miksei, mutta miksi et vain mittaa kädellä ja ota hiukan lämpimämpää kuin iho on?Tänne kaikki tyhmät kysymykset, joille ette halua tai jaksa tehdä omaa ketjua :xmas:
Minä aloitan:
Tarttis mitata leipomiseen veden lämpotila (41-42 astetta). Voinko mitata ei-digitaalisella kuumemittarilla :xmas:
No, se on se toinen vaihtoehto. Meinasin siis tehdä simaa kuivahiivalla, ja luin että lämpotilan kanssa on aika tarkkaa jos meinaa että onnistuu hyvin.miksei, mutta miksi et vain mittaa kädellä ja ota hiukan lämpimämpää kuin iho on?
no,ei se ihan niin tarkkaa ole... ite oon ainakin mittaillu ihan rannetuntumalla ja hyvää on tulluNo, se on se toinen vaihtoehto. Meinasin siis tehdä simaa kuivahiivalla, ja luin että lämpotilan kanssa on aika tarkkaa jos meinaa että onnistuu hyvin.
Niin minäkin silloin kun on kyse naisesta.En koskaan mittaile tuota veden lämpötilaa, ihan vaan kädellä kokeilen, onko tarpeeksi lämmintä.
Tää vaivaa muakinItse olen aina pohtinut miksi tiskirätti täytyy kastaa. Miksi se ei kuivaa kuivana.
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28352709:Aatella kun hyppäis, ja maa kerkiäis pyörähtää alta pois. Tai vois matkustaa pelkästään hyppäämällä.
Digitaalisessa kuumemittarissa sanotaan että ei saa laittaa veteen, siksi mainitsin sen erikseen.Samalla tavallahan se normi kuumemittari mittaa kuin digitaalinen. Mutta katso mikä kuumemittarin asteikko on. Meillä ainakin elohopeakuumemittarin asteikko päättyy 43 eli jos vesi on hiukankin liian kuumaa, voi mittari poksahtaa rikki.
Itse olen koulutukseltani insinööri ja sen kyllä huomaa leipomisessa, rakastan vempaimia. Punnitsen kaiken digitaalisella keittiövaa'alla, lämpötilat mittaan digitaalisella lämpömittarilla ja vaivaamiseen käytän kenwoodia. Mutta kukin tyylillään.
Itse olen aina pohtinut miksi tiskirätti täytyy kastaa. Miksi se ei kuivaa kuivana.
Kyllä sitä ehkä vähän ajattelee, että nuo tulee jälkijunassa. (Mutta mitä tapahtuu jos sieltä hyppää...? ) :ashamed:Tämä kysymys jostain syystä pyörii koko ajan mielessä, vaikka ei liity itseeni millään tavalla (en polta): onko tupakointi mielestänne vanhanaikaista? Mitä ajattelette, kun näette tupakoivan ihmisen?