Tykkäisitkö, että pph kävisi pitkillä kävelyillä lapsien kanssa?

• Viestiketjun aloittaja plussat ja miinukset
  • Ensimmäinen viesti
plussat ja miinukset
Esimerkiksi tänään olivat kävelleet noi 2,5km lenkin ennen puistoon menoa. Huomaa kengistä, että kävelevät paljon, pohjat kuluu. Tyttö on nyt 3,5v ja noin vuoden päivät on jo kävellyt vastaavia matkoja 1-2krt viikossa. On kyllä aina ollutkin reipas kävelijä ja tulee mielellään koiran kanssa lenkille ja metsään. En kuitenkaan tiedä, mitä mieltä asiasta olen. Toisaalta ajattelen, että eikö voisi sitten olla puistossa leikkimässä/kiipeilemässä ja liikkumassa monipuolisesti sen sijaan, että kävelevät rattaiden vierellä ja pienin istuu kyydissä. Aina hirvee stressi nyös siitä, että kengät on varmasti todella hyvät, ettei käy pieniin jalkoihin. Eihän se kävely tietenkään kenellekään pahasta ole..

Mitä mieltä?

jeees
Tunnen yhden hoitaja, joiden hoitolasten ainoa ulkoilu on n 5km lenkki aamuisin rattaasta kiinni pitäen. Aivan karmeeta. Lapset tarttee monipuolista liikuntaa, leikkikenttiä,hiihtoa, luistelua, jumppaa, metsäretkiä. En ikinä veis tuolle hoitajalle eikä kyllä näytäkään ruuhkaa olevan.

"Jaana"
No ei kävelylenkeissä mitään pahaa ole, jos se lenkki sitten suuntautuu puistoon, jossa leikitään ja lähetään takaisin, sekä matkalla ei mennä pikamarssia, vaan lapset saa katsella maisemia ja pysähtyä ihmettelemään kaikkia kivoja juttuja jotka on nyt ilmestyneet maastoon talven jäljiltä.

Jos kävelylenkit on tehty siksi, että pph haluaa ittensä kesäkuntoon ja menee tukka putkella tuolla lasten kanssa, niin sitä en hyväksyisi.

Enkä kävelylenkkejä ostoskeskuksessa etsimässä pph:lle kevätvaatteita

"Jenis"
No se vähän riippuu. Mennäänkö se lenkki lasten tahtiin, ts. saako pysähdellä ja tutkailla ympäristöä? Ulkoillaanko myös muuten? Tykkääkö lapset itse, vai onko pakkopullaa? Voisiko lapsi halutessaan myös pyöräillä/potkutella?

plussat ja miinukset
[QUOTE="yks äiti";29661038]enpä ole huomannut että ne kengät just kävellessä kuluis enemmän kuin esim. siellä leikkipuistossa.[/QUOTE]

Okei.. No mun vertailu liittyy lähinnä työpaikan (päiväkoti) lasten kenkien kulumiseen verrattuna oman lapsen kenkienpohjiin. Mistäköhän reilu kuluminen johtuisi? Laahaakohan tyttö sit jalkojaan ku kaikki kengänpohjat kuomista viikingeihin näyttää todella kävellyiltä kauden lopussa..? :D

"noh"
Jos olet huolissasi että pph ei ole muutenkaan hyvä tai et luota, nii yritä vaihtaa lapsi päiväkotiin?

Itse en kyllä ymmärrä miten kukaan pph haluaisi harrastaa juuri kävelyä, koin itse vaikeaksi liikkua rattailla kun esikoinen oli siinä iässä että piti niistä kiinni.

Helpompihan hoitajan olisi juoruilla toisten perhepäivähoitajien kanssa puistossa.

ap +/-
Ei kyllä varmasti onnistuisi potkulautailu/pyöräily tms. Isommat pitää rattaista kiinni ja pienemmät istuu rattaissa, kunnes ovat niin isoja, että jaksavat kävellä. Lasten tahtiin kyllä kävelevät ainaki sen mitä mä olen nähnyt. Eikä tyttö asiasta ole mitenkään valittanutkaan. Ulkoilua on myös leikkipuistoissa ja omalla pihalla, sekä päiväkodin pihalla.

Ja omien ongelmien miettijälle: en kaipaa erityisesti sinun mielipiteitäsi, jos sinulla on niin suuria ongelmia ja paha olla, ettet jaksa toisten asioita miettiä. :) Tsemppiä sulle ja voimia kevääseen!

ap +/-
[QUOTE="noh";29661085]Jos olet huolissasi että pph ei ole muutenkaan hyvä tai et luota, nii yritä vaihtaa lapsi päiväkotiin?

Itse en kyllä ymmärrä miten kukaan pph haluaisi harrastaa juuri kävelyä, koin itse vaikeaksi liikkua rattailla kun esikoinen oli siinä iässä että piti niistä kiinni.

Helpompihan hoitajan olisi juoruilla toisten perhepäivähoitajien kanssa puistossa.[/QUOTE]

Pph on muuten oikein hyvä, ei huolta sen suhteen.
Mun tyttö automaattisesti ottaa rattaista kiinni, jos vaikka jollain kaverilla on, ku ollaa liikkeellä. :D Hyvin koulutettu. ;) Kävelyllä käyvät toisen pph:n ja hänen hoidokkien kanssa.

lto
Loistavaa! Nykyään lapset ei osaa enää kävellä, kun 4 vuotiaita tuodaan päiväkotiin rattailla tai autoilla tai kannetaan. Onkohan kengät kulunut kävelystä, vai tykkääkö tyttösi esim. potkutella puistossa potkulaudalla tai pyörillä? Ja haittaako se, että kengät kuluvat? Kai ne käyttöön on tarkoitettu? Vai menikö jälleenmyyntiarv0? ;)

"pph"
Täällä moni pph kävelee lasten kanssa etemmäs leikkikentälle, itse en lasten kanssa mene kuin lähipuistoon, minne 5min kävelymatka. Mukavampi olisi itsestäni kävellä eikä seisoa leikkikentällä, mutta mukavampi ja monipuolisempi lasten on leikkikentällä liikkua. Kaikki lapset kyllä mielellään kävelevät pienen matkan. Kirjastoon matkaa tuo 2,5km eikä tulisi mieleenkään kävelyttää lapsia sinne, moni pph kyllä näin tekee. Metsäretkillä käydään lähimetsässä, siellä liikkuvat, mutta tuo rattaista kiinni pitellen kävely kyllä aika tylsää lapsista ja menisi aikaakin ainakin lasten tahtiin kävellen ainakin tunti.

ap +/-
En myy kenkiä (tai muitakaan varusteita) eteenpäin, vaan annan jollekin, jos huolii. Ei mua kenkien kuluminen haittaa, lähinnä huvittaa. ;) Jos kukaan ei kenkiä huoli, ja kunto on ala-arvoinen, vien roskiin. Muussa tapauksessa esim annan lähetyskirppikselle.

huippua
Nykyajan lapset liikkuvat yleisesti ottaen liian vähän niin minusta olisi huippua jos meidän pph jaksaisi lasten kanssa käydä kävelyllä :)
Itse olen moiseen liian laiska ja ajelen autolla leikkipuiston viereen ja istun penkillä katselemassa kun lapset leikkivät.

"elli"
Minusta kuulostaa kivalle tuo kävely, pari kertaa viikossa ei ole liian usein. Liikkuvat sitten muullatavoin muulloin. Siinähän tulee todennäköisesti juteltua mukavia matkalla ja ihmeteltyä lähiympäristön ihmeitä. Laatuaikaa ;)

4xäiti
Hyvä juttu on.

Itse muistan että ollessani pienenä pph:lla, kävelimme paljon ja siitä jäänyt vain positiivisa mielikuvia.

Omia lapsia olen myös kävelyttänyt paljon. Kiire tosin usein pakottaa pienet rattaisiin mutta 2 vuotiaskin helposti kävelee tuon pari kilsaa. Mukavia jutellaan. Jos isommat joskus keksii kitistä kävelystä-> menemme useammin kävellen.

Yhteistyössä