Tykkäisitkö jos naapuri kävis sun tontilla leikkaamassa ruohoa ym.?

Kysymys lähinnä niille joilla on oma piha. Niin, tykkäisitkös jos naapuri kävis ajelemassa ruohoa teidän tontiltakin, ehkä mahdollisesti tekisi muutakin?
Ja mitä sellasen päässä voi liikkua joka tulee omin lupineen toisten tonteille? Ja sit on itse nipo jos rajalle istuttamiinsa puihin lapsi laskee talvella vahingossa pulkalla. Kyttää ikkunassa ja käy huutamassa lapsille kun vahtii kuusentaimiaan.

(En edes halua tuohon mitään kuusiaitaa, ei sovi yhtään tuohon.)

njuuh
Se käykin leikkaamassa, itse en jaksa. Ärsyttää välillä kun tekee sitä milloin vain ja mistä kohden vain ja jättää heinät levälleen, tai saattaa olla niittämässä aamulla ikkunan takana, koskee tavaroihin eikä koskaan voi tietää mistä päättää kulkea. Mutta ei voi valittaa, kun kerran jotenkuten homman hoitaa.

Ilman lupaa ei ole kenelläkään toisten pihoille asiaa. Kiva kuulla että joku muukin on yhtä nipo. Mäkin olen kuulemma ihan h****nmoinen nipo ku en anna käyttää meidän pihaa läpikulkupaikkana (meidän pihalla saa leikkiä ihan vapaasti jos oma lapsi on mukana), enkä myöskään tykkää siitä että lumet heitellään talvella meidän puolelle. Semmosta se on. Jos on lusikalla annettu jne. :D

"Joku"
Kyllä sitä nurmikkoa pitäis jonkun taloudesta jaksaa leikata, muuten sieltä leviää kaiken maailman etanat sun muut naapurinkin kiusaksi. Niin se sun naapuri varmaan ajattelee, että hänen on pakko, jos et kerran itse jaksa.

[QUOTE="Joku";29929131]Kyllä sitä nurmikkoa pitäis jonkun taloudesta jaksaa leikata, muuten sieltä leviää kaiken maailman etanat sun muut naapurinkin kiusaksi. Niin se sun naapuri varmaan ajattelee, että hänen on pakko, jos et kerran itse jaksa.[/QUOTE]

No tota, ymmärtäisin tuon selityksen jos se olis tullut ajelemaan tuuheampaa nurmikkoa pois, mut tosta mistä on ollut pakko vetää leikkurillaan, siinä ei juuri nurmikko edes kasva.
Ekan kerran olin että täh, onko tästä joku ajellut, asiaa sen kummemmin ajattelematta. Mut kun sama toistui usemman kerran, sitten syksyllä on haravoitukin. Sitä vaan että tervetuloa sit omin lupineen ajamaan ja haravoimaan koko piha eikä vaan pieni läntti :LOL:

No joo, en ite kyllä toisten pihoille menis ilman lupaa tekemään yhtikäs mitään. Ei anna hirmu hyvää kuvaa ihmisestä jolla on ihan "omat oikeudet" vaikken niin nipo olekaan omista rajoista. Mut alkaa se ärsyttää että toisilla on ihme oikeudet tehdä mitä lystää ja sit ite nipotetaan jostain joka on laitettu ilman lupaa yhteiselle rajalle.

Ja kyllä me ihan itse ajellaan nurmikkoa. Ei tosin joka toinen päivä aamuseiskalta kuten nää eläkeläiset.
Kun tähän muutettiin ja kuulin että tää samainen rouva oli käyny naapurin kukkapenkistä repimässä jotain, en oikein voinut uskoa korviani mut nyt uskon että se on niin voinut tehdä.

Omituista vaan että kaikista huhupuheista huolimatta meillä oli noihin naapureihin ihan hyvät välit, juteltiin ja moikkailtiin aina kun nähtiin. En tiedä mitä lie sitten tapahtui, nyt eivät enää moikka eivätkä ole tietääkseenkään vaikka ollaan samaan aikaan pihalla. Mitään muuta en keksi kuin nuo helvetin kuusentaimet joihin joku lapsi on talvella pulkalla laskenut! :eek:

"Justiina"
Omituisia naapureita... Mulle naapuri joskus ajanu pyynnöstä ruohon kun olin sairaana, mutta se oli eri asia kun sovittiin.
Tässä taas näkee ettei omakotitalo takaa rauhaa ja autuutta vaikka jotkut niin kerrostalois luulee...

vierasa
No tota, ymmärtäisin tuon selityksen jos se olis tullut ajelemaan tuuheampaa nurmikkoa pois, mut tosta mistä on ollut pakko vetää leikkurillaan, siinä ei juuri nurmikko edes kasva.
Ekan kerran olin että täh, onko tästä joku ajellut, asiaa sen kummemmin ajattelematta. Mut kun sama toistui usemman kerran, sitten syksyllä on haravoitukin. Sitä vaan että tervetuloa sit omin lupineen ajamaan ja haravoimaan koko piha eikä vaan pieni läntti :LOL:
Se varmaan luulee, että kun huolehtii yhdestä pikkuläntistä niin te näette eron miten kauheen näkönen muu piha on ja alatte heti siivoamaan loppuosan pihasta :D Hulluja on kaikenlaisia.

• Tykkää
Reactions: *hubba*
Hiukan erikoinen pariskunta kyllä. On sen muutkin huomanneet jo ennen meitä. Me kuitenkin koitettiin tutustua niihin ihan avoimin mielin, oltu ystävällisä, tarjottu apua jne. Mut en mä silti tykkää että tungetaan toisten reviirille, olkoonkin vaikka noin pikku juttu ja sit kytätään talvella ettei vain lapset hipaisekaan YHTEISELLÄ rajalla olevia kuusenalkuja.

Oli nää joku juhannus kuulemma käyneet valittamassa illalla, huom. ei siis vielä ollut edes keskiyö, että pitää olla hiljempaa että he saavat nukuttua kun heillä soi karaoke kovaa. Haloo, siis JUHANNUKSENA!

Nojoo, pitää nyt vaan olla niinkuin ei oliskaan. Tuli vain hiukan kurja olo, vaivauttavaa olla ulkona omalla pihalla kun nää välit jostain syystä meni tällaisiksi. No, muut naapurit on onneks ihan normaaleja ja tosi kivoja :)

joop
Tunnen tuskasi. Meillä vähän yksinkertainen naapuri joka mm. käy ajamassa nurmikkoamme, pitää välillä nurmikkoamme parkkipaikkanansa vaikka omalla tontilla olisi tilaa, keksii tekosyitä tulla kylään vaikka joka pv. Ja sanomiset ei tehoa koska se yksinkertaisuus.

• Tykkää
Reactions: *hubba*
"Voivoi"
Asumme paritalossa ja meillä on naapurin kanssa yhteinen nurmikaistale talon ja tien välissä. Molemmat omistavat omat nurmikon puoliskonsa rajalla asti. Naapuri tykkää pitää oman puolensa nurmikon tosi lyhyenä ja me taas pidämme omaa puoltamme n. 20-30 cm:n mittaisena. Kunnossa- ja puhtaanapitolain mukaisesti minimissään siistimistöihin tulee ryhtyä kerran kesässä, jolloin liikenneturvallisuuteen vaikuttavat näkymät sekä kuivatusjärjestelmät pysyvät toimivina eivätkä pientareet vesakoidu. Laissa ei ole määritelty hoidon tasoa tarkemmin. Olemme siistineet aluetta koko kesän ja halunneet pitää siinä kasvillisuutta, koska muuten se näyttää mielestämme tosi kaljulta. Nyt naapurimme on ilmeisesti kyllästynyt, kun emme tee nurmikostamme samanlaista kuin hänellä ja hän on ajanut meidän omistamaamme puoleen rumia kaistaleita ruohonleikkurilla. Kertaakaan hän ei ole maininnut kasvustomme häntä haittaavan, joten tämä tuli täysin yllätyksenä. En nyt tiedä miten asian hoitaisin. Pystytän aidan rajalle vastaisuuden varalle ja leikkaan oman puolen nurmikkomme nyt toistaiseksi yhtä lyhyeksi? Mielestäni hän tuhosi meidän kauniin ja viihtyisän etupihamme.

Tykkäisin kovasti ja antaisin roppakaupalla pisteitä, jos tuon parimetrisen aidan yli kiipeäisi ruohonleikkuri kainalossa :D

Yhteistyössä