Tykkäisitkö, että pph kävisi pitkillä kävelyillä lapsien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja plussat ja miinukset
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jaana";29661043]No ei kävelylenkeissä mitään pahaa ole, jos se lenkki sitten suuntautuu puistoon, jossa leikitään ja lähetään takaisin, sekä matkalla ei mennä pikamarssia, vaan lapset saa katsella maisemia ja pysähtyä ihmettelemään kaikkia kivoja juttuja jotka on nyt ilmestyneet maastoon talven jäljiltä.
[/QUOTE]

Kuten koirankakkoja... :$

"vieras."
En ehkä tykkäisi, jos se olisi jokapäiväistä tai korvaisi puistossa olon, mutta pari kertaa viikossa ok. Meillä lapset on kyllä tottuneet kävelemään muutenkin, koska minulla ei ole ajokorttia.

vierass
Tulee mieleen ala-asteen ajat. Meillä oli opettaja, joka tykkäsi, että liikuntatunnilla kävellään. Kävelylenkit opettajan kanssa olivat tylsiä. Olisin kaivannut oikeaa liikuntaa enkä köpöttelyä. Ei siitä kävelystä varmaan isompaa haittaa ole, mutta tylsää se voi olla ja on pois muusta liikunnasta ja tekemisestä.

Ap, jos kengät kuluvat epätasaisesti tai joku muu ihmetyttää siinä kenkien kulumisessa niin kannattaa käydä fysioterapeutilla tarkistuttamassa lapsesi jalat. Saattaa olla että tarvitsisi tukipohjallista, jumppaa tms. millä korjataan jalkojen asentoa. Silloin epätasainen kuluminen loppuu ja lapsen jalatkin kasvavat suoraan ja vahvistuvat oikein. Jalkojen asentovirheet on helppo nykyään korjata ja eipä tule sitten niistä johtuvia vaivoja aikuisena jos ne nyt jo huomataan ja korjataan.

iuytr
Kuka tääl morkkaa oikein urakalla pph ?
Kävely on hyvä osa liikuntaa.
Meil lapset kävelee joka päivä puistoon 1,2km. Ja takaisin.
Vaihtoehtona oma piha jossa hiekkalaatikko ilman hiekkaa.
Lapsista on mukava kävellä puistoon. Ikää näillä kävelijöillä on 3 v ja 4 v.
Pienemmät ovat rattaiden kyydissä.
Kävely on lapsen tahtista mutta reipasta. Yksi vanhempi toki valitti , että lapsi ei pidä kävelystä. Minulle lapsi ei koskaan asiasta narissut vaan veti leluautoa mielellään puistoonbja takasi. Lapsella oli kyllä energiaa kävellynkin jälkeen ja kevättä kohden kunto koheni huomattavasti alkutilanteeseen. Eskariin lähti vanttera mutta ei liikalihava tai lihava olleskaan, energinen ja punaposkinen lapsi jolla oli intoa liikkua. Toisin lapsen vanhemmat .... Olisi liikunta tehnyt heillekin hyvää.

Tunnen yhden hoitaja, joiden hoitolasten ainoa ulkoilu on n 5km lenkki aamuisin rattaasta kiinni pitäen. Aivan karmeeta. Lapset tarttee monipuolista liikuntaa, leikkikenttiä,hiihtoa, luistelua, jumppaa, metsäretkiä. En ikinä veis tuolle hoitajalle eikä kyllä näytäkään ruuhkaa olevan.
Täälläkin oli yksi vastaava tapaus, jokaikinen aamu sama lenkki (ei sentään viittä kilometriä). Kaksi istui rattaissa ja kaksi piti aisoista kiinni. Eipä ole liikunnan iloa siinä. Pari kertaa viikossa ihan ok, varsinkin jos silloin kävellään johonkin kivaan puistoon.

"kuikka"
itse en henkilökohtaisesti pidä siitä että pphoitaja kuljettaa lapsia esim. kauppakeskuksiin tms
.
ymmärrän että kuljetaan esim. kerhoihin ja puistoihin tai muihin sellaisiin tapahtumiin mutta en hyväksy sitä että 5 km lenkkiä vedetäään. vaikka hyvää se käveleminen kaikille tekee niin raja on mulla siinä jossain 2 km:n kohdilla

vieras_
Mun mielestä parin kilsan kävely tuon ikäiselle on vaan hyvä. Meilläkin kengät pohjat on ihan kulahtaneen näköiset kuukauden käytön jälkeen. Kenkiä onkin parit kappaleet, että voi vaihdella, mutta kuluu ne silti.

"Vieras."
Ohjeena täällä et lasten pitää liikkua 2h aktiivisesti pihalla siten et syke nousee välillä ja tulee hiki.

Erittäin hyvä on kävellä puistoon ja takaisin.
Ruokakin maistuu hyvin sen jälkeen ja päiväunet.

viera.s
Kuka tääl morkkaa oikein urakalla pph ?
Kävely on hyvä osa liikuntaa.
Meil lapset kävelee joka päivä puistoon 1,2km. Ja takaisin.
Vaihtoehtona oma piha jossa hiekkalaatikko ilman hiekkaa.
Lapsista on mukava kävellä puistoon. Ikää näillä kävelijöillä on 3 v ja 4 v.
Pienemmät ovat rattaiden kyydissä.
Kävely on lapsen tahtista mutta reipasta. Yksi vanhempi toki valitti , että lapsi ei pidä kävelystä. Minulle lapsi ei koskaan asiasta narissut vaan veti leluautoa mielellään puistoonbja takasi. Lapsella oli kyllä energiaa kävellynkin jälkeen ja kevättä kohden kunto koheni huomattavasti alkutilanteeseen. Eskariin lähti vanttera mutta ei liikalihava tai lihava olleskaan, energinen ja punaposkinen lapsi jolla oli intoa liikkua. Toisin lapsen vanhemmat .... Olisi liikunta tehnyt heillekin hyvää.
Ruikuttaja pph taas vauhdissa? Kaikki mitä vanhemmat sanoo tulkitaan valitukseksi, vaikka kommentissa ei oikeasti ole mitään siihen viittaavaakaan. Ja sitten haukutaan vanhemmat keskustelupalstoilla ulkoisesta olemuksesta lähtien. Vaihda hyvä ihminen ammattia!

Itse kysymykseen vastatakseni, kävelylenkit on toki ok, kunhan ei ole ainoa ulkoilun muoto. Jos oikein varta vasten lenkille lähdetään eikä kysymys ole vaan siirtymästä vaikka leikkipuistoon, voisi reitin valita niin, ettei lasten tarvitse koko aikaa kävellä rattaista kiinni pitäen. Siis esim. pururadoilla ja muilla kävelyreiteillä lapset saisi liikkua vapaammin, kun ei ole pelkoa auton alle jäämisestä.

liikunta vaan hyvästä
Mitä enemmän lapset liikkuu, sen parempi.
Ei varmaan kukaan pph kävele joka päivä pitkiä matkoja lasten kanssa, vaan liikuntaa vaihdellaan. Joskus kävellään, joskus leikkipuistoon, joskus metsään, joskus pihalla telmitään, joskus hiihdetään (jos on lunta) jne jne.

"mielipide"
ihanaa että kävelyttää :) Lapset saavat raikasta ilmaa, kunto kasvaa ja oppivat liikkumaan. Meilläkin kävelty jo ihan heti kun osattu kävellä leikkipuistoon tms. Sittemmin pyöräilyty.
Meilla lapsen pph oli ihana, vei lapsia puistoon, kävivät joskus kaupassa asioilla, kyläilivät oikein vanhankansan pph. eli elivät arkea toisen kodissa minun työssäkäynnin ajan!

On hyvä lasten oppia kävelemään. Kouluissa on jo herätty siihen kun lapset eivät osaa kävellä enää ja se on aika huolestuttavaa. Meillä kävellään ja pyöräillään paljon joten minua ei haittaisi vaikka lasta kävellytetään. Muistan kun tuo isompi aloitti koulun niin koulussa jo rehtori sanoi vanhemmille, että kun ollaan keskustan koulu niin lasten pitää osata kävellä sekä pyöräillä joten se oli sitten vanhempien kotiläksy ennen kuin koulut alkoivat. He pyöräilivät tai kävelivät joka paikkaan jos oli tapahtumia koulun ulkopuolella ja se oli hyvin useasti.

hirveeetä
Joo on kyllä kauheaa jos lapsi käy kävelyllä muutaman kerran viikossa. Sano ap seuraavan kerran hoitajalle, että sinun lastasi tarvitsee kantaa reppuselässä ettei kengät kulu.

"möks"
Eihän toi oo paha matka ollenkaan. Me käydään asioilla jalan, joten helposti tulee tuonverran kävelyä ja enemmänkin päivittäin.

Jos esim kyse on siitä, että pienemmät eivät jaksa leikkiä puistossa kovin kauan ja isommat taas kaipaavat enemmän ulkoilua, niin tuohan on hyvä kompromissi. Tai vaikka siellä olisi yksikin riehuja, niin sen taltuttaminen kävelyllä voi hyvin olla kaikkien edun mukaista.

Ei musta tuollaiset määrät kävelyä nyt mitään erityisiä vaatimuksia kengille aseta. Toinen juttu olisi just jotku 5 km lenkit, jotka käy aikuiselleki kuntoilusta.

"vieras."
[QUOTE="vieras.";29661878]no ompa kamalaa ku kengät kuluu xD eikö sulla ole varaa ostaa kenkiä jos kuluvat niin paljon kävelystä? :D[/QUOTE]

Ei kai se kenkien kuluminen ole ongelma vaan se, että työssää päiväkodissa ap näkee ilman kävelylenkkejä olevan kenkien kulumisen. Ja pohti, onko pitkät kävelylenkit ok.

Milestäni kävelylenkit on ok, jos ne suuntautuu puistoon ja ovat tosiaan lastentahtisia. Itse olin aikoinaan pph:lla ja me kävelimme noin joka toinen päivä ruokakauppaan noin 2 km (pph teki ruokaostokset). Joo, ei käyty puistossa ja hemmetin tylsää oli. Eli tuon tyyppistä ravaamista en hyväksyisi.

Yhteistyössä