Tykkääkö joku oikeasti tuosta Apettinan "fetasta"?

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
=) Makuasioita tietty ja niistä ei kannata kiistellä, mutta oikeesti. Pakko kysyä samalla, kun tätä koitan tässä syödä, että tykkääkö tästä joku ja ootteko maistanu muuta merkkiä? :D

Ukko pentele oli ostanut purkin tätä kotiin. Ihan jauhomaista ja kamalan makuista. Äitikin tota aina ostaa, vieläpä sitä 3 %:sta jossa juusto on ihan kumia. :xmas:

Juu... jos sitä rasvaa on pakko vältellä, maistakaapa sitä Violan 9 %:sta fetaa (tai salaattijuustona se nykyisin kai tunnetaan :xmas: ). On muuten niiiiiiiiiiiin paljon parempaa.. :D

Mä itse taas tykkään Valion ja juustoportin fetoista. Niillä ne kevyemmätkään ei maistu pahalle, mutta en tosin sitä rasvaakaan pelästy..

Pitäskin koittaa seuraavaksi niitä maustettuja. Pitänyt jo pitkän aikaa, mutta unohtunut... B)

Minkälainen se on se purkki, onko se sellainen missä on sisällä sellainen vaaleansininen verkkokori, jolla saa fetapalat ylös.
Mä tykkään siitä, mutten mistään kevytversioista.
Parasta on sellainen paksu, suolainen, rasvainen vuohenmaitofeta :p

Siis me just heitettiin loput tuosta samaisestajuustosta pois kun se oli niiiiiin kitkerän makuista.
Ostettiin ihan sen takia kun se on kevyempää kuin normaali mutta taidetaan palata takaisin aitoon, rasvaiseen fetaan. On se vaan niin paljon parempaa :p
Kaloreista viis... :whistle:

Mä tykkään siitä apetinan fetasta (3%), mutta mulle pitää olla sitä valkosipulimaustettua versiota. Se tuo hyvän lisämaun salaattiin tms. Mutta maustamattomana taitaa pitää paikkansa se mitä rasvaisempi sen parempi :)

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Itse en syö fetaa, mutta vkl ostin tuota Apetinaa, kun oli vieraita. Vieraille kelpasi, mutta oma poika sanoi, että ei ollut hyvää, tarttui kitalakeen.

Mun sisko kanssa aina käyttää tota Apettinan ja sille kerran tein salaattia tuosta Violan 9 %:sta (tai useamminkin sen jälkeen, mutta silloin ekaa kertaa ;) ). Sisko tuumasi, että onpas hyvää fetaa, mutta ei taida olla ihan kevyintä. ...oli aika hauska ilme sillä, kun sanoin, että no kuinkas kevyttä se sulle pitää olla, kun tuossakin on se 9 % rasvaa. Ei kuulemma ois uskonut, kun oli aina ajatellut, että sen kevyen kuuluu olla niin pahaa kuin Apettinan... B)

Pointtina se, että merkkejä kantsii vaihdella (ja älä osta vieraille tuota apettinaa.. :D ).

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minkälainen se on se purkki, onko se sellainen missä on sisällä sellainen vaaleansininen verkkokori, jolla saa fetapalat ylös.
Mä tykkään siitä, mutten mistään kevytversioista.
Parasta on sellainen paksu, suolainen, rasvainen vuohenmaitofeta :p

Juuri tuossa Apettinan purkissa on tuo kori. ...se onkin sen ainoa hyvä puoli... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Magenta:
Siis me just heitettiin loput tuosta samaisestajuustosta pois kun se oli niiiiiin kitkerän makuista.
Ostettiin ihan sen takia kun se on kevyempää kuin normaali mutta taidetaan palata takaisin aitoon, rasvaiseen fetaan. On se vaan niin paljon parempaa :p

Koitapa tuota Violan 9 %:sta tai juustoportin vastaavaa. :) Mun sisko kanssa aina tahtoo kaiken kevyenä ja se ainakin yllättyi tuon "rasvaisuuden tunnusta", vaikka onkin kevyempää. ...mut joo.. on niissä silti ero siihen rasvaiseen verrattuna. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:

Koitapa tuota Violan 9 %:sta tai juustoportin vastaavaa. :) Mun sisko kanssa aina tahtoo kaiken kevyenä ja se ainakin yllättyi tuon "rasvaisuuden tunnusta", vaikka onkin kevyempää. ...mut joo.. on niissä silti ero siihen rasvaiseen verrattuna. B)

Hei, kiitos vinkistä!!! Ehdottomasti pitää kokeilla! On ainakin vähän parempi omatunto jos on edes hiukankin kevyempää ;) !
Yks mihin oon nyt tykästynyt on kevyt vuohenjuustoon. Sitä kun laittaa riisikakun päälle niin nam :p !
Vaikka kuinka pitäis laihduttaa niin juustoista en pysty luopumaan...enkä patongista...enkä punaviinistä :whistle:

Hei, kiitos vinkistä!!! Ehdottomasti pitää kokeilla! On ainakin vähän parempi omatunto jos on edes hiukankin kevyempää ;) !
Yks mihin oon nyt tykästynyt on kevyt vuohenjuustoon. Sitä kun laittaa riisikakun päälle niin nam :p !
Vaikka kuinka pitäis laihduttaa niin juustoista en pysty luopumaan...enkä patongista...enkä punaviinistä :whistle:

Juustoista en luovu minäkään, mutta onneks ei tarviikaan. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Itse en syö fetaa, mutta vkl ostin tuota Apetinaa, kun oli vieraita. Vieraille kelpasi, mutta oma poika sanoi, että ei ollut hyvää, tarttui kitalakeen.

Mun sisko kanssa aina käyttää tota Apettinan ja sille kerran tein salaattia tuosta Violan 9 %:sta (tai useamminkin sen jälkeen, mutta silloin ekaa kertaa ;) ). Sisko tuumasi, että onpas hyvää fetaa, mutta ei taida olla ihan kevyintä. ...oli aika hauska ilme sillä, kun sanoin, että no kuinkas kevyttä se sulle pitää olla, kun tuossakin on se 9 % rasvaa. Ei kuulemma ois uskonut, kun oli aina ajatellut, että sen kevyen kuuluu olla niin pahaa kuin Apettinan... B)

Pointtina se, että merkkejä kantsii vaihdella (ja älä osta vieraille tuota apettinaa.. :D ).

Itse asiassa ostin tuota Apettinaa, kun tiesin sen olevan fetaa. Viola-purkkiakin pyörittelin, mutta siinä luki salaattijuustoa tjs.

Nää meidän viime vkl vieraat ovat sellaisia, jotka sanovat kyllä suoraan, jos joku ei ole hyvää. Mutta korjaan tilanteen ensi vkl, kun tulevat silloinkin syömään.

Yhteistyössä