Tykkäsitkö jos saisit yksityiskohtaisen lahjatoiveen tähän tyyliin:

  • Viestiketjun aloittaja "Marja"
  • Ensimmäinen viesti
"Marja"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26130348:
Kutsu kummityttösi yo-juhliin ei vissiin tullut ihan puskan takaa? Sulla on ollut tässä nyt reilut pari vuotta aikaa kerätä lahjarahat kasaan. 100e jaettuna 30 kuukaudella tekee 3,5 euroa kuussa. Minusta satanen kummilapsen lahjaan on minimi, minkä kehtaa antaa. Kun tytöllä nyt kuitenkin on selkeä toive, niin toki sen toteutat, ei siis tarvitse pyrkiä tuohon sataan euroon. Cosmopolitanin tilaajalahjana saa tai ainakin joskus sai kyseisen käädyn yhteishintaan 60e. Seurailepa tarjouksia.
Tässä työttömänä pienituloisena on kuule hieman eri säästökohteet, jos joskus sattuu ylimääräinen penni jostain jäämään.

Ja mikä velvollisuus minulla on antaa vähintään 100 e? Näemme korkeintaan kerran vuodessa ja silloinkin tyttöä kiinnostaa teennäisesti vaihtaa vain pari sanaa kanssani.
 
En ostaisi noin kallista. Kaikkea saa toivoa, mutta kaikkea ei saa, vähän realismia. Jokin lahjakortti yms voisi hyvin toimia, itse sain kummisedältäni 250e korun ja mitä silläkin tekee.. Aivan liioittelua mielestäni.
 
"joo"
Mä tykkäisin. Ostan joka vuosi joulu- ja synttärilahjaksi 6-vuotiaalle kummitytölleni n. satasen yhteislahjan (synttärit juuri ennen joulua) ja joka vuosi olen äidiltään kysynyt mitä ostan koska haluan antaa mieluisan lahjan. Lisäksi vien joka kesä huvipuistoon ja pari kertaa vuodessa otan hoitoon. Emme asu lähekkäin :(
 
"hetkinen"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26130348:
Kutsu kummityttösi yo-juhliin ei vissiin tullut ihan puskan takaa? Sulla on ollut tässä nyt reilut pari vuotta aikaa kerätä lahjarahat kasaan. 100e jaettuna 30 kuukaudella tekee 3,5 euroa kuussa. Minusta satanen kummilapsen lahjaan on minimi, minkä kehtaa antaa. Kun tytöllä nyt kuitenkin on selkeä toive, niin toki sen toteutat, ei siis tarvitse pyrkiä tuohon sataan euroon. Cosmopolitanin tilaajalahjana saa tai ainakin joskus sai kyseisen käädyn yhteishintaan 60e. Seurailepa tarjouksia.
Eikös täällä ole juuri julistettu, ettei kummi ole mikään lahja-automaatti??? Siis millä perusteella kummin siis pitää aloittaa säästäminen minimissään 100 euron lahjaan jo lukiota aloitettaessa, kun ei kerran lahjaa saa edes odottaa...
 
-
Niin ja eikö kummin velvollisuus lopu siihen, kun nuori pääsee riparilta? Kuinka kauan sitä lähes tuntematonta aikuista pitää oikein lahjoa ja vielä vähintään satasen lahjoilla!!?? En hitossa kyllä suostu kenekään kummiksi, jos se tarkoittaa vuosikymmenien satasnipuilla lahjomista!
 
Yllättävän monesta tämä on hyvä tyyli toimia, jos ei suorastaan loistava! Jatkossahan ihmiset voivat kirjoittaa hääkutsuihinkin suoraan "lahjaksi toivomme 100 e/henkilö". Ihme vaan, että noista hääkutsuista vedetään usein herne nenään..

En kyllä antaisi noin arvokasta lahjaa jollekin kerran vuodessa tapaamalleni kummitytölle, läheinen olisi eri asia. Enkä pidä siitä, että minulle saneltaisiin tuollainen tarkka toive, missä ei ole yhtään jouston varaa. Jos on esim. lahjalista niin onhan siinäkin lahjoja eri hintahaarukasta, että jokainen voi valita omalle kukkarolleen sopivan lahjan.
ilmeisesti olet kuitenkin joskus ollut läheinen, kun kerran olet tytön kummi. Se ei kaiketi ole lapsen vika, että olet etääntynyt perheestä.

Mutta ei siinä mitään, annat juuri sen arvoisen lahjan kuin itse haluat, tai älä vie mitään, jos se kuvastaa parhaiten arvostustasi tytön valmistumista kohtaan. Eihän tämä asia oikeastaan meille kuulu, itse vastasin vain siitä näkökulmasta, miten normaali ihminen toimisi.
 
juu-uuuh
[QUOTE="joo";26130415]Mä tykkäisin. Ostan joka vuosi joulu- ja synttärilahjaksi 6-vuotiaalle kummitytölleni n. satasen yhteislahjan (synttärit juuri ennen joulua) ja joka vuosi olen äidiltään kysynyt mitä ostan koska haluan antaa mieluisan lahjan. Lisäksi vien joka kesä huvipuistoon ja pari kertaa vuodessa otan hoitoon. Emme asu lähekkäin :([/QUOTE]

hulluimman eväät ne ensin syödään.....
 
Tavallisesti tykkään kyllä selkeistä lahjatoiveista: helppo ja nopea ostaa ja tietää että lahja on mieluinen.

Mutta en tykkäisi tuollaisesta, että kerrotaan lahjatoive vaikka sitä ei ole edes kysytty.. tosi tökeröä :D Ja kyllä lahjatoivetta esittäessä pitää ottaa huomioon sen toisen elämäntilanne, kuten nyt ap:n tapauksessa työttömyys. Ei silloin monellakaan ole varaa ostaa noin kallista lahjaa, vaikka olisikin läheinen ja tärkeä ihminen kyseessä. Silloin voi kertoa yhtenä toiveena tuon kalliimman, mutta antaa edullisempiakin vaihtoehtoja.

Ap:na joko ostaisin sen lahjakortin sopivalla summalla koruliikkeeseen tai laittaisin takaisin tekstarin, että olisiko muita, vähän edullisempia lahjatoiveita.. Ehkä se herättäisi kummitytön miettimään jatkossa miten lahjatoiveensa esittää.
 
Riippuu ja riippuu. Omalta kummipojalta kun kyselin joululahjatoivetta, sanoin että saa olla kalliimpikin että voidaan hankkia se puoliksi toisen kummin kanssa. Toivoi reilut 100€ maksavaa harrastusvälinettä mikä oli ihan ok toive.

Kummityttö taas luetteli varmaan 6 eri toivelahjavaihtoehtoa, hintahaarukassa 15€-50€ mistä voitiin valita sopiva.

Noilta oli kiva saada selkeitä toiveita, 12v:ille joita näkee harvoin on vähän vaikea muuten keksiä sopivaa lahjaa. Ehkä tässä ap:n tapauksessa kummityttökin olisi voinut laittaa vaihtoehtoja tai sanoa että tykkää kalevalakoruista joten toivoo sinne lahjajorttia. Lahjakortin antaisin tuossa jos lahjatoive sellaisenaan on turhan tyyris.
 
"jos"
[QUOTE="Marja";26130185]Tuo on kyllä ihan hirveän ylihintainen minun budjetilleni, katselin, että maksaa yli 100 e! Työssäkäyvälle varmaan ihan pikkuraha, mutta itse ostan tuolla parin viikon ruuat.[/QUOTE]

Oisko ketään kenen kanssa voisit ostaa kimppaan tuon lahjan? oishan se kiva antaa mieluinen lahja.
 
Kummilapsella meni metsään
Jos tuo lahja maksaa satasen ja työttömän tulot on n.400e (?), niin se on niistä neljäsosa. Olisitteko itse valmiita esim. 3000 euron tuloistanne ostamaan yli 700 euron arvoisen lahjan kummilapselle? Suhdehan on sama.
 
"vieras"
Osaa ne isommatkin. Eräskin tuttava kutsui syntymäpäiville, kun vietti pyöreitä vuosia ja ohjasti, että tuotte sitten sen ja sen sarjan lautasia. Se ja se tuo sen sarjan kahvikupit!
 
kih
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26130508:
ilmeisesti olet kuitenkin joskus ollut läheinen, kun kerran olet tytön kummi. Se ei kaiketi ole lapsen vika, että olet etääntynyt perheestä.

Mutta ei siinä mitään, annat juuri sen arvoisen lahjan kuin itse haluat, tai älä vie mitään, jos se kuvastaa parhaiten arvostustasi tytön valmistumista kohtaan. Eihän tämä asia oikeastaan meille kuulu, itse vastasin vain siitä näkökulmasta, miten normaali ihminen toimisi.
Normaali? En pidä sitä normaalina, että käytännössä vieraalle aikuiselle pitäisi antaa vähintään satasen arvoinen lahja. Kuka sen rajan on päättänyt?

Cosmopolitanin tilaajalahjana saa tai ainakin joskus sai kyseisen käädyn yhteishintaan 60e. Seurailepa tarjouksia.
Ai ap:n pitää vielä ruveta kyttäämään tarjouksia ja tilata joku teinilehti, että tyttö saa käätynsä?
 
Beep
[QUOTE="Marja";26130044]"haluaisin lahjaksi sulta Kalevan vanamo käädyn".

Tykkäisitkö tällaisesta? Toiveen (vai oikeammin käskyn) esittäjänä kummityttö, jonka kanssa näet kerran vuoteen ja valmistuu ylioppilaaksi.[/QUOTE]

Tykkäisin, etenkin jos pyytäisi Vanamo-käätyä. Sanoisin että mulla on sellainen eikä se lukko pysy kunnolla kiinni ja on tummunutkin rumaksi.

Tai sitten antaisin sen! :D (No enkä)
 
"nekku"
A. häpeäisin, jos olisin kummina noin huonosti toiminut, että tytön valmistuessa kokisin, että en tunne häntä
B. Usien lapsille kummit tärkeitä eli vaikka hän ei ole kyennyt luomaan tunnesidettä, niin tämä ei varmana molemminpuolista
3. Iso peukku, että aikuisella ihmiselläe i ole mitään säästöjä, vaan työttämyyden iskiessä kummilapsen valmistumislahja mahdoton ostaa
 
Just
Tässä hyvä esimerkki siitä, minkä vuoksi ollaan kummeja.
Tarkoitushan olisi osallistua kummilapsen elämään... materiaalinen seikka on ihan toisarvoinen asia.
Itse olen huonopalkkaisena kummina osallistunut mieluummin kummilapseni elämään, kuin että ostanut kalliita lahjoja syntymäpäivänä, jouluna yms.
Kummiuden tehtävä tuntuu monelta unohtuneen? :O
 

Yhteistyössä