Tykkäisittekö te jos teidän lapselle annettaisiin...........!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä ymmärrän:
nuku lapsesi vieressa ens yö ja pidä puhelin lähellä, valmiina myrkytyskeskuksen numero.

Kyllä varmasti voi vatsakin reagoida tuollaisen ruokaan kun ei ole tottunut!! Eikä tuollainen ruoka edes täydä ravintoarvoja vaan turhaa mahan täytettä ja ovat vielä varsin liika lihavia tuon perheen vanhemmat lapset, kyllä meilläkin kylässä olevat lapset saavat ruokaa jos haluavat mutta itse varmistan aina että ravintoarvot ovat kohdallaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
:laugh:

Kävitkö vetämässä myös koulun keittäjän hirteen? EIku te ootte tietty stainerissa.

Saa sielläkin ranskalaisia :D

Mistäs muuten ap tiesi, ettei nakit olleet luomua :p Ne on muuten hyviä, meille ostetaan niitä. Mutta luomuranskalaisia en oo tainnut nähdä valmiin. Jotain luomuperunapakastetta olen kyllä nähnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
:laugh:

Kävitkö vetämässä myös koulun keittäjän hirteen? EIku te ootte tietty stainerissa.

Saa sielläkin ranskalaisia :D

Mistäs muuten ap tiesi, ettei nakit olleet luomua :p Ne on muuten hyviä, meille ostetaan niitä. Mutta luomuranskalaisia en oo tainnut nähdä valmiin. Jotain luomuperunapakastetta olen kyllä nähnyt.

Ei steiner -koulussakaan kaikki ruoka ole luomua...

Kyllä meilläkin kotona herkutellaan mutta vain juhlapäivinä, minusta herkut eivät kuulu arkeen. Nytten sitten saa olla selittämässä lapselle miksei meillä voida joka päivä vaan syödä herkkuja.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä meilläkin kotona herkutellaan mutta vain juhlapäivinä, minusta herkut eivät kuulu arkeen. Nytten sitten saa olla selittämässä lapselle miksei meillä voida joka päivä vaan syödä herkkuja.

Eikös ole ihan hyvä lapsen sen tietääkin? Salatako sen syyn halusit.

Alkuperäinen kirjoittaja muumit:
Ranskalaisia ja nakkeja, ilman teidän lupaa! Oma lapsi (8vuotias) oli tänään kaverilla kylässä ja oli saanut vähän "välipalaa" siellä ja välipalana oli ollut rankalaisia ja nakkeja!! Minun mielestä olisi kyllä pitänyt olla meidän lupa tollaseen!! Meillä syödään tollasta moskaa TODELLA harvoin ja minusta ei ehdointahdoin tarvisi muittenkin lapsia tollasella saastuttaa! Kiva kun meillä syödään aina terveellistä, paljon kasviksia ja melkein kaikki luomua ja lähiruokaa niin kaverilla kylässä olevat myrkytetään transrasvoilla! Ai että suututtaa!

kyllä tykkäisin. lapseni pitävät tosi paljon ranskalaisista ja nakeista ja vaikka meillä syödäänkiin noita noin 1-2 kertaa kuukaudessa, ei haittaisi pätkääkään jos joku haluaisi tarjota ruokaa. Olisin otettu ja iloinen, harva on tarjonnut lapsilleni mitään. täällä kai pihiä porukkaa. tosin lapseni viihtyvät kotona. Naurettavaa vaahtoamista. Älä anna lastesi kyläillä jos tekemiset ovat todella tarkka. kutsu porukkaa teille.

kai nyt 8v jo tuohon ikään on oppinut että eri perheissä on eri tavat? meillä kyllä asia on käsitetty ennen 3v ikävuotta että vaikka meillä saa pomppia sängyillä, muualla ei välttämättä, vaikka kotona saa mennä kaapeille ei kylässä ja että eri kodit ovat eri näköisiä ja tavatkin ovat erilaiset.

olen sitä mieltä, että jos 8v ei vielä tajua että eri perheissä on eri ruokatavat, ja saa syödä suunnilleen vihanneksia ja kynsiään, niin pidä kotona oikeasti. älä ihmeessä päästä toisten riesaksi minnekään.

Voi ei, uskon kyllä että tämä on ollut ap:lle traumatisoiva kokemus. Toivottavasti kuitenkin toipuu siitä ajan kanssa... Lapsikin reppana on varmaan ihan shokissa syötyään moista moskaa, ei ole helppo ilta tuossa perheessä, ei.....

ranskalaiset ja nakitko herkkua? mitä teillä on normaaliruokana?
Meillä nakit on hätävaravälipala tai -iltapala, jos ei kertakaikkiaan muuta ole. Mutta ei todellakaan juhlisteta mitään hetkeä tai tapahtumaa nakeilla.
mitä on arkiruoka jo nakit on juhlaa?

Lapsi taisi olla kuitenkin mielisään,vai? Ei siinä suurta vahinkoa käynyt kyllä,nou hätä!! Tästedes opetat lapselle,että kieltäytyy moisista ruuista,jos ette niitä kerta hyväksy..=)

Yhteistyössä