päästä sieltä pikimiten pois ;)
 
Kiitos sullekin yrittäjä83!
Meillä tulikin pikkuylläri ku oma gyne päättikin kirjottaa ensiks clomit. Vielä kk sitten oli sitä mieltä ettei moiseen ryhdytä kun olen todistetusti helmikuussa ovuloinu. Kuulosti kyl hassulta.
Katsotaan nyt, kyl se varmaan silti lähtee tyksiin lähete mut joulukuussa nään vielä oman gynen. Ja iloitsen nyt näistä clomeista! :)
 
Clomien kanssa ensimmäinen kierto on aina ultrattava... toivottavasti gynesi tekee sen.. Pahimmillaan ne voi saada melkoisen munasoluryöpyn aikaiseksi ja monikkoraskauden riski voi nousta.

Vaikka ovuloisi omissa kierroissaankin auttaa clomit joskus keltarauhasen ongelmissa ja toisilla vaikuttaa jopa suopeasti limakalvoon (kun taas useimmiten ohentaa kuulemma) Vaadihan se lähete kuitenkin heti jotta pääset jonoon... Yksityisellä ei myöskään paljoa maksa käydä ovulaatioinduktiossa (eli juurikin clomien kanssa leikkimistä)
 

Yhteistyössä