Tyhmien kysymysten ketju

Tänne kaikki tyhmät kysymykset, joille ette halua tai jaksa tehdä omaa ketjua :xmas:

Minä aloitan:
Tarttis mitata leipomiseen veden lämpotila (41-42 astetta). Voinko mitata ei-digitaalisella kuumemittarilla :xmas:

Itse mittaan
Samalla tavallahan se normi kuumemittari mittaa kuin digitaalinen. Mutta katso mikä kuumemittarin asteikko on. Meillä ainakin elohopeakuumemittarin asteikko päättyy 43 eli jos vesi on hiukankin liian kuumaa, voi mittari poksahtaa rikki.

Itse olen koulutukseltani insinööri ja sen kyllä huomaa leipomisessa, rakastan vempaimia. Punnitsen kaiken digitaalisella keittiövaa'alla, lämpötilat mittaan digitaalisella lämpömittarilla ja vaivaamiseen käytän kenwoodia. Mutta kukin tyylillään.

Itse olen aina pohtinut miksi tiskirätti täytyy kastaa. Miksi se ei kuivaa kuivana.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;28352709:
Aatella kun hyppäis, ja maa kerkiäis pyörähtää alta pois. Tai vois matkustaa pelkästään hyppäämällä.

Tästä hyvänä jatkumona tuli mieleen, että onkohan miehen joskus mahdollista juosta vaikka ympyrää tai taloa ympäri niin lujaa (valon nopeudella?) että voisi vetää itseään perseeseen?

• Tykkää
Reactions: Birgitte
ei-aineenvaihduntamaisteri
eli kuinka ne imeytyy mikä sisäelin ne käsittelee ja varastoituuko ne kehoa lihottamaan ja jos kyllä niin mikä on laihduttajalle paras kosteusvoide. toivottavasti joku alaa opiskellut osaa antaa kunnon vastauksen

Samalla tavallahan se normi kuumemittari mittaa kuin digitaalinen. Mutta katso mikä kuumemittarin asteikko on. Meillä ainakin elohopeakuumemittarin asteikko päättyy 43 eli jos vesi on hiukankin liian kuumaa, voi mittari poksahtaa rikki.

Itse olen koulutukseltani insinööri ja sen kyllä huomaa leipomisessa, rakastan vempaimia. Punnitsen kaiken digitaalisella keittiövaa'alla, lämpötilat mittaan digitaalisella lämpömittarilla ja vaivaamiseen käytän kenwoodia. Mutta kukin tyylillään.

Itse olen aina pohtinut miksi tiskirätti täytyy kastaa. Miksi se ei kuivaa kuivana.
Digitaalisessa kuumemittarissa sanotaan että ei saa laittaa veteen, siksi mainitsin sen erikseen.

Kiitos kaikille vastauksista muuten :)

Yhteistyössä