Tykkääkö eskari-ikäiset pojat vielä Bamse-vaatteista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurkkunaamio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kurkkunaamio

Aktiivinen jäsen
04.09.2008
1 889
0
36
Tuossa oli tuo pitkä keskustelu ekaluokkalaisten vaatteista, jota en kyllä jaksanut lukea. Kysäisenpä nyt, että onko Bamse-paidat eskari-ikäiselle pojalle vielä ok, vai ovatko liian lapsellisia? Itse vaan tykkään niistä ja ostin alesta yhden jo pojalleni sellaista kokoa, joka olisi sopiva ensi syksynä, kun menee eskariin. Mutta tuleekohan sitä pidettyä, ja kantsiiko eskarilaiselle enää Bamseja ostaa?

Nyt varmaan sohaisin muurahaispesää, mutta kysynpähän mielipiteitä kuitenkin, kun nyt aloin asiaa miettimään!

Alkuperäinen kirjoittaja Lipton^:
Kysy pojaltas, että tykkääkö?

Kyllä se nyt siitä vielä tykkäsi, mutta tykkääkö ensi syksynä kun aloittaa eskarin, sitä mietin. Että minkä tyyppistä vaatetta sitä aleista hamstraisi, jos ostaisi vähän reilumpaa kokoa jo ensi syksyäkin ajatellen.

Meillä ei edes ekaluokkalainen kummemmin kommentoi mun ostamia vaatteita. Tykkää iloisista väreistä pääkallot ja muut mustat ja ns. isompien vaatteet on aina kaapissa :) ei päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :
Meillä ei edes ekaluokkalainen kummemmin kommentoi mun ostamia vaatteita. Tykkää iloisista väreistä pääkallot ja muut mustat ja ns. isompien vaatteet on aina kaapissa :) ei päällä.

Mä tiedän, että poika tykkäisi esim. spider manneistä, mutta en ole niitä vielä ostanut, kun en vaan siis yhtään tykkää niistä. Pitäisiköhän niitä sitten jo alkaa ostella... mutta kun minusta ne on niin kaameita...

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Miksei 6v saa olla lapsi?

Kysyitkö tätä multa? Luonnollisestihan 6-vuotiaat ovat lapsia.

Pohdin sitä, minkälaisista vaatteista eskarilaiset tykkää ja mitä pitävät itse "lapsellisina".

Ei kun mietin sitä, että miksei eskarilaisella voisi olla "lapsellisia" vaatteita. Itse käytin printticollegeita vielä lukiossakin. Tai oikeastaan käytän niitä vieläkin. Tyttäreni on eskarissa ja häntä suuresti harmittaa, että seuraava koko hänellä 134 ja niissä harvemmin enää on mitään kivoja kuvia.

Alkuperäinen kirjoittaja mie :

Ihanaa että jonkunmuunkin ekaluokkalainen on noin "häiriintynyt", että tykkää esim väreistä. Oletan että siis poika kyseessä? Meillä poika pukee kyllä mitä äiti laittaa mutta jos mahdollista valita niin mitä enemmän värejä niin sitä parempi.

Meillä vielä ekaluokkalainenkin tykkää Bamsesta. Mä en tajua miksi pienet pojat pitää pukea johonkin synkkiin örkkipaitoihin kun samaan aikaan tytöt kulkee vaaleanpunaisissa Hello Kitty vaatteissa? Ei kai 6v poika ole sen "aikuisempi" kuin samanikäinen tyttökään?

Tuli muuten mieleen, etten ole sen kummemmin kartoittanut lasteni vaatemieltymyksiä. Yhtä paitaa lukuunottamatta kaikki ostamani vaatteet ovat kelvanneet ilman mukinoita. En kyllä ole kysellyt mitä muilla on koulussa päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä vielä ekaluokkalainenkin tykkää Bamsesta. Mä en tajua miksi pienet pojat pitää pukea johonkin synkkiin örkkipaitoihin kun samaan aikaan tytöt kulkee vaaleanpunaisissa Hello Kitty vaatteissa? Ei kai 6v poika ole sen "aikuisempi" kuin samanikäinen tyttökään?

Ei, mutta pojat voivat olla kiinnostuneempia örkeistä kuin Hello kitystä ;)

Ei örkit ole mikään aikuisuuden merkki tai aikuisuuden tavoittelua. Tuon ikäisiä poikia vaan usein kiinnostaa kaikki sankaruuteen ja hyvän ja pahan taisteluun liittyvä.

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Mä tiedän, että poika tykkäisi esim. spider manneistä, mutta en ole niitä vielä ostanut, kun en vaan siis yhtään tykkää niistä. Pitäisiköhän niitä sitten jo alkaa ostella... mutta kun minusta ne on niin kaameita...

Ei niitä ole pakko ostaa ikinä.

Yhteistyössä